Hallo,
Ik ben Jolien en nieuw op dit forum. Ik heb een oldtimer Sprite 400 gekocht met de bedoeling om hem op te knappen. Ik ben alleen nog een leek op dit gebied en zie dit project als een leerschool.
Al snel ontdekt dat er vochtschade in hoeken en delen van de vloer zit. Ik heb rotte stukken verwijderd. Nu is het zaak om erachter te komen waar het water vandaan komt. Ik zie wel druppels, maar kan nog niet vinden waar het nou eigenlijk vandaan komt. Bestaat daar een trucje voor? En als je het vindt, moet de het dan aan de binnenkant of de buitenkant repareren?
Groetjes Jolien
Oldtimer lekkage opsporen
Re: Oldtimer lekkage opsporen
Welkom op het forum. Geen idee of je al gekeken hebt op het forum, maar er zijn meer met een kluscaravan bezig.
Tja, lekkage van binnen of van buiten aanpakken?
Lekkage komt altijd van buiten, dus de buitenkant dichten.
Vaak zijn het rubbers of oude kitlagen die lekken.
Begin bij de rotte plekken zo hoog mogelijk te zoeken naar lekkage sporen.
Dus vanaf het dak naar beneden, dan bij ramen en handgrepen.
De kit rand dak en zijwand goed bekijken.
Zet eens foto's op de site.
Tja, lekkage van binnen of van buiten aanpakken?
Lekkage komt altijd van buiten, dus de buitenkant dichten.
Vaak zijn het rubbers of oude kitlagen die lekken.
Begin bij de rotte plekken zo hoog mogelijk te zoeken naar lekkage sporen.
Dus vanaf het dak naar beneden, dan bij ramen en handgrepen.
De kit rand dak en zijwand goed bekijken.
Zet eens foto's op de site.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Re: Oldtimer lekkage opsporen
Dankjewel voor je reactie.
Ik zal eens proberen foto’s te plaatsen. Eens kijken hoe dat moet.
Ik zal eens proberen foto’s te plaatsen. Eens kijken hoe dat moet.