Camping met bekabeld internet

Plaats reactie
Paulusssttt
Berichten: 118
Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
Locatie: Mooi plekje aan het water

Camping met bekabeld internet

Bericht door Paulusssttt » vr 1 jan 2021 12:02

De vraag is simpel, zijn er campings met bekabeld internet op de sta-plek?

Ik heb de vraag al eens gesteld op Facebook maar krijg dan antwoorden over uitstekende WiFi, gebruik je telefoon als modem en dat soort dingen.
Maar ik heb voor mijn werk echt een stabiele, bekabelde aansluiting nodig op internet. En ik dacht laat ik eens beginnen in NL.
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door PD » vr 1 jan 2021 12:07

Ik heb het nog nooit gezien en kan het me eigenlijk ook niet voorstellen.

Het lijkt me voor een camping ook veel te duur qua aanleg terwijl vrijwel iedereen juist draadloos wil.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Corvanwaesberge
Berichten: 160
Lid geworden op: do 15 mar 2018 00:20

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Corvanwaesberge » vr 1 jan 2021 13:05

Nog nooit gezien, lijkt me lastig en duur om te realiseren.
Subaru Forester met Solifer Artic 520

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door meeder » vr 1 jan 2021 13:19

Ik heb het nog nooit gezien afgezien van huisjes op een Landal park waar een modem in de meterkast hangt.

Op een normale camping zal de bandbreedte van de verbinding zelf altijd de beperking zijn.

Als het echt kritisch is zou ik echt gaan voor een 4G backup voor de wifi. Je kan een router nemen die automatisch schakelt naar 4G als de wifi weg valt.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Paul » vr 1 jan 2021 13:37

Camping de Heigraaf heeft het voor de (voor) seizoensplaatsen.
Ben het in Nederland nog een keer tegengekomen, weet alleen niet meer waar.

In Spanje kan je bij Las Dunas bij de premium plaatsen volgens mij ook een kabelmodem huren.

Het komt niet veel voor.
Wat ik afgelopen 2 jaar wel zie is dat er geïnvesteerd wordt in de wifi voorzieningen.
De 5ghz band is op veel campings tegenwoordig book beschikbaar waardoor de bandbreedte over het algemeen prima is.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Knaus440 » vr 1 jan 2021 13:44

De vaste jaar plaatsen, stacaravans en chalets, hebben bij ons bekabeld internet. (Utrechtse Heuvelrug).
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Hobby Linka » vr 1 jan 2021 13:51

Toen we in 2015 op El Delfin Verde (Spanje) stonden hadden we een gerenoveerde plek met daar elektra, water en bekabelt internet. Van internet geen gebruik gemaakt dus weet niet wat de snelheid is.

In Nederland nog niet tegen gekomen.

Even off-topic. Als je voor je werk stabiel internet nodig heb en je wilt op de camping staan misschien eens praten met je werkgever? Wij hebben in 2020 van half augustus tot eind oktober op een camping gestaan. Het wifi netwerk van de camping was voldoende voor wat mail verkeer, maar niet voor video overleg e.d. Via de werkgever heb ik een mobiel abonnement met onbeperkt bellen en data in Nederland. En dat gaat prima, ook voor video overleg. Ik maak daar al jaren gebruik van als ik ergens op locatie ben en er geen internet of wifi aanwezig is.

Verwacht ook niet teveel van een camping netwerk. Ze zijn er (terecht) niet voor om een thuis werkplek te ondersteunen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

workel

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door workel » vr 1 jan 2021 14:31

Reactieopvoorgaandebericht
Ik denk dat er geen enkele camping in NL of het buitenland is die dergelijke oplossing aanbied, reden dat is veel te kostbaar, die kosten krijgt de camping eigenaar er nooit uit. Goede stabiele Wifi verbinding is al aardig duur dat werk in NL goed in het buitenland zeker niet, men loopt daar qua techniek jaren achter tov NL.
Je moet naar elke plek van de camping een kabel leggen, veel graafwerkzaamheden en dan moet er op de camping nog een server staan die zorgt draagt dat elke plek afzonderlijk een stabiele snelle verbinding heeft. Dan ben je er nog niet er moet vanaf de centrale nog een dikke glasverbinding naar de camping die zorgdraag dat er een stabiele verbinding is die voldoende bandbreedte heeft om elke individuele gebruiker een goede en snelle verbinding aan te bieden, hou maar op, volgens mij geen prioriteit voor camping eigenaren.

