Onderhoud caravan

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marnix van Bruchem
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 24 jul 2019 11:44

Onderhoud caravan

Bericht door Marnix van Bruchem » ma 25 mei 2020 20:36

Goedenavond,

Ik heb vandaag contact met de stalling gehad om de caravan uit de stalling te halen ivm gepland onderhoud. Als reactie kreeg ik dat dat niet gaat omdat de stalling nog vol staat ivm Corona. Meer mensen die hier tegen aan lopen?
Groet Marnix.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Erwin1987
Berichten: 2174
Lid geworden op: vr 18 aug 2017 09:07
Locatie: Westervoort

Onderhoud caravan

Bericht door Erwin1987 » ma 25 mei 2020 20:38

Re:

Dan moeten ze er wat aan de kant zetten, lijkt me niet echt jouw probleem.

Overigens bij onze stalling was het geen probleem.


Erwin

Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Erwin1987 op ma 25 mei 2020 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Home-car racer 48

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Hermanus » ma 25 mei 2020 20:39

Nee, geen probleem met onze stalling.

Net gisteren een afspraak gemaakt om volgende week onze caravan op te halen voor een vakantie op de Veluwe.

Gebruikersavatar
Arja75
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 18:16

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Arja75 » ma 25 mei 2020 20:49

Wat een vreemde reactie. Dat is toch niet jullie probleem?
Wij hadden het ophalen van onze caravan voor eind maart afgesproken, maar toen ging dus net de camping op slot. Caravan dus niet opgehaald. Vanaf 1 mei mochten we de camping weer op, dus toen alsnog zonder problemen de caravan opgehaald. We waren met 5 anderen toen de eersten die de stalling uit gingen. Iemand moet eens de eerste zijn van het seizoen toch? En ja, dat kan net diegene zijn die helemaal achteraan staat.

Dacia
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 4 nov 2018 21:23

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Dacia » ma 25 mei 2020 20:59

Geen enkel probleem

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Den Adriaan » ma 25 mei 2020 21:00

Hier ook niet, gewoon onze caravan opgehaald.
Staan alweer twee weken op de camping.

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Onderhoud caravan

Bericht door myalexx » ma 25 mei 2020 21:05

Hier ook gewoon opgegaald. waarschijnlijk staat je caravan achteraan en kost dat veel tijd.
Maar dat is het risico van zijn bedrijf.

Niet jou probleem lijkt me, zou er niet mee akkoord gaan.

Hartje december snap ik als ze moeilijker doen, meeste stallingen hebben dan onder bezetting. Maar ook dan kunnen wij onze caravan halen, alleen langer van te voren aangeven en de stalling gaat dan alleen op afspraak open.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Onderhoud caravan

Bericht door jessedew » ma 25 mei 2020 21:15

idd, wat een stomme reactie. Als je nu op vakantie had gewild? dat kan immers gewoon, zou je dan ook niet weg mogen? Ik zou er niet mee akkoord gaan.

maargoed caravan stallingen zijn schaars dus ze denken dat ze alles kunnen maken.

Ik heb pas ook mijn caravan opgehaald voor onderhoud, was geen probleem, stond gelukkig vrij vooraan, maar anders had het ook geen probleem geweest.

Bospaadje
Berichten: 479
Lid geworden op: do 3 jan 2019 13:38

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Bospaadje » ma 25 mei 2020 21:17

Wij kunnen van mrt tot oktober terecht onbeperkt, online even slot inplannen tot 1 dag vantevoren. In noodgevallen ff bellen en wordt meestal opgelost. ( reserveer site was afgelopen jaar offline)

In winter 5€ per keer.

