Schatberg verslechterd?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Schatberg verslechterd?

Bericht door fortissimo » di 3 sep 2019 21:04

Wij zitten alweer te kijken voor de vakantie van 2020 en zitten nog steeds te denken aan de Schatberg in Sevenum.
Ik heb echter zitten kijken op diverse sites en het valt mij op dat er vanaf vorig jaar eigenlijk heel veel klachten zijn.
Slecht onderhoud van de wegen, vies sanitair, hoge prijzen, zwembad is niet verwarmd terwijl dat wel zo zou zijn, klantonvriendelijk en nog veel meer.

Zijn er hier mensen die recent nog ervaringen met de Schatberg hebben opgedaan?
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door 4Motion » ma 14 okt 2019 21:06

Dit vraag ik mij ook af. Ziet er een goede camping uit, onderdeel van een Landal park...
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door VIP » ma 14 okt 2019 21:32

Ik ken deze camping niet, maar ons motto is : zelf beleven, dan kun je pas (be)oordelen.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Leentje » ma 14 okt 2019 23:20

Kennissen van ons hebben daar een seizoensplek. Zij hebben de lat hoog liggen en vinden het er fijn. Kinderen zijn 8 en 12 jaar.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Stigter » di 15 okt 2019 08:49

Mijn zus gaat komt volgende zomer voor het 10de jaar op rij naar deze camping.
Geen klachten over de camping gehoord.
Vergeet niet dat veelal klagers de referenties schrijven, ga er eerst kijken als dat kan.
Groet Arnold

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Jaap van Duijn » di 15 okt 2019 10:27

@TS,

ondanks de regen hebben onze kleinkinderen van 7 t/m 12 (4 stuks) het super naar hun zin gehad en de vraag " wanneer gaan we weer".
Wat denkt U wij als groot ouders maar ook onze kinderen weer blij en een ieder naar zijn zin.
Het is allemaal zo betrekkelijk commentaar geven en ik denk echt zoveel mensen zoveel wensen, als wij alleen op commentaren afgingen kwamen we nergens

groeten Jaap van Duijn.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Bospaadje » do 7 mei 2020 12:10

Het kamperen (nou ja kamperen...., we hadden iet smeer luxe dan normaal... afhaalmaaltijden, prive sanitair) afgelopen weekend super goed is bevallen, hebben we ook voor het lange hemelvaartsweekend nog geboekt. Vanuit het uiterste zuiden is de schatberg lekker dichtbij, maaar zoals de titelk van het topic al stelt, de meningen/reviews zijn nogal verdeeld. Ansich trekken we ons daar weinig van aan, we gaan en we zullen uiteraard even onze bevindingen neerschrijven hier, maar ik vroeg me toch af, zijn er recent nog mensen geweest en wat was jullie ervaring?
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Morgoth » vr 8 mei 2020 10:26

Mijn ervaring met de schatberg is van zo lang geleden dat je er niets aan hebt.
Maar inderdaad lees je soms reviews waarvan je jezelf afvraagt waar dat nou vandaan komt. Wij hebben een favoriete camping in de Morvan waar we vrij regelmatig komen. Vaak een paar dagen op doorreis, soms een weekje in het voor of na seizoen. Perfect is de camping zeker niet maar ik ken de eigenaren en hun instelling. Ze halen doorgaans hoge punten maar als je dan soms reviews leest waarin ze een 1 krijgen vanwege botte onvriendelijkheid, dan vraag ik me wel af wat daar gebeurd is. Ik weet namelijk dat ze vriendelijk en behulpzaam zijn. Je weet nooit het referentiekader van degene die een review schrijft.
Aan de andere kant, als iedereen over het zelfde klaagt, dan zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Bospaadje » vr 8 mei 2020 10:39

Precies dat, dus ik ga het ook eens ervaren. Maar ben ook wle benieuwd waar het vandaan komt.
Als ik naar mezelf kijk, moet ik ook eerlijk bekennen, dat ik niet snel geneigd ben om een review te schrijven als iets goed gaat. Tevens schrijf ik ook niet snel een review als het niet goed gaat, maar probeer ik de situatie op te lossen door in gesprek te gaan. Als laatste redmiddel wil ik dan nog wel eens terugvallen op een negatieve review, om een oplossing te forceren, maar dan moet er in mijn ogen toch echt onrecht aangedaan zijn. Anders neem ik mijn verlies en zie ik het als een wijze levensles.

Als een camping meer dan 100 reviews heeft en dat ligt gemiddeld op een 4, ga ik me wel eens achter de oren krabben waar het aan ligt ;-).
Home is where you park it caravan.gif

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Bospaadje » za 30 mei 2020 20:43

Ondertussen alweer een weekje terug van onze vakantie op de schatberg.
Camping was prima!
Best uitgebreide SPAR
Kinderanimatie buiten
Zwemmeer was geopend
Buitenzwembad geopend
Binnenzwembad geopend en te boeken voor uurtje

Camping ook prima, het is wat ouder allemaal, maar speeltuin en vijvers lagen er verzorgd bij.

