Caravan in de was zetten

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
barney
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 18 sep 2011 12:00
Locatie: Lochem

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door barney » wo 16 mar 2016 19:59

Gescheiden van handdoek en bed????? blij.gif

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door TwanFendt » di 29 mar 2016 21:18

Erik-Waalwijk,
Sinds wanneer is Poorboys White Diamond voor metaal en rvs.?
Bij mijn weten is het een Glaze om vooral silver metallic lakken meer glans te geven voordat je wax aan gaat brengen, en Iron-X is in andere merken nog volop te koop o.a. Monello Non Ferro.
En waarom meteen met een Dap900 excenterpolijst machine aan die dunne laklaag, ik zou voor een lakcleaner gaan je behaald dan bijna hetzelfde resultaat maar wel veiliger.
En ja Poorboys World is heel goed spul evenals Collinite maar daarvoor geld, dun,dun,nog dunner aanbrengen. Als zeer makkelijke aan te brengen en te buffen Surf City Garage Barrier Reef.

p.s. Alle Poorboys World producten zijn in de schaduw en of in de volle zon te gebruiken!
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Stef » wo 30 mar 2016 00:36

Twanfendt@
White Diamond komt niet van poorboys , maar komt uit Amerika en is momenteel in de vrachtwagenwereld heel bekend en zeer geschikt voor Aluminium , Metaal en RVS.
In de vrachtwagenwereld wordt het gebruikt om de Alu brandstoftank hoogglans te poetsen.

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Gumm » wo 30 mar 2016 10:53

Kijk alsjeblieft uit met dat Blue Wonder. Volgens mij moet je dat spul heeel goed verdunnen..
Als het vandaag aan de dag nog dezelfde concentratie als 10 jaar geleden boen je met gemak met het vuil tevens de lak er mee af.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door TwanFendt » wo 30 mar 2016 11:29

Deze meende ik dat er over White Diamond werd geschreven over chroom en rvs, dat er nog een andere White Diamond is wist ik niet, ook omdat er over Poorboys World werd geschreven.
Even knip en plak van Poorboys White Diamond.
Geniet voortaan altijd van een showglans! Poorboy’s White Diamond Show Glaze is speciaal samengesteld voor witte en andere licht gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans. White Diamond kan op elk moment worden aangebracht om kleine imperfecties te verbergen en de glans te verhogen! Het is niet altijd mogelijk om te detailen zo vaak als je zou willen. Je kunt niet voor elke nieuwe swirl de poetsmachine tevoorschijn halen.

White Diamond maakt het eenvoudig om een showglans te behouden, zelfs op auto’s voor dagelijks gebruik. Swirls zijn doorgaans opvallender als ze vol zitten met vuil. Deze speciale formule verwijdert het vuil en vult de swirls met glaze. In slechts één eenvoudige stap is je auto glad, glanzend en vrij van swirls! White Diamond is een product wat je aanbrengt, laat drogen en opwrijft. Aanbrengen met de hand met een zachte, schone foam applicator of machinaal op een laag toerental. Inwrijven tot de glans tevoorschijn begint te komen. Laten opdrogen tot een waas, en dan afnemen met een schone microvezeldoek, zoals Poorboy’s Deluxe Mega Towel of Mega Plush doeken.

Net als alle Poorboy’s producten kan White Diamond in de zon of schaduw worden aangebracht. Gebruik glaze vóór het aanbrengen van je favoriete sealant en/of wax. Deze laatste stap sluit de fillers op en houdt de lak mooi tot de volgende detail-beurt. Als je auto zwaardere swirls en krasjes heeft, gebruik dan eerst Poorboy’s swirl removers (SSR serie) om de lak te perfectioneren. Daarna White Diamond aanbrengen om de glans te verhogen . Tenslotte verzegelen met Poorboy’s World EX-P Sealant en/of Natty’s Paste Wax. Poorboy’s White Diamond Show Glaze is geschikt voor elke lichte lak, inclusief blanke lakken, enkelvoudige en keramische lakken. White Diamond kan ook op chroom worden toegepast!

En wat schetst mijn verbazing nu ik het hele stukje lees: White Diamond kan ook op chroom worden toegepast! Dacht echt dat het alleen voor lakken was. scratch.gif
Weer wat geleerd, dank u!
Wel een lap tekst geworden nu, maar het verschil in White Diamond is opgelost.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: do 17 sep 2015 13:17

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Sjonnie » di 5 apr 2016 16:32

Heb vorige week de Wilk eens voorzichtig onder handen genomen.

