StripKip

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: StripKip

Bericht door Chris » zo 3 jul 2016 20:07

thumbup.gif

Goed werk man...
Ik hou er wel van om iemand zo rigoreus en weloverwogen bezig te zien zijn ideaal te vormen.

ga vooral door... !!

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 3 jul 2016 22:14

Rigoreus, ja. Weloverwogen, ehhh, dat zal nog moeten blijken ;-)
Maar we gaan zeker door. De vakantie komt dichterbij, nog 6 weken te gaan.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » wo 6 jul 2016 20:44

Afbeelding

Inmiddels ook met de keuken begonnen. Ziehier minikeuken MK 1.0 in aanbouw. Het wordt een los blokje wat op de plaats van de oude keuken kan staan maar dan net 70cm breed en wat we naar buiten zetten om te koken naast de campingtafel. Links 5 liter jerrycan met drinkwater, daaronder vuilwater, gasflesje en een tweepittertje, spoelbakje moet nog ingebouwd worden en ik moet er nog een afvoer aan freubelen. Daaronder 3 afwasteiltjes voor bestek, servies en handdoeken. Er moet nog een achterwandje in en schuifdeurtjes er voor. De gasfles moet er alleen uit als het geheel de caravan in gaat, en krijgt dan een plaatsje in de disselbak zoals het hoort. Maar koken in de caravan vind ik toch niets.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » wo 6 jul 2016 21:43

RE.gif
Ziet er netjes uit thumbup.gif
Wel een vraagje waarom heb je mdf gebruikt?
Ik mag er vanuit gaan dat je alles gaat verven, toch?

Grzz,
blefke

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » wo 6 jul 2016 22:13

Ha Blefke, uiteraard gaat de kwast er nog overheen. En het is een uitprobeersel, vandaar versie 1.0. er zal nog best het een en ander aan vertimmerd worden dus dan is mdf het handigst en het goedkoopst.

Waar ik vandaag wel tegenaan liep zijn die bouten in de vloer waarmee de vloer aan het Alko frame vast zit. Die bouten zitten nu op een onhandige plek. Zie de foto's die ik gepost heb op 12 juni. Ik had gehoopt dat ze van onderaf geschroefd zouden zijn, dan kon ik ze vervangen door een (afgeronde) slotbout. Maar het lijkt alsof het draadeinden zijn die aan het frame vastgelast zijn. Zijn die nog op een of andere manier vlak weg te werken?

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » wo 6 jul 2016 23:13

RE.gif
Ok 1.0 knipoog.gif

Ik heb hetzelfde probleem met die bout….
Heb er gewoon een overzet dopmoer van plastic overheen gezet.
Ziet er een stuk beter uit.
Al was een slotbout beter geweest, maar iets wijzigen aan het chassis doe ik niet…

Nog effe terug naar je keukentje.
Die kom, lijkt mij persoonlijk niet erg handig.
Ik heb jaren geleden een buffet gemaakt dat ik helemaal kan inklappen en moest licht van gewicht zijn.
Hier heb ik toen gekozen voor een rechthoekige au be marie bak om te gebruiken als spoelbak.
Een gat ingemaakt voor de afvoer en functioneert prima.
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-07-06 om 23.11.40.png
Schermafbeelding 2016-07-06 om 23.11.40.png (47.19 KiB) 10385 keer bekeken

Jacob84
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 11 mar 2016 22:45
Locatie: Goudriaan
Contacteer:

Re: StripKip

Bericht door Jacob84 » do 14 jul 2016 01:57

Echt fantastisch dit. Eerste instantie vond ik het wel een misleidende titel. maar goed. Dit is totaal het tegenovergestelde dan mijn Lord project. Die van mij word groots zo luxe mogelijk als het aan mij licht en nog al rommelig te werk. En jij stript alles helemaal kaal om een caravan voor een kraker mentaliteit. Puur een slaapkamer op wielen en geen poespas meer.

