(Niet) Te laat voor het Paasweekend

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door DV_t » zo 4 apr 2021 23:37

[re.gif]

Prachtig! Het ziet er uit alsof je midden in de natuur staat en autark moet leven. Hoe is het met de voorzieningen zoals stroom, water halen en afvoer van je grijs water?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » zo 4 apr 2021 23:50

Het merendeel van de plaatsen is voorzien van een 6A stroomaansluiting. Je hebt ook plekken zonder stroom. Die zitten wat afgelegen. Er zijn losse watertappunten. Ik heb geen plaats gezien waar vaste afvalwatertanks geloosd kunnen worden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » ma 5 apr 2021 10:29

Dat stationnetje heb ik vroeger tijdens mijn orgelstudie veel gebruikt.
De kerk even verderop... dat is zowaar een basiliek... daar had ik les.
Prachtig gebouwtje dat Station Overveen...
Zeker een regio met een heel rijke historie.
Hier vind je ook nog de overgebleven "Buitens" van de Amsterdamse Patriarchen uit de gouden eeuw.
Vele van die "Buitens" zijn gesneuveld, afgebroken vanwege de enorme onderhouds en stookkosten, maar er staan er ook nog een aantal.
De mooiste is zonder twijfel "Duin en Kruitberg....https://www.duin-kruidberg.nl/
Nu een hotel restaurant voor de wel heel erg welgestelden onder ons...

Mooi hoekje NL he..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » ma 5 apr 2021 21:50

@ chris, nog bedankt voor de felicitaties, hij heeft het naar zijn zin gehad. (de lakens idd ook niet mijn ding, leek even leuk totdat ik me erin ging verdiepen... mn de kleine plekken en 'regels'...)
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » ma 5 apr 2021 22:18

@Eefje: De Lakens heeft gewoon een andere insteek. Maar waar we nu op hebben verbleven is (voor ons althans) een pareltje. Geen regels, en een wat ingetogener publiek. Ik was na de afwas even "stout" geweest en ben illegaal op het terrein rondom de camping wezen lopen en even over een kapot hekje geklommen. Ik wou een beetje "de hoogte in", en was ook benieuwd wat er achter de heuvels aan de achterzijde van de camping zat (antwoord: nog meer duinheuvels). Het was de moeite waard.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » ma 5 apr 2021 22:23

haha, diesel, wij hebben ook over een kapot hekje geklommen om te zien wat er aan de andere kant van de heuvel lag, nieuwschierigheid is dan een goede eigenschap voor leuke ontdekkingen (een skelet op een tak in een boom gevonden, jarige heeft schedel meegenomen (kaal) als 'buit', maar hoe komt dat skelet op een tak??)
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » ma 5 apr 2021 22:25

@DV-t hierbij een shot van vanavond vanaf de noordkant van de camping vanuit het natuurgebied Kennemerland. Je ziet hier links het veld voor de mensen die een kort verblijf genieten, rechts zie je volgens mij een paar seizoensplekken. Heb je een beetje overzicht. Verder zag ik op wel heel erg afgelegen plekken ook caravans staan - volgens mij Autark.
zeeweg doorkijkvanafnoord.jpg
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » ma 5 apr 2021 22:33

Eefje schreef:
ma 5 apr 2021 22:23
haha, diesel, wij hebben ook over een kapot hekje geklommen <knip>
Hij wordt mooier: ik ben niet zo van het wandelen, dus toen ik om de camping heen gelopen was wou ik het - op de kaart aangegeven - toegangshek aan de westzijde gebruiken om te voorkomen dat ik dat "hele eind" weer terug moest lopen. Op slot. Hm. Ik ben niet zo'n klimmert (toen ik in een groen pakje moest rondhuppelen was ik steevast de laatste op de hindernisbaan), dus ik had me al met de gedachte verzoend dat ik toch maar weer terug moest gaan naar het kapotte gaas (bekend plekje voor jullie wellicht?).