Heb de kunststof voorzijde ingespoten met Autoglym Caravan & Motorhome cleaner. Dat maakte echt een verschil zeg! Vuil druipt ervan af waar je bij staat en het vergeelde kunststof wordt weer een stuk witter! Daarna in de Mequiars Marine 50 wax gezet. Zie foto's hieronder voor het verschil!

Ramen heb ik machinaal met Mequiars PlastiX behandeld, wat ook echt een groot verschil maakte. Zeker bij de wat oudere, en onder de krasjes zittende ramen zoals in onze 22 jaar oude Wilk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Leentje » di 5 apr 2016 18:23

flink verschil zeg!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door meeder » di 5 apr 2016 18:43

Dan heb je wel eer van je werk! Wat een verschil zeg!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Micky » di 5 apr 2016 18:56

WOW, als ik dit op TV zou zien zou ik het echt niet geloven, wat een verschil :shock: :shock: gelijk even kopen voor mijn oudje mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Williamr » di 5 apr 2016 20:25

RE.gif sperma wit ipv geel mrgreen.gif
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: do 17 sep 2015 13:17

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Sjonnie » di 5 apr 2016 20:30

Ja is echt groot verschil! Stond er zelf ook van te kijken.
Op het plaatwerk moet je wel wat voorzichtiger zijn, en eerst even op een plekje testen of je lak ertegen kan.

Heb het trouwens besteld bij www.carclean.nl
Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door deusjevo » di 5 apr 2016 20:37

Denk dat het zo ongeveer hetzelfde goedje is als de wereldberoemde Dasty van de Wibra.
Ook prima spul maar eerst testen op je lak en als je klaar bent wel gelijk je wel caravan in de was zetten.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Sjonnie
Berichten: 119
Lid geworden op: do 17 sep 2015 13:17

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Sjonnie » di 5 apr 2016 20:44

Nee, had het namelijk eerst met Dasty geprobeerd ja! Haha! Heb dat namelijk altijd staan hier thuis. Is ook prima spulletje inderdaad.

Echter dat haalde wel iets weg maar lang niet zo veel als dat Autoglym spul! thumbup.gif
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door TwanFendt » di 5 apr 2016 20:50

Dasty en spullen van Autoglym vergelijken is als appels met peren, Autoglyme heeft prima producten. thumbup.gif

Zou Dasty Nooit en te nimmer op lakken gebruiken.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Micky » wo 6 apr 2016 09:14

Nee dasty is gewoon troep, maar het werkt wel volgens velen, ik heb het gekocht ooit voor mijn velgen, zou perfect werken volgens de buurman, niet dus, met velgenreiniger wel schoon, met dasty niet. Ik koop het iig niet meer, ik zie er geen voordeel in.


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26556
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Ab » wo 6 apr 2016 09:55

Dasty is een heel goede ontvetter. Niet veel meer.
Velgen reinigen heeft niet veel met ontvetten te maken. knipoog.gif
Je hebt veel produkten die redelijk universeel zijn in te zetten.
Maar een echt speciaal voor een bepaalde taak gemaakt produkt is altijd beter. Da's logisch.
WD 40 bijv.werkt goed voor veel dingen. Maar voor vastgeroeste bouten bijv, is er speciaal spul wat vele malen beter werkt.
Dat geldt voor alle produkten.
Ook voor lakbeschermings en poetsmiddelen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

arnovariante

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door arnovariante » wo 6 apr 2016 11:19

Het resultaat met die Autoglym is iig fantastisch!
Dasty bevalt mij ook goed, is waarschijnlijk veel goedkoper, maar moet je op oude lakken wel mee uitkijken.
Maar als de kleur zover weg is als op dit voorbeeld ter je dat met Dasty echt niet, zeker weten.
Onze vorige Dethleffs was spierwit en daar had ik soms al trammelant om de zwarte tegenspreken eraf te krijgen.
Ook na een 123 spuitwax behandeling.

Micky poetst zich de komende week helemaal de blubber om zijn Kip nog zo netjes te krijgen voor het CFW!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Micky » wo 6 apr 2016 12:15

Nee hoor gisterochtend naar de stalling gebracht [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Sent from my iPhone 6 using Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

arnovariante

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door arnovariante » wo 6 apr 2016 12:57

RE.gif
Jij hoeft je niets te schamen over hoe je Kippie eruit ziet hoor.
thumbup.gif

JWDB
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 27 sep 2015 12:40
Locatie: Net buiten de stad..