Totaal niet mijn ding, maar ik geniet van jouw kluswerkzaamheden en het is gaaf dat er zulke tegenstelling in het caravan landschap bestaan.
Rookworst zonder R is ookworst

primera
Berichten: 517
Lid geworden op: zo 30 mar 2014 11:19

Re: StripKip

Bericht door primera » do 14 jul 2016 10:09

Mdf is een mooi materiaal om mee te werken. Maar het is ook snel te zwaar.
Waarvan ga je de definitieve kast van maken?

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » do 14 jul 2016 11:51

RE.gif
Gewicht maakt bij die kip niks uit….
Daar zit al bijna niks meer in.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » do 14 jul 2016 19:31

@ Jacob84
Een rijdende slaapkamer is inderdaad een treffende omschrijving. Eigenlijk meer een rijdende hotelkamer. Wel van een goedkoop hotelletje en geen vijfsterren :_) En inderdaad leuk dat iedereen zijn eigen idee heeft over een caravan. Binnen de familie zijn vele caravanners die mij meewarig aankijken met deze klus. Het losse keukentje, de koelkast er uit en een klein elektrisch koelboxje waar net 2 flessen wijn in passen. Misschien bega ik een miskleun, maar ik denk het niet. We zijn jaren met de motor op vakantie geweest, wel ieder op een eigen motor, maar dan moet alles passen in 4 zijkoffers en 2 roltassen. Ook geen luxe maar wel fantastische vakanties gehad. We hebben nu voor het eerst een tafel en 2 kookpitten. ;-)

@ primera
Het MDF is maar 9mm voor de zijkanten en bodems, de achterkant en schuifdeurtjes zijn 4mm dus het totaalgewicht valt erg mee. Het definitieve materiaal weet ik nog niet. Eerst maar eens praktijkervaring opdoen.

arnovariante

Re: StripKip

Bericht door arnovariante » vr 15 jul 2016 10:17

Het is totaal niet mijn soort caravan en al helemaal niet mijn soort project (nogal logisch als je dat niet kunt allemaal!).
Maar ik vind het wel schitterend om te zien hoe mensen dit beet pakken en allemaal gaan bouwen!
Tijdje geleden kwam er ook zoiets voorbij van iemand die zelf bezig was geweest.
Had een ronde voorkant in zijn caravan gemaakt, met een keuken in die ronde vormen mee. Echt schitterend gedaan!

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » za 16 jul 2016 21:31

Afbeelding

Keuken 1.0 is kookklaar. Afgietbakje is ingebouwd en het kookplaatje is aangesloten. Het geheel weegt 18 kilo inclusief gasfles maar nog exclusief water en servies. Dat is goed te doen en als het blokje de caravan in gaat verhuist de gasfles sowieso naar de disselbak.

Afbeelding

Ik heb er afgelopen week een paar handjes bij gekregen. Mijn vrouw heeft haar HBO studie na 4 jaar met succes afgerond en daarmee vervalt het excuus dat ze te druk is :-)
Dus het schilderwerk is grotendeels klaar. Ziet er meteen een stuk frisser uit hoewel de bijgewerkte plekken wel wat nadrukkelijker aanwezig zijn. Jammer dan.

Inmiddels ligt er ook gordijnstof klaar, een nieuwe set dekbedden is binnengekomen en een trendy stukje vinyl is vandaag opgehaald.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » zo 17 jul 2016 00:36

RE.gif
Keukentje = mooi geworden thumbup.gif
En de caravan nog mooier.
Ben echt benieuwd naar het einde knipoog.gif

Blefke

Carlovdw
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 09:30

Re: StripKip

Bericht door Carlovdw » zo 17 jul 2016 08:58

Amai. Proficiat, ziet er heel ferm uit. Respect
YOLO

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: StripKip

Bericht door Micky » zo 17 jul 2016 22:34

Wauw, wat een fris geheel, goed bezig hoor love.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 637
Lid geworden op: di 21 jun 2011 10:49
Locatie: Daar waar mijn bed staat