Aanliggende bungalowpark was echt heel mooi
Aanliggende sta caravan park was wel echt aanfluiting, gelukkig hadden wij daar op onze privé sanitair plek geen last van.

Vaste sta caravan bewoners hadden ouwe troep, slecht onderhouden, niet onze stijl, hoog tokkie gehalte... maaaaaar gelukkig helemaal geen last van, op tijd afslaan als je gaat wandelen 🤪

Bezoekje aan Toverland was meeer dan prima. Mooi verzorgd corona proof park!!
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Erwin1987 » za 30 mei 2020 21:07

Re:
Wij staan er nu, sluit me aan bij wat je zegt zo ervaren wij het ook, alleen is ons plekje gemist met de graszaadjes denk ik, en dat buitenbad is heel leuk die waterspeeltuin ook, alleen erg jammer dat het water niet verwarmd is.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Home-car racer 48

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door fortissimo » zo 31 mei 2020 11:58

Wij zouden er het Hemelvaartweekend heen gaan om te proberen.
Maar gezien de restricties volgens de mail (geen zwembad, geen animatie, geen restauratie, geen speelcentra, afstand, beperkt sanitair, enz.) hebben wij uiteindelijk een voucher genomen.
We wilden er in eerste instantie heen voor Toverland, maar ook hun 'eigen' twee recreatiecentra wilden we gaan bezoeken.

Later weer een poging.

Nu gaan we kijken hoe de zomervakantie zal gaan uitpakken...
Voordeel dat we altijd in Nederland kamperen, de plannen veranderen minder ingrijpend dan als je normaal een week aan het rijden bent.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Niels83 » zo 31 mei 2020 15:37

Als ik op de Schatberg zal zitten zou ik heel goed een negatieve recensie kunnen schrijven. mijn keuze is alles geregeld en georganiseerd niet, dus zou ik op smaar een recensie schrijve. Als ik dan nog buren naast me heb waar ik last van heb dan krijgt de camping al gauw een 3..

Wij gaan zekf graag naarv2 kleine camping in Frankrijk met erg slechte recensies. 1 van de klachten is daar dat er niets te doen is, mijn uitleg is dat ze zich niet kunnen vermaken. of dat de toiletten vies zijn, ja in Frankrijk op een toilet die niet 6 keer per dag wordt schoongemaakt zitten insecten.

ieder zijn smaak, lees goed waarover ze klagen, klagen ze dat de stroom er 3 keer per dag uit ligt, of dat de kroket koud is uit de snackbar.. imo een belangrijk verschil.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Patman » zo 31 mei 2020 19:51

Alle ervaringen zijn persoonlijk. De een vind het oude troep, de ander vind het vintage en helemaal geweldig.

Zelf geen ervaring met deze camping.

Smidt
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 5 jan 2020 22:24

Re: Schatberg verslechterd?

Bericht door Smidt » di 21 jul 2020 11:52

Wij, een jong gezin, zijn er in juni 2020 geweest. Het was één van de weinige campings die nog plekken met privé sanitair had.

Om positief te beginnen: mooie omgeving met veel mogelijkheden tot fietsen en wandelen, veel faciliteiten voor jongeren (klimparcour, waterskibaan, toverland in de buurt) . Er werd toen wij er waren het nodige aan onderhoud gedaan, zoals het opknappen van toiletgebouwen en er zijn diverse opties voor plekken nabij een speeltuintje. Ons privesanitair was wat verouderd maar schoon en alles functioneerde. Het is een grote camping en er zijn dus veel faciliteiten op het park.

Dan de punten die ik minder vind: er zijn veel staplaatsen met verschillende staat van onderhoud, dat is niet altijd bevorderlijk voor de uitstraling: bv veel kunstgras, grind, tuintjes. Aanzienlijke delen van de camping zijn ingericht door allerlei verhuurders met verschillende niveau’s van uitstraling en sfeer. De binnenspeeltuin is alleen inclusief bij sommige plaatsen en best prijzig als het exclusief is. Dat de camping aantrekkelijk is voor jongeren heeft voor ons als jong gezin als nadeel dat ik niet weet of ik dit in het hoogseizoen zou boeken.

Al met al hebben we ons er goed vermaakt. Voor de kinderen is een speeltuintje, het zwembad en vriendjes eigenlijk het belangrijkste. Wij misten natuurlijk wel het wijdse uitzicht, de zee en de natuur in Zuid Europa, maar dat is natuurlijk allemaal overkomelijk. Zou ik nog een keer gaan? Misschien als de kinderen ouder zijn. Ik zou dan wel erg goed kijken naar de locatie van mijn plek.

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”