Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Bericht door Scout15 » ma 23 aug 2021 15:07

Onze caravan is hebben we ingeruild. De caravan ziet er, naast de normale gebruikssporen, prima uit. Alleen de dakluifel kan wel wat extra aandacht gebruiken.

Wie heeft er goede tips om deze weer netjes te krijgen. Zowel qua gebruikte producten als de manier van het schoonmaken zelf. Als de luifel is uitgedraaid is het vrij lastig om overal goed bij te komen.

Alvast bedankt.
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Bericht door Hans 555 » ma 23 aug 2021 15:48

Uitschuifbare wasborstel of met zo'n groene spons oid. Gaat prima en de wind droogt de luifel. De cassette zelf is goed schoon en mooi te krijgen met een wax of was.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Bericht door Pakkie » ma 23 aug 2021 15:53

Tot op heden altijd met water en klein beetje autoshampoo in combinatie met onderstaande uitschuifbare microvezel wasborstel (16€ bij die winkel in Schijndel) schoongemaakt. Kan zelfs met de de 3m uitval staand op het opstapje tot bij de cassette komen. Borstel is zeer licht en ligt zelfs in de caravan zodat ik de luifel eventueel ook op de camping schoon kan maken voordat ik hem indraai mocht dat eens nodig zijn (overvliegende vogel met buikgriep bijvoorbeeld :wink:)

Afbeelding
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Witte yeti
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 22 okt 2018 21:24
Locatie: Amsterdam

Re: Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Bericht door Witte yeti » ma 23 aug 2021 16:37

Ik heb 123 Omricon luifelreiniger gebruikt omdat er vlekken in het doek zat door vocht wat tijdens het rijden erin gekomen is. Had dit niet opgemerkt. Helaas werkte dat nauwelijks.
Daarna ingespoten met HG schimmelreiniger, hiermee zijn de meeste vlekken weggegaan. Het spul rook erg naar chloor, denk dat verdunt chloor dezelfde werking heeft. Het spul eerst in laten werken en daarna met veel water afspoelen, let op kleding en ogen.
Gr. Pim - Ford Kuga PHEV ST-line (2024) en Sprite Alpine Sport 470 CF (2018)
Sprite caravan liefhebbers - https://www.facebook.com/groups/488994278136743

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Bericht door PD » ma 23 aug 2021 16:48

Pakkie schreef:
ma 23 aug 2021 15:53
Tot op heden altijd met water en klein beetje autoshampoo in combinatie met onderstaande uitschuifbare microvezel wasborstel (16€ bij die winkel in Schijndel) schoongemaakt. Kan zelfs met de de 3m uitval staand op het opstapje tot bij de cassette komen. Borstel is zeer licht en ligt zelfs in de caravan zodat ik de luifel eventueel ook op de camping schoon kan maken voordat ik hem indraai mocht dat eens nodig zijn (overvliegende vogel met buikgriep bijvoorbeeld :wink:)

Afbeelding
Ik gebruik dezelfde borstel maar dan met 123 caravanshampoo thumbup.gif
Komend weekend staan we weer een weekendje op De Kleine Abtshoeve en dan gebruik ik deze weer (vanwege grindbak en directe wateraansluiting).
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Bericht door moyzo » ma 23 aug 2021 16:51

Wij gebruiken de thule pvc reiniger voor kunststof oppervlakken ook hars gaat er goed mee af.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Tips voor het goed schoonmaken Thule dakluifel.

Bericht door Scout15 » di 24 aug 2021 12:57

Dank voor de reacties. Zelf heb ik ook zo'n prachtige borstel waarmee ik het ga proberen. Inderdaad zie ik nu ook dat Thule een PVC reiniger aanbiedt. Mocht de borstel geen volledige uitkomst bieden zal ik dan nog proberen.

Nogmaals dank. aflower.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”