Op een kleine 150 meter afstand zag ik drie langharige runderen mijn richting uit schooien. Ik hou van deze runderen hoor, maar vooral met een sausje erover. Het is bekend dat ze soms voor hun belangen opkomen, en zij waren groter. Dus: camera voorzichtig over het hek gedeponeerd, en al vloekend mij over het stalen geval heen gewurmd - de klimvaardigheid is na 35 jaar er niet beter op geworden.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Eefje » ma 5 apr 2021 22:40

idd omgekruld gaas en bij ons nog zonder die runderen (die zagen wij vanmorgen pas weer), maar het toegangshek ten westen leek ook op slot, maar bleek gewoon een ketting eromheen oid te zijn, iig onze jongste had hem zo open mrgreen.gif
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door dieseltijger » ma 5 apr 2021 22:42

De jonge Houdini. Het ding zat dicht met een miezerig cijferslot. We hebben het over hetzelfde hek.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door DV_t » ma 5 apr 2021 22:45

dieseltijger schreef:
ma 5 apr 2021 22:25
@DV-t hierbij een shot van vanavond vanaf de noordkant van de camping vanuit het natuurgebied Kennemerland. Je ziet hier links het veld voor de mensen die een kort verblijf genieten, rechts zie je volgens mij een paar seizoensplekken. Heb je een beetje overzicht. Verder zag ik op wel heel erg afgelegen plekken ook caravans staan - volgens mij Autark.

zeeweg doorkijkvanafnoord.jpg
Dank! Wij willen niet autark staan hoor. Het liefste hebben wij een plek met privé sanitair en/of citywater/afvoer. Maar om af en toe met de gieter de tank te vullen is ook acceptabel awhoea.gif

Het ziet er allemaal zo "eenvoudig" uit. ik vind het er fantastisch uitzien en staat dus op de short list.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Micky » ma 5 apr 2021 22:51

dieseltijger schreef:
ma 5 apr 2021 22:25
@DV-t hierbij een shot van vanavond vanaf de noordkant van de camping vanuit het natuurgebied Kennemerland. Je ziet hier links het veld voor de mensen die een kort verblijf genieten, rechts zie je volgens mij een paar seizoensplekken. Heb je een beetje overzicht. Verder zag ik op wel heel erg afgelegen plekken ook caravans staan - volgens mij Autark.

zeeweg doorkijkvanafnoord.jpg
Nee, idd nu snap ik de mening van een ander kritisch forumlid helemaal, dit is echt een potje met pieren, bedankt voor het extra onderbouwen van de lokale situatie diesel thumbup.gif mrgreen.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Chris » di 6 apr 2021 11:13

[re.gif]

Strooi jij es effe lekker zout in die wonde ...
BTW..waar is ie nou gebleven...verdwaald ?? whistle.gif whistle.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: (Niet) Te laat voor het Paasweekend

Bericht door Lucas » vr 9 apr 2021 12:49

Mooie bijdrage, dieseltijger!

Grappig dat je zaterdag de lakens bezocht, wij stonden daar het paasweekend voor de 12e keer ofzo. Camping Zeeweg 71 was mij echter niet bekend, ziet er inderdaad uit als een fabuleuze plek. Houden we in gedachten. Ik zou trouwens wel zo'n eigenwijze knuppel zijn die met zijn 4x4 toch gaat proberen zijn caravan op de plek te krijgen, aard van het beestje mrgreen.gif

Inderdaad wat je beschrijft hele andere stijl dan de lakens. Daar zit je ook prachtig in de duinen, maar toch meer op elkaar. Al komt er over het algemeen zeer net kampeervolk (veel Duitsers ook) waardoor ons dat nog nooit heeft gestoord. Verder als je de camping een beetje kent weet je ook wel te selecteren welke plekken wel of niet prettig zijn. Over de hele camping zijn namelijk ook prachtige beschutte, wat meer afgelegen plekjes te vinden. Alleen is op tijd reserveren wel een must. Op een zwembad of zwemmeertje na heeft die camping in onze ogen alles.

Maar ga volgende keer als we er zijn (meivakantie) zeker eens een kijkje nemen bij Zeeweg71.

Plaats reactie

Terug naar “Nederland”