Snap dat je bandbreedte nodig hebt om prettig te werken, dat zegt niets over een stabiele verbinding, het netwerk en de applicaties aan de zaak zijde daar moet men een betere verbinding voor aanleggen en zorgdragen dat de server thuiswerken aankan, daar word na genoeg niet of slecht in geïnvesteerd. Denk dat veel bedrijven nu goed gaan nadenken over thuiswerken na corona en investeren in netwerk en server zal dan zeker gaan gebeuren.

Weet dat je het zoekt in de verbinding maar een onbeperkt abonnement bied zowel op voice als data in NL onbeperkt gebruikt, lees het NL 4G is voldoende om goed te kunnen werken.

Paulusssttt
Berichten: 118
Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
Locatie: Mooi plekje aan het water

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Paulusssttt » vr 1 jan 2021 16:26

Dank voor jullie reacties.

Om even op de laatste te reageren. Mijn werkgever heeft het haar zijde uitstekend voor elkaar. Uitstekende IT met twee uitwijk locaties, nagenoeg disaster proof. Zit ook wettelijke verplichting op. Binnen drie dagen 2600 man thuiswerkend. Samen vormen wij één virtueel kantoor. Maar misschien eens aan ICT voorleggen of een goede G4 verbinding of de genoemde Wifi/G4 back-up oplossing voldoen zou kunnen zijn. Ik heb voortdurend VOIP openstaan, een Citrix verbinding en Teams voor video overleg. Met name die VOIP moet stabiel zijn. Vandaar dat die thuis bekabeld is. Een bekabelde internet op de sta-plek is iig geen optie. De zomer duurt nog even. Nogmaals bedankt!
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Jan van Vijven » vr 1 jan 2021 16:30

Als het wat mag kosten dan via de schotel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Frank Volvo
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 10:16
Locatie: Bij Nijmegen

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Frank Volvo » vr 1 jan 2021 16:33

Op de Torentjeshoek in Dwingeloo. Aansluiting via coax op een modem, dat naast Wifi ook een vaste aansluiting heeft. Modem te koop voor seizoensplekken en ik meen te huur voor toeristische plekken.

Groet Frank
Kabe Safir Tdl, Lexus RX 450h

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Carnavalswiertz » vr 1 jan 2021 18:03

Ik ken alleen maar Las Dunas waar er een kabelaansluiting is, en dan alleen op de duurste plekken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door mrbullmastiff » vr 1 jan 2021 20:42

Paulusssttt schreef:
vr 1 jan 2021 16:26
Dank voor jullie reacties.

Om even op de laatste te reageren. Mijn werkgever heeft het haar zijde uitstekend voor elkaar. Uitstekende IT met twee uitwijk locaties, nagenoeg disaster proof. Zit ook wettelijke verplichting op. Binnen drie dagen 2600 man thuiswerkend. Samen vormen wij één virtueel kantoor. Maar misschien eens aan ICT voorleggen of een goede G4 verbinding of de genoemde Wifi/G4 back-up oplossing voldoen zou kunnen zijn. Ik heb voortdurend VOIP openstaan, een Citrix verbinding en Teams voor video overleg. Met name die VOIP moet stabiel zijn. Vandaar dat die thuis bekabeld is. Een bekabelde internet op de sta-plek is iig geen optie. De zomer duurt nog even. Nogmaals bedankt!
Een permanente VOIP, teams en dergelijke slokt zo 25 gigabite op een dag op, werkt prima via een mobiele dataverbinding maar dan moet het wel echt onbeperkt zijn.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Niels83 » vr 1 jan 2021 20:53

