Lamp op plaats van Serviceluik

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Bowisys
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 4 jul 2021 10:06

Lamp op plaats van Serviceluik

Bericht door Bowisys » wo 28 jul 2021 09:28

Ik wil een serviceluikje plaatsen linksachter in de zijwand, zodat ik van buitenaf bij de ruimte onder een achterste bankje kan komen.
Dat luik mag ca 34 x 34 cm groot zijn of maximaal gelijk aan een Thetford service luik voor de toilet.
Een probleem is echter dat er een oranje LED-lampje aan de buitenkant zit, juist op de plek waar het luik zou moeten komen.
Is er een mogelijkheid dat deze op dezelfde plek blijft maar dan binnen het raamwerk van het luik, met een spiraalkabeltje o.i.d. om mee te bewegen bij het openen van het luikje? Verplaatsen van het lampje laat immers gaten achter in het plaatwerk.
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen die hetzelfde probleem hebben getackeld.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Lamp op plaats van Serviceluik

Bericht door Chris » wo 28 jul 2021 10:08

Dat wordt wel kwetsbaar lijkt mij...
Een keer achter het kabeltje haken en het is stuk.
Misschien een leuke decal op die plek van het oranje lampje en diezelfde lamp een beetje verplaatsen buiten het serviceluik kader??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2360
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Lamp op plaats van Serviceluik

Bericht door Paul Vingerhoets » wo 28 jul 2021 10:13

Technisch zeker mogelijk.

Als je ervoor zorgt dat de bekabeling goed weggewerkt wordt zodat eraan blijven haken beperkt is. Laat de draad via de scharnieren lopen dan is het risico al beperkter. Bij veel gebruik van de doorgang zal de draad misschien wel een keer kapot gaan houdt daar rekening mee zodat het gemakkelijk te vervangen is
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Lamp op plaats van Serviceluik

Bericht door Conradi » wo 28 jul 2021 10:23

Een kabeltje is geen probleem, mits lang genoeg zodat het niet mechanisch belast wordt. Zo vaak gebruik je de klep nu ook niet. Eventueel in een kunststof spiraal om het te ondersteunen.
Een andere oplossing zijn deurcontacten; twee verende pinnen die tegen twee contactjes vallen als de klep dicht is.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”