Re: StripKip

Bericht door Robert » zo 17 jul 2016 22:54

erg gaaf om de vorderingen te zien thumbup.gif
Dethleffs Camper 530 FSK 2020
BMW 520d touring lci bj 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » wo 20 jul 2016 20:09

Afbeelding

Vandaag was het te warm om in de caravan te klussen. Dan maar de buitenboel verder aangepakt. Die rommelige disselkast was me al een doorn in het oog dus daar heb ik met populieren triplex een nieuw wandje en vloertje in gezet. Dan heb ik alle vrijheid om spulletjes op te hangen, neer te zetten of wat dan ook. De gasfles staat inmiddels vast. Voor het reservewiel moet ik nog wat bedenken en de rest kan er wel los in denk ik.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18815
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: StripKip

Bericht door Hobby Linka » wo 20 jul 2016 20:26

RE.gif
Mooi. Maar hou er rekening mee dat er gaten in de vloer moeten zitten. Bij gaslekkage kan dan het gas weg. Vandaar dat een disselbak nooit 100% dicht is.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » wo 20 jul 2016 20:39

Is aan gedacht, de bodem staat op klosjes van 2cm en is vrij aan de voorrand. De originele opening naar buiten is nog intact. Gas kan dus weg.
Van de andere kant, er is geen gasinstallatie meer in de disselkast. De gasfles staat daar alleen als opslag en is dan afgesloten. Maar evengoed moet dit geventileerd zijn.
Bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 24 jul 2016 15:38

Afbeelding

Het vinyl is vervangen en hebben we door laten lopen tot de bovenkant van het schuine deel. Daar zit je toch al gauw met je voeten op als je aan het tafeltje zit. De zitjes zijn terug geplaatst, het tafeltje heeft een nieuw kleurtje gekregen en de kussens zijn opnieuw bekleed.

Afbeelding

Nieuwe rolgordijnen zijn opgehangen en de lampjes boven het bed zijn gemonteerd en aangesloten.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » zo 24 jul 2016 15:46

MOOOOOOOOOI haphop.gif thumbup.gif

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: StripKip

Bericht door WipKip » ma 25 jul 2016 18:53

Heel erg mooi! thumbup.gif
Heb ik toch nog een vraagje! Hoe zit je nu met het gewicht van de "stripkip"?
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » ma 25 jul 2016 19:51

@ WipKip

Ja, het gewicht is nog de grote vraag. Hij wordt iedere dag zwaarder omdat we hem verder opbouwen en inrichten. Er is veel uitgehaald maar nu gaat er ook weer het een en ander in. gelukkig heb ik een weegbrug in de buurt dus als alles ingericht is en de basis bagage is ingeruimd dan ga ik hem zeker wegen.
Ik ben ook benieuwd naar de balans op dat moment, ofwel de kogeldruk.

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: StripKip

Bericht door Barreman » di 26 jul 2016 09:28

Super om te zien, niet jaloers op al het werk, maar wat een mooi resultaat!
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » wo 27 jul 2016 20:51

@ Barreman
Nee, op het werk hoef je niet jaloers te zijn. Ik had me voorgenomen om er een winterproject van te maken en dan klusje voor klusje Het is nu een beetje in een stroomversnelling terecht gekomen.

Maar we vorderen:

Afbeelding

We hebben nu geen loopruimte meer nodig voor het schilderen en zo, dus het bed kan er in. Een vaste lattenbodem met aan de voorzijde ruimte voor de "binnenbagage" zoals de tas met kleding, de koelbox en het eten. Achter het schot, met nog het oude vinyl de ruimte voor de "buitenbagage" zoals tafel, stoelen en luifel.
De matrassen zijn besteld. Het is een bed geworden van 170x220cm. Om maatwerk te voorkomen hebben we een matrassen besteld van 80cm en 90cm breed.
Hmmm, ik vrees dat die 90cm door mijn vrouw geconfisqueerd wordt whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”