Al ging ik hem op 18/10 stallen na reparatie aan deur, geen extra kosten.
Home is where you park it caravan.gif

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Onderhoud caravan

Bericht door jeroen.25 » ma 25 mei 2020 21:33

Heb de mijne al 3 keer gehaald dit jaar.
Vandaag teruggebracht.
De eigenaar van de stalling gaf juist aan dat het nu langzaam weer drukker begint te worden.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Onderhoud caravan

Bericht door myalexx » ma 25 mei 2020 21:56

@jeroen,

Toen wij onze vrijdag morgen haalde was de stallings eigenaar continu rondjes rijden met caravans ( grote stalling )

Stonden er ook genoeg al klaar. Dus dat is denk overal inmiddels wel.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Gebruikersavatar
Marnix van Bruchem
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 24 jul 2019 11:44

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Marnix van Bruchem » ma 25 mei 2020 22:34

Bedankt allen.
Ik vind het ook niet mijn probleem, maar ben wel bang dat t mijn probleem word. Hij zei dat hij morgen zal kijken of de caravan niet achteraan staat. Als hij er meerdere uit moet halen voor de onze is dat veel te veel werk en de kans op schade groter.
We wachten het maar af.
Groet Marnix


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Arja75
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 10 aug 2018 18:16

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Arja75 » ma 25 mei 2020 23:31

Dan verdient hij ze wel erg gemakkelijk op deze manier scratch.gif
Heb je een overeenkomst getekend? Je betaalt tenslotte voor je stalling en de daarbij afgesproken diensten. Deze stallinghouder lijkt nu zijn deel van de afspraken niet na te komen. Ik zou er een goed gesprek en bij onvoldoende resultaat grover geschut tegenaan gooien.
Je zou maar iets geboekt hebben... Ik kan er niet over uit boos.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Niels83 » di 26 mei 2020 01:39

okee voordat we de stalling de schuld geven. wanneer heeft TS gebeld en voor waarneer ophalen.

Ik heb hem nu voor de 2de keer opgegaald. afgelopen week belde ik maandag voor woensdag ochtend. Heeft hem keurig klaar gezet Hij vroeg mij wel om van maart tot juni en augustus/september een week aan te houden voor het ophalen omdat het dan drukte is op de boerderij.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Onderhoud caravan

Bericht door dieseltijger » di 26 mei 2020 07:14

Bij mijn stalling wordt een doorlooptijd van drie werkdagen gehanteerd. De reactie van jouw stalling wijkt af van het gangbare. Als je daar een probleem mee hebt kan je overwegen om van stalling te wisselen.

Hou rekening met een gemiddelde prijs van 50 a 60 euro per meter lengte. In mijn geval is ongelimiteerd ophalen en brengen inbegrepen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Daphne » di 26 mei 2020 08:38

Het blijft een vreemde reactie. Corona of niet, er zal altijd een eerste caravan zijn die eruit moet. Als dit vorig jaar was gebeurd en TS was de eerste dan zou de stallinghouder misschien ook wat caravans moeten verplaatsen. Dan was het ook niet gepast als de stallinghouder, kom over een paar maanden maar terug als er wat caravans weg zijn, had gezegd.

Lijkt me wel dat je geen laatste moment verzoek moet doen maar de stallinghouder ruim de tijd geeft om aan jouw verzoek te voldoen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Marnix van Bruchem
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 24 jul 2019 11:44

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Marnix van Bruchem » di 26 mei 2020 09:30

dieseltijger schreef:Bij mijn stalling wordt een doorlooptijd van drie werkdagen gehanteerd. De reactie van jouw stalling wijkt af van het gangbare. Als je daar een probleem mee hebt kan je overwegen om van stalling te wisselen.

Hou rekening met een gemiddelde prijs van 50 a 60 euro per meter lengte. In mijn geval is ongelimiteerd ophalen en brengen inbegrepen.
Bij onze stalling hebben ze graag dat je het 3 dagen van te voren aangeeft. Wij betalen 71 euro per m1, het is wel een geïsoleerde loods. Ik vind de reactie ook niet normaal. Een andere stalling is wel een optie, maar bij ons in de regio zijn het vooral veel kassen en ik heb daar niet graag onze caravan in staan. Een loods heeft wel de voorkeur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Onderhoud caravan

Bericht door jessedew » wo 27 mei 2020 15:02

waarom niet in een kas? I.v.m. eventueel vocht? meer kans op schade door de palen?

die van mij (20 jaar oud) staat in een oude boerenloods, aan de Oostkant open. Zat ook een lading stof op, ligt ook stro in de loods. Anyway 0 % vocht, alleen stof.

