Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Wanneer E achter B?
Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door MarcoC » wo 24 jun 2015 17:45

Ik heb mijn BE rijbewijs al sinds 1998 op zak, en ik ben wel blij dat ik hem destijds gehaald heb.
Alleen die vragen waar Burgelijk het over heeft, werden mij niet gesteld. scratch.gif Zal door de jaren heen wel veranderd zijn denk ik!
Maar moet wel toegeven dat mijn examinator destijds, het een examen van niks vond! Hij vond het kennelijk belangrijker dat ik aan kon tonen dat ik het inzicht in mij had om met dergelijke grote aanhangers te rijden.
Overigens kreeg ik toen les met een schamelwagen! Dat stuurt wel even anders whistle.gif
Laatst gewijzigd door MarcoC op wo 24 jun 2015 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door Kingpin1966 » wo 24 jun 2015 17:48

RE.gif
Ik zou ook wel eens willen weten of dit standaard vragen zijn of dat elke examinator er een eigen repertoire op nahoud.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door PD » wo 24 jun 2015 17:49

MarcoC schreef: Overigens kreeg ik toen les met een schaarwagen! Dat stuurt wel even anders whistle.gif
Waarschijnlijk bedoel je een schamelwagen, want een schaarwagen wordt gebruikt bij uitvaarten knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door MarcoC » wo 24 jun 2015 17:50

RE.gif

Klopt je hebt gelijk aaargghhh.... stom.gif tja net een stressvolle werkdag achter de rug zucht.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door PD » wo 24 jun 2015 17:52

RE.gif
Moet kunnen awhoea.gif
Zoals ik op pag. 6 van dit topic ook al heb geschreven, zou wat mij betreft iedereen een aanvullende training moeten volgen thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door Kingpin1966 » wo 24 jun 2015 17:53

PremiumDiscovery schreef:
MarcoC schreef: Overigens kreeg ik toen les met een schaarwagen! Dat stuurt wel even anders whistle.gif
Waarschijnlijk bedoel je een schamelwagen, want een schaarwagen wordt gebruikt bij uitvaarten knipoog.gif
Ach, als je toch een carriereswitch overweegt....... mrgreen.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door MarcoC » wo 24 jun 2015 17:59

RE.gif

Nee dank je! Niet echt mijn ding.... kan slecht tegen dat soort emoties namelijk !
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

mike_kooijman
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 sep 2014 15:08
Locatie: Amersfoort

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door mike_kooijman » wo 24 jun 2015 19:16

Burgelijk schreef:Slecht was het zeker!

Ik kan niet voor anderen praten aangezien ik niet weet hoe zeker een ieder op de weg is en alle regels goed weet.
Persoonlijk was het voor mij weer een bewustwording; even in de spiegels kijken voor je optrekt. Bij bochten voordat je gaat draaien en je eigen zicht ontneemt even eerst goed kijken. Hoe simpel ook maar kijken was het belangrijkste onderdeel naast het netjes rijden en bij kruisingen zorgen dat je niets blokkeert met je combinatie. Voor mij persoonlijk was het een lesje bewustwording en weer netjes rijden ipv veel over de beheersing geleerd te hebben.

Losse lessen waren nergens in Utrecht eo mogelijk. De 1-dagscursus met examen en examengarantie a 500,- is wat vrijwel elke rijschool wilde aanbieden. Geen spijt van gehad hoor want het heeft zijn nut gehad. Zelf had ik alleen het idee dat ik meer tips zou krijgen over de beheersing van de combinatie. Hierin heb ik niets nieuws geleerd.
Tijdens mijn snelcursus E in 2009 heb ik ook weinig tot geen tips gehad. Je wordt wel met je neus op de feiten gedrukt met betrekking tot het kijken en rekening houden met de combinatie en anderen in het verkeer. ;) En dat is iets waar je later nog steeds aan terug denkt als je een fietspad afsluit bij een kruispunt! :mrgreen:

mike_kooijman
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 sep 2014 15:08
Locatie: Amersfoort

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door mike_kooijman » wo 24 jun 2015 19:16

Burgelijk schreef:Slecht was het zeker!

Ik kan niet voor anderen praten aangezien ik niet weet hoe zeker een ieder op de weg is en alle regels goed weet.
Persoonlijk was het voor mij weer een bewustwording; even in de spiegels kijken voor je optrekt. Bij bochten voordat je gaat draaien en je eigen zicht ontneemt even eerst goed kijken. Hoe simpel ook maar kijken was het belangrijkste onderdeel naast het netjes rijden en bij kruisingen zorgen dat je niets blokkeert met je combinatie. Voor mij persoonlijk was het een lesje bewustwording en weer netjes rijden ipv veel over de beheersing geleerd te hebben.

Losse lessen waren nergens in Utrecht eo mogelijk. De 1-dagscursus met examen en examengarantie a 500,- is wat vrijwel elke rijschool wilde aanbieden. Geen spijt van gehad hoor want het heeft zijn nut gehad. Zelf had ik alleen het idee dat ik meer tips zou krijgen over de beheersing van de combinatie. Hierin heb ik niets nieuws geleerd.
Tijdens mijn snelcursus E in 2009 heb ik ook weinig tot geen tips gehad. Je wordt wel met je neus op de feiten gedrukt met betrekking tot het kijken en rekening houden met de combinatie en anderen in het verkeer. ;) En dat is iets waar je later nog steeds aan terug denkt als je een fietspad afsluit bij een kruispunt! :mrgreen:

Burgelijk
Berichten: 203
Lid geworden op: wo 22 apr 2015 09:25
Locatie: Utrecht

Re: Zin en/of onzin van het E rijbewijs

Bericht door Burgelijk » wo 24 jun 2015 19:46

haha dat gebeurde het eerste uurtje nog wel eens ja awhoea.gif
Zie mn bericht nu terug... "slecht was het zeker NIET"
Volvo V70 2.0 5 cilinder full options (2013) - Dethleffs C'go 495 qsk met bijna alle opties (2015)

Plaats reactie

Terug naar “Rijbewijs”