Welke kluscaravan kopen

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Mathias
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 1 mei 2020 15:07

Re: Welke kluscaravan kopen

Bericht door Mathias » zo 3 mei 2020 18:24

Paulusssttt schreef:
ma 13 apr 2020 12:14
Een Predom is in de basis weinig caravan maar heeft veel voordelen:
- Alle onderdelen, ongeacht leeftijd, vanaf fabriek te bestellen.
- Volledig polyester dus geen rot in vitale delen.
- Oudere types hebben een Alko onderstel.
- Zeer lage gewicht.
-Zeer eenvoudige constructie van het interieur.

Nadeel:
- Je moet absoluut de binnenbekleding vervangen want als ie al niet los zit gaat ie los binnen nu en straks (maar vanaf fabriek op maat verkrijgbaar).
- De nadelen van polyester als deze altijd buiten heeft gestaan.
- DE PRIJS.. Het is echt buiten proportie wat men voor een tweedehands Predom vraagt. Met een beetje pech is men alvast begonnen met "Pimpen".. Wat meestal betekend dat ze hm leeggerost hebben en de boel (lees interieur) hebben weggegooid. Of men is op creatieve wijze aan de slag gegaan en hebben de boel naar de vaantjes geholpen. En alle varianten hieromheen. Men durft gerust nu, vernacheld en wel, meer voor te vragen dan dat ze in het bouwjaar nieuw gekost hebben.

Maar als het lukt om een redelijk gaaf en origineel exemplaar tegen een nette prijs op de kop te tikken is het heel wat moois van te maken. Ik heb de onze tegen marktconforme tweedehandsprijs gekocht en volledig gerestaureerd en gemoderniseerd en dan is er veel leuks van te maken. Succes..!!

https://photos.app.goo.gl/Ys6Z7KzonNanTH5T8
Ziet er een leuk project uit Paulusssttt! Ik zie wel dat je redelijk veel onderdelen nieuw hebt gekocht. Heb je een idee van de kosten die je eraan gedaan hebt?

Paulusssttt
Berichten: 118
Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
Locatie: Mooi plekje aan het water

Re: Welke kluscaravan kopen

Bericht door Paulusssttt » di 5 mei 2020 09:25

Mathias schreef:
zo 3 mei 2020 18:24

Ziet er een leuk project uit Paulusssttt! Ik zie wel dat je redelijk veel onderdelen nieuw hebt gekocht. Heb je een idee van de kosten die je eraan gedaan hebt?
Ja dat is een goede vraag. Eigenlijk weten wij dat niet zo goed want het ging allemaal erg spontaan. Ik denk dat je toch snel richting de €1000,- zit. Het loopt nogal snel op. Ramen, rubbers, bekabeling, verlichting, bekleding, roostertjes en hendeltjes, rollo's, stopcontactjes en vergeet vooral het klein materiaal niet.. Oh en de gouden luxafex haphop.gif Ik denk dat dan nog laag is ingeschat. De caravan eigen materialen hebben we uit Polen laten komen. Perfect via DHL en voor de helft minder dan in NL. De rest bij de bekende grote en nog wat dingen hier bij de lokale caravan winkel. Het komt ook een beetje door mijn motto of goed of niet. Zoals eerder gezegd, we hadden hm een beetje voor de lol gekocht maar toen bleek dat we het allemaal wel leuk vonden kwam het besluit of opknappen of eruit.
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Welke kluscaravan kopen

Bericht door jeroen.25 » di 5 mei 2020 13:44

Er staat hier in de buurt nog zo'n Predom te koop. Jammer van de beperkte stahoogte van beide modellen.
Die met hefdak is echt wel klein hoor. Bij m'n werk in de buurt straat er 1 op straat nu.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke kluscaravan kopen

Bericht door Micky » di 5 mei 2020 15:22

Jeroen, is dit wat?

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone XS met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Welke kluscaravan kopen

Bericht door iemand » di 5 mei 2020 17:30

De Caravelair bestaat al jaren en is er in diverse lichte uitvoeringen zwaaien.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Paulusssttt
Berichten: 118
Lid geworden op: di 8 dec 2015 18:28
Locatie: Mooi plekje aan het water

Re: Welke kluscaravan kopen

Bericht door Paulusssttt » za 9 mei 2020 16:33

jeroen.25 schreef:
di 5 mei 2020 13:44
Er staat hier in de buurt nog zo'n Predom te koop. Jammer van de beperkte stahoogte van beide modellen.
Die met hefdak is echt wel klein hoor. Bij m'n werk in de buurt straat er 1 op straat nu.
Wij hebben model zonder hefdak. Stahoogte 1,85m. Ik zelf ben 1,76m. en de langste van ons beide. Gaat prima dus.
Peugeot 206CC, Renault Clio IV ph1, Predom 126N.

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”