Maar als je een wat duurder exemplaar hebt kan ik me voorstellen dat je die graag wat meer op stand wil hebben staan.

Gebruikersavatar
Marnix van Bruchem
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 24 jul 2019 11:44

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Marnix van Bruchem » wo 27 mei 2020 22:50

jessedew schreef:waarom niet in een kas? I.v.m. eventueel vocht? meer kans op schade door de palen?

die van mij (20 jaar oud) staat in een oude boerenloods, aan de Oostkant open. Zat ook een lading stof op, ligt ook stro in de loods. Anyway 0 % vocht, alleen stof.

Maar als je een wat duurder exemplaar hebt kan ik me voorstellen dat je die graag wat meer op stand wil hebben staan.
Ik heb me laten vertellen dat het in een kas heel erg warm kan worden worden, waardoor dingen uit kunnen drogen. Ook zou je last van optrekkend vocht uit de grond kunnen hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marnix van Bruchem
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 24 jul 2019 11:44

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Marnix van Bruchem » wo 27 mei 2020 22:51

Allen bedankt voor jullie reactie. Ik heb vandaag bericht gehad dat ik de caravan morgen om 18:30 op kan halen.
Groet, Marnix


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Onderhoud caravan

Bericht door RonvA » wo 27 mei 2020 22:55

Onze staat straks wel in een kas, maar die wordt wel goed doorgelucht in de zomer en hangen doeken voor de ramen etc. zodat het niet echt een broeikas ( awhoea.gif ) wordt.

Maar als je die foto's in een ander topic zag over die stallingen die gesloten moesten worden waar de caravans 30 diep achter elkaar geparkeerd staan dan kan ik zo'n reactie wel begrijpen, er is niet eens plek genoeg die leeg te rijden denk ik... gelukkig heeft in onze stalling hij straks gewoon alle ruimte en kunnen we hem het gehele jaar met een ophaalafspraak 24 uur van te voren hem gewoon ophalen.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Peutje » do 28 mei 2020 22:02

Mijne staat in een mooie nieuwe geïsoleerde schuur bij een 'ex boer'. Zoon heeft het overgenomen en zit meer in de planten. 1 dag van te voren bellen is prima, kom je hem ophalen staat ie afgespoten (stof er af) klaar voor je ...40 euro M1. Staat ook ruim opgesteld, als je er bij wil kun je altijd de deur gewoon open doen. Denk dat ie er max 60 oid heeft staan. 'corona problemen' hebben ze iig niet.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Onderhoud caravan

Bericht door Niels83 » vr 29 mei 2020 02:37

dieseltijger schreef:
di 26 mei 2020 07:14
Bij mijn stalling wordt een doorlooptijd van drie werkdagen gehanteerd. De reactie van jouw stalling wijkt af van het gangbare. Als je daar een probleem mee hebt kan je overwegen om van stalling te wisselen.

Hou rekening met een gemiddelde prijs van 50 a 60 euro per meter lengte. In mijn geval is ongelimiteerd ophalen en brengen inbegrepen.
bij ons is het ook drie dagen. maar hij vraagt er rekening mee te houden dat hij boer is met oogst seizoenen. Dus in de drukke periodes gelieve wat eerder aan te geven. overigens alleen halen, brengen kan 7 dagen in de week tussen 7 en 20.00 of als het licht is. Hij vertelde dat het vaak gebeurd dat hij op maandag om 22.00 wordt geappt of hij op woensdag ochtend de caravan buiten kan hebben. Als hij dan op dinsdag bij zichzelf of vrienden aan het oogsten is dan is dat erg vervelend zijn dagen van 5.00 tot 23.00 nl.

Overigens ben ik erg tevreden met mijn stalling hij is wat paranoïde aangaande mensen op het erf, maar goed als ik er moeilijk op kom dan het dievegilde ook. Hij denkt ook wel mee, toen het eens stormde had hij de kleinere weer binnen gezet ed. Hij had in februari de handrem zo ver aangetrokken dat ik die uiteindelijk met de krik los heb moet wrikken, maar hij reed igv niet meer weg.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”