Camping de Leistert

Plaats reactie
fendt074
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 16 nov 2014 18:27
Locatie: Hengelo

Camping de Leistert

Bericht door fendt074 » di 3 sep 2019 09:33

Goedemorgen,

Is er iemand hier die al een keer op camping de Leisterd heeft gestaan met twee jonge kinderen van 9 en 11 jaar oud wat zijn de ervaringen ik hoor en zie verschillende meningen, van veel te groot en massaal. Maar ook dat de plekken niet allemaal even groot zijn op de verschillende velden waar kan men het beste gaan staan qua zon en vierkante meters. Alle info is welkom.

Alvast dank voor jullie reacties,


Groeten Patrick.
Laatst gewijzigd door Daphne op di 3 sep 2019 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm zoekfunctie
Volkswagen Tiguan 2.0 4motion TSI (stage 1) 265 pk en 410 Nm uit 2016 met aan de haak een Fendt 510 Platin uit 2002 met mover, airco B2100 en ultraheat.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Camping de Leisterd

Bericht door Poldervrouwtje » di 3 sep 2019 10:27

Vooral druk. Wij vonden plekken niet handig en misten sfeer. Maar dat is persoonlijk.

Toen onze kinderen jong waren daar geweest. Niet ons ding. Wij zijn verkast naar de Berenkuil in Grolloo. Ook groot terrein maar door de indeling valt dat niet op. Heerlijke plekken. Meestal ruim. Soms minder. Veel speelgelegenheid. Auto vrij en waanzinnig recreatie team.
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Camping de Leistert

Bericht door fortissimo » di 3 sep 2019 21:09

Wij hebben er vorig jaar gestaan met 4 kinderen tussen de 4 en 10 jaar oud.
Dit was in het voorseizoen dus het was erg rustig.

Een groot deel van de camping is voor de vaste gasten, dit is wel 'achter' de caravanvelden.
Leuke grote indoor speeltuin, alleen ligt die buiten de camping bij het vakantiepark.
De snackbar zit op een onlogische plek, niet bij de speeltuin of bij het centrum gedeelte.
De speelplas met strand was wel leuk en het zwembad is ook leuk om te spelen. Je moet er echter geen baantjes willen zwemmen.
Animatieteam bestond uit 1 of 2 personen.
De fietscrossbaan werd wel heel erg goed beoordeeld door de jongens ;)

Of we er terug zullen gaan? Dat denken we niet.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Camping de Leistert

Bericht door willianv » di 3 sep 2019 21:15

We zijn er vorig jaar met pasen een lang weekend geweest. Hadden de hond mee.
Het weer was ook niet best, redelijk koud en nat.

Plaatsen met hond liggen achter op de camping. Vond de camping vrij troosteloos met vele vaste kampeerders.
Zwembad was wel aardig, voor de rest vond ik de camping een beetje vergane glorie.

Wij zullen er niet meer terugkeren..
Momenteel weer caravan- en camperloos….

fendt074
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 16 nov 2014 18:27
Locatie: Hengelo

Re: Camping de Leistert

Bericht door fendt074 » wo 4 sep 2019 08:24

Goedemorgen dank jullie wel voor de reacties, ik weet genoeg😉😉👍
Volkswagen Tiguan 2.0 4motion TSI (stage 1) 265 pk en 410 Nm uit 2016 met aan de haak een Fendt 510 Platin uit 2002 met mover, airco B2100 en ultraheat.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Camping de Leistert

Bericht door 4Motion » wo 2 nov 2022 11:00

Net terug van de Leistert! Voor herhaling vatbaar.

Wij stonden op "zomerhof". Zeer mooie ruime veldjes met 6 tot 8 plaatsen. Speeltoestel in het midden.
Indoor tropisch zwembad. Netjes, warm, voldoende redders. In en outdoor speeltuinen zeer kwalitatief. Helemaal niets op aan te merken.
Animatie en spookhuis = professioneel georganiseerd.


Wanneer ik de reacties lees is er de laatste jaren wel wat veranderd:

- Plaza en Indoor speeltuin zeer recent gebouwd/vernield : TOP, mooie uitstraling.
- Een (beperkt) aantal glamping tenten. Mooi spul. Nu nog nieuw natuurlijk, even afwachten binnen een paar jaar.
- Een aantal plaatsen hebben privé sanitair. De units vind ik exterieur niet mooi. Geen fan.
- Er zijn geen "vaste" plaatsen meer voor toeristisch kamperen. Ik denk dat een aaneengesloten periode van 1 maand het maximum is.
Persoonlijk vind ik dat positief, een veldje vol gesloten voortenten daar word ik niet echt vrolijk van.
- 2 velden met stacaravans achterop de camping. Lijkt ook uitgefaseerd te worden
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping de Leistert

Bericht door Lucas » wo 2 nov 2022 11:42

[re.gif]
Wij zijn de afgelopen twee jaar ook 4x op De Leistert beland voor een totale duur van 5 weken. Ben het wel met je eens. Verder vind ik het vermeldenswaardig dat het personeel - zeker het personeel achter de receptie - ondanks de drukte en hectiek altijd bijzonder aardig en klantvriendelijk blijft.