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door JWDB » wo 6 apr 2016 22:56

Afgelopen zaterdag ook bezig geweest met het schoonmaken van de caravan. Ik heb 123 schoonmaakmiddel gebruikt. Eerst inspuiten met de gebruiksklare shampoo en even borstelen met de scrubby. Vervolgens goed afspoelen met water en dan met de Flash UV wax de caravan insmeren. Daarna de wax uitboenen met een zachte doek en klaar.
Bijlagen
IMG_18552.jpg
Deur en een stukje caravan bewerkt
Beyerland Vitesse 430D (1990) + Volvo V40 D2
1632

mc van den berg
Berichten: 35
Lid geworden op: do 21 jan 2010 15:02
Locatie: Beesd

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door mc van den berg » zo 22 mei 2016 15:43

Je kan zien waar je gebleven ben thumbup.gif
groeten van uit de Betuwe ; Jannie en Marinus
http://s17.postimg.org/w6i525w2n/Oostenrijk_125_kopie.jpg

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Leentje » wo 29 jun 2016 23:20

Had twee weken geleden met motorclean eenzelfde verbluffend resultaat. Caravan kwam net terug van een wasbeurt en ik dacht wat uitgelopen kitvlekken weg te werken. Er kwam een heel andere kip onder tevoorschijn.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door WipKip » ma 8 aug 2016 11:17

Eigenlijk komt het er op neer dat iedereen zijn eigen middeltje heeft en je het meest leest over 123 producten.
Toch heb ik ook nog een paar tips!
Allereerst begin je natuurlijk met het wassen met een sopje. Als je nu aan de voorzijde van je sleurvilla veel vliegen hebt zitten, pak dan eens een emmer warm water en een oude panty! De panty even in het warme water dompelen en over de voorzijde halen, zodat alles nat is. Daarna met de panty de vliegen verwijderen. De vliegen vliegen er dan vanaf.
Een hele goedkope oplossing i.p.v. was, probeer maar eens een emmer met water en doe daar een dopje wasverzachter in! Heeft het zelfde effect als was. In de wasverachter zit nl. een olie-achtige substantie die hetzelfde effect als was heeft. Je sleurvilla ruikt daarna ook nog een tijdje heerlijk blij.gif
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Gebruikersavatar
Honk
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 6 nov 2016 15:58

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door Honk » vr 18 nov 2016 20:51

Ik had mijn oude KIP caravan compleet gestript om hem helemaal opnieuw te laten kitten en het was een behoorlijke klus om al die kit weg te krijgen. Petroleum laat zijn sporen wel na ;-).
Na het kitten zag hij er vreselijk uit. Ik probeerde het eerst met autowas maar gezien het wafelpatroon (aluminium) kreeg ik die was erg moeilijk verwerkt. Met een zachte poetsdoek of een machine kwam je niet in het patroon.
Ik kreeg een tip over Speedwax van de Action. Kostte toen ca. 2 Euro per bus.
Met anderhalve bus en een paar uurtjes werk zag hij er weer als nieuw uit en het blijft toch zo'n twee jaar goed.
Enige nadeel is dat je niet over de rubbers moet spuiten want dat geeft zwart af.

Fantastisch en snel middel..Maar je kunt het niet altijd bij de Action krijgen dus ik heb maar 10 bussen op voorraad genomen.
Gladde oppervlakten zijn niet zo geschikt voor deze was omdat het wat vlekkerig wordt.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Caravan in de was zetten

Bericht door eurotrotter » vr 18 nov 2016 21:39

Gumm schreef:Kijk alsjeblieft uit met dat Blue Wonder. Volgens mij moet je dat spul heeel goed verdunnen..
Als het vandaag aan de dag nog dezelfde concentratie als 10 jaar geleden boen je met gemak met het vuil tevens de lak er mee af.
IK heb Blue Wonder een 40 tal jaren geleden leren kennen en ben vanaf die tijd fan van het product,zeker in de oude geconcentreerde versie.
Ik heb er werkelijk van alles mee gereinigd,van het interieur,waarin jarenlang een stevige roker verbleven had tot het verwijderen van grafietvet uit de bekleding toe.
Maar van enige agressieviteit aan het te behandelen oppervlak is mij nooit iets gebleken.
Als je t op de caravan gebruikt moet je daarna wel de caravan weer in de was zetten ja,het lost n.l niet alleen vastzittend vuil,maar ook de waslaag op de lak op.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”