Citrix en teams gaan prima via 4g. Wij hebben dat in de laptop en als de verbinding goed is is dat ruim voldoende. Alleen moet je dan wel opletten dat de verbinding goed is. Dat is niet overal op de Veluwe, en met onze vorige provider ook niet binnen de gemeente waar ik werkzaam ben.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door Conradi » vr 1 jan 2021 21:41

workel schreef:
vr 1 jan 2021 14:31
Ik denk dat er geen enkele camping in NL of het buitenland is die dergelijke oplossing aanbied, reden dat is veel te kostbaar, die kosten krijgt de camping eigenaar er nooit uit.
Hoe weet je dat...?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

workel

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door workel » vr 1 jan 2021 22:45

Conradi schreef:
vr 1 jan 2021 21:41
workel schreef:
vr 1 jan 2021 14:31
Ik denk dat er geen enkele camping in NL of het buitenland is die dergelijke oplossing aanbied, reden dat is veel te kostbaar, die kosten krijgt de camping eigenaar er nooit uit.
Hoe weet je dat...?
tot 2017 ruim 20 jaar bij KPN gewerkt in de B2B en aardig wat kennis over het mobiele en vaste netwerk.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door fortissimo » vr 1 jan 2021 23:50

Paulusssttt schreef:
vr 1 jan 2021 16:26
Ik heb voortdurend VOIP openstaan, een Citrix verbinding en Teams voor video overleg. Met name die VOIP moet stabiel zijn. Vandaar dat die thuis bekabeld is. Een bekabelde internet op de sta-plek is iig geen optie. De zomer duurt nog even. Nogmaals bedankt!
Wat versta je hier onder VoIP?

Door een storing kon ik een week niet inloggen op het werk via mijn privé aansluiting.
Ik heb toen de iPhone van het werk aan mijn laptop gekoppeld (USB) en deze als modem (4G) gebruikt.
Citrix, Teams, bellen ging allemaal goed.
Ik gebruik geen Facetime dus weet niet of die hier last van zou hebben gehad.
Ik draai natuurlijk geen superzware applicaties (bijv. AutoCAD) als beheerder, maar wat ik moest doen ging goed.

Misschien dat je ook een overzicht van benodigde bandbreedte kan opzoeken en dan kan aangeven wat je exact aan breedte nodig hebt.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

janenrikie
Berichten: 25
Lid geworden op: do 5 feb 2015 10:51
Locatie: Bleiswijk

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door janenrikie » vr 1 jan 2021 23:56

In catral (alicante) hebben wij op de plek vast internet gehuurd. Met eigen modem in de caravan een prima internet. Prima om in de caravan via internet Ziggo op de ziggo app te bekijken.
Snelheid heb ik nooit gemeten.
Jan
Subaru Forester 2.0, Eriba Feeling 470

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Camping met bekabeld internet

Bericht door fendtjeplatin » za 2 jan 2021 11:44

Paulusssttt schreef:
vr 1 jan 2021 12:02
De vraag is simpel, zijn er campings met bekabeld internet op de sta-plek?

Ik heb de vraag al eens gesteld op Facebook maar krijg dan antwoorden over uitstekende WiFi, gebruik je telefoon als modem en dat soort dingen.
Maar ik heb voor mijn werk echt een stabiele, bekabelde aansluiting nodig op internet. En ik dacht laat ik eens beginnen in NL.
Hier in Belgie is het via wifi of al dan niet 4 G mogelijk.
Als provider bvb City mesh voornamelijk aan de kust.
Dan is er nog de Tadaam box ( telenet ) 40 € 300 gig
dan is er nog de Flybox ( orange ) 20 € 50 gig piek , 100 gig dal + weekend )
Tadaam , Flybox is via 4 g .
Dan nog op de Kampeer verblijf parken telenet vast internet +tv , of orange vast internet +tv .
Der zou ook nog iets van Proximus zijn via 5g. ( 70 € maand)
Dus kan me moeilijk voorstellen zoiets in Nl bestaat niet.
Voordeel van die Tadaam - Flybox. ( thuis op de camping , in buiten verblijf overal in Belgie mee te nemen als 4 G beschikbaar).

Dus voor u een mogelijke oplossing een 4 G modem - router ( bvb Huawei B310 ) + sim kaart met voldoende gig.
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”