De camping is groot en doet massaal aan - zeker in de zomer - en het is wel iets waar je van moet houden / tegen moet kunnen. Het is namelijk wel "alles erop en eraan". Georganiseerd en schreeuwerig kinderentertainment, disco tot laat in de avond etc. Is trouwens niet zo ons ding. Maar de kinderen hebben het op die camping altijd naar de zin en zo komen we er toch nog wel eens vaker dan ons lief is terecht. Stacaravans, huurhuisjes en vaste plekken laten ons hart ook niet sneller kloppen, en het nieuwe veldje met inspiratieloze huurtenten met plastic tuinmeubilair ervoor doet zelfs ronduit treurig aan. Maar dat staat allemaal in principe vrij los van de toeristische plekken en dat doet dus niet echt af aan de campingbeleving. Speelplekken zijn er inderdaad genoeg, op Zomerhof staat telkens een speelplek in het midden van het veld en op Elzenhof kun je zelfs zowat in een speeltuin kamperen. De grote speeltuin en het zwemmeer mogen er ook zeker zijn en dan zijn nog lang niet alle faciliteiten benoemd, kortom genoeg te doen.

Vanwege het regelmatige lawaai rondom het hoofdgebouw is het zeker in het hoofdseizoen wel aan te raden een plek te zoeken op wat grotere afstand daarvan. En fietsen meenemen is ook wel handig, anders loop je je echt te barsten op die camping.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Camping de Leistert

Bericht door Erwin1987 » wo 2 nov 2022 13:51

Wij zijn vorig jaar ook op de leistert geweest voor 2 weken. Mijn camping is het zeker niet, veld was klein, plek was klein, sanitair werd niet goed bijgehouden, park is heel erg groot waardoor bijv een ijsje halen echt ver lopen is. Animatie voor de kinderen en zwembad waren overigens wel prima ondanks dat zou ik hier zelf zeker niet meer heen gaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping de Leistert

Bericht door Lucas » wo 2 nov 2022 14:29

[re.gif]
Ook wel mee eens. Plekken zijn inderdaad niet bijster ruim en vooral vrij smal. Op de Zomerhof zie je dat het relatief ruime middelste deel van het veldje (rondom het speeltoestel) een stuk verder wordt benut dan normaal en buiten de officiële begrenzing. De plekken langs het centrale pad en greppel zijn altijd wel iets ruimer, daar hebben wij dan ook 2x gestaan. Volgens mij stonden jullie toen ook aan die rand toch (we stonden er tegelijk vorig jaar). Maar ook daar houdt het niet over.

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Re: Camping de Leistert

Bericht door Erwin1987 » wo 2 nov 2022 15:02

Re:

Wat mij vooral op viel, was dat er op een aantal velden 4 plekken aan de ene kant en die plekken aan de overkant zaten in dezelfde breedte dus dan ontkom je niet aan het smalle wat jij aangeeft. Verder is het vooral mijn camping omdat ik er totaal geen sfeer was op de camping en ik had nog wel heel erg leuke mensen op het veld staan verder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Camping de Leistert

Bericht door Lucas » wo 2 nov 2022 23:16

[re.gif]
Wisselende ervaringen wat de sfeer betreft. Deze zomer juist op een veldje gestaan met veel prettig contact rondom, maar ook wel eens met mensen die het pijn deed om te groeten. Wat dat betreft is er wel een bepaald slag kampeerders - wat lastig te omschrijven welk slag ik precies bedoel - dat misschien op dat soort "alles erop en eraan"-campings wat meer neerstrijkt dan op andere (zegt degene die er 4x in twee jaar is geweest, dus misschien moet ik maar eens in de spiegel kijken mrgreen.gif )

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Camping de Leistert

Bericht door primera » do 3 nov 2022 14:14

Wij hebben er pas geleden 1 weekend op gestaan. Op het hondenveld.
Vond het tegenvallen dat je eigenlijk nergens met de hond mag komen. Behalve het pad van het hoofdgebouw naar het kampeerveld.

Wel overal schoon, verzorgd, poep zakjes op voorraad in de speciale zuilen.

Vriendelijk personeel.

Maar toch onze camping niet. Behalve voor mijn dochters

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Camping de Leistert

Bericht door 4Motion » do 3 nov 2022 15:26

[re.gif]
Ivm honden: Staat duidelijk aangegeven op de plattegrond. Ook de reden waarom wij niet voor deze camping zouden kiezen met hond. Uiteraard ga je naar dit park met kinderen, zonder zijn er veel betere alternatieven. mrgreen.gif

Wel strenge reviews hoor. Maar dat mag, we mogen kritisch zijn, het is ook geen goedkope camping.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: Camping de Leistert

Bericht door primera » do 3 nov 2022 16:16

Klopt. Maar ik vind het wel vreemd dat je een huisje huurt.
De hond dan overal mag komen.
Behalve als je op het kampeerveld zit!!!

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Camping de Leistert

Bericht door 4Motion » do 3 nov 2022 18:28

[re.gif]
Het kan nog gekker : Landal rabbit hill : honden verboden op de camping. Toegelaten in de huisjes scratch.gif. vinden wij super jammer!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Camping de Leistert

Bericht door Jan van Vijven » za 5 nov 2022 06:19

Ach… wij hebben zelf een hond maar willen pertinent niet dat er huisdieren meegebracht worden als je ons tuinhuis huurt. Take it or leave it!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Camping de Leistert

Bericht door 4Motion » za 5 nov 2022 19:58

[re.gif]
Wij hebben ook een hond Jan en ik geef je 200% gelijk: huur acco en huisdieren gaat imho niet samen. Iedereen gaat immers anders om met zijn huisdier : wat mag/niet ligt soms ver uit elkaar. Net zoals bij kinderen ;-)
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”