Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Gerardo » zo 28 mar 2021 19:46

Hallo allemaal

Iedereen sterkte met hopelijk het laatst stuk van de Covid-19 rollercoaster. We zijn allemaal heel erg toe aan "weer gewoon" en vakantie denk ik zo.

Ik ben nu druk bezig om de spullen te verzamelen voor de modificaties en uitbreidingen die ik in de planning heb voor onze caravan, een Fendt Platin uit 1999. Zo ga ik bijvoorbeeld een electronische vlamdetector installereren voor de koelkast. Een Truma gasdruk regelaar/crash detector heb ik in het voorjaar van 2020 geplaatst. We waren vorig jaar erg blij met de diepgevroren ijsjes onderweg. Vervelend was dat tijdens het rijden het vlammetje soms uitgewaaid bleek te zijn. De oorzaak was duidelijk en ik heb het onderweg eenvoudig opgelost. Toch gaat er nu een detectortje in met een indicatie ledje. Groen is vlam ok, rood is vlam uit, Easy. Een ander klusje wordt de dissel. Als hij dicht is vind ik het er mooier uitzien en dus heb ik er een originele afdekplaat voor op de kop getikt. ( weet iemand trouwens hoe die dingen fabriek af gemonteerd zitten, de plaat verraadt het niet weenie.gif ) Een ander klusje zijn vier dubbele inbouw USB snel laders op strategische plaatsen in de caravan. Ik wordt gek van de "snoertjes spaghetti" en ieder jaar lijkt het wel erger te worden. Weg ermee! Je ziet de voorbereidingen en het bedenken zijn in volle gang. Iedereen succes met frutten en ik wens jullie allemaal een normale zomervakantie toe.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Chris » zo 28 mar 2021 20:14

[re.gif]

Hee Piloot... ik heb je gemist....
Lekker bezig alweer lees ik.
En ja.. die spagetti met USB snoertjes ken ik... daar heb ik een plekkie voor de dikke lader voor gemaakt en daar zitten alleen kortse 25 cm kabeltjes in.
Kunnen de gadgets alleen op een stapeltje liggen om geladen te worden... werkt ook.
In gebruik bij dochterlief... 5 is eigenlijk te weinig..

Jij hebt toch ook een Alko chassis??
Op de plaat zitten bij mij 2 friemel beugeltjes alleen...vooraan bij het smalle deel... that's all.
En achter schuift ie onder de disselbak.
Nu zit er vaak wel 2 zijdige tape op de disselbalken waar de plaat opligt..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Gerardo » zo 28 mar 2021 20:39

Hey Chris!

Leuk om jouw reactie te lezen, ik hoop dat alles goed is bij jullie. Tja druk met andere dingen, de radio hobby voor de donkere helft van het jaar en de andere hobby (Fendt mrgreen.gif ) voor de helft die nu aanbreekt. Ja idd een Alko en verdomd ik meen die friemel dingetjes gezien te hebben niet wetende waar ze voor waren. Ik had al verzonnen die plaat met lijmende sealing vast te maken. Ik maak een aluminium dragende constructie tussen de balken zodat die kunststof plaat geen krak zegt als ik er met mijn goddelijke lijf op ga staan. Ik laat tzt hier wel zien hoe ik het bedacht en uitgevoerd heb. thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Chris » zo 28 mar 2021 22:19

[re.gif]
Bij mij zit er een soort verstevigings ribben aan de onderkant.
Ik kan er met mijn lijf... wat minstens net zo goddelijk is, wel op staan..
Nog geen krak gehoord.

Ergens.... ergens... ja maar waar... ergens heb ik een foto van die onderkant...ding staat nu nog in de schuur n.l.
Kon je het zien..

Edit...
Nou zeg... gevonden...fotki van de onderkant met klemmen...
.
20200606_211015.jpg
20200606_211113_resized.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Gerardo » zo 28 mar 2021 22:45

Verdomd die stringers zitten er bij mij ook onder gelijmd. Zou dat dan sterk genoeg zijn joh🤔 Ik ga eens kijken wat er gebeurd als ik er 3 x 4 balkjes onder leg en er op ga staan.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Chris » ma 29 mar 2021 09:46

[re.gif]
Boem is ho en krak is stuk..
Maar dan weet je wel alles mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Gerardo » ma 29 mar 2021 13:36

20210329_133219_compress22.jpg
Njet krak!
whistle.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Chris » ma 29 mar 2021 13:41

Zie je wel...goed spul joh thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Gerardo » do 1 apr 2021 14:28

De vlam detector is binnen. Het werkt prima. thumbup.gif
https://youtu.be/WLQz_cz0YBs
blij.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Disselplaat Fendt 1999 en jonger

Bericht door Gerardo » zo 25 apr 2021 08:27

Zo! De afdekplaat zit op zijn plek. Ik heb er toch een aluminium versteviging onder gemaakt. De kunstof ribben van de disselplaat rusten hier op. Geen gaten geboort want de versteviging zit gelijmd met polyurethaan kit. De disselbalken lopen taps toe en daar heb ik gebruik van gemaakt. Door de plaat met twee wiggen vast te klemmen tegen de bovenste zetrand van de dissel balken en alles met polyurethaan kit vast te zetten. Tussen de ribben en de alu plaat zitten ook rupsen kit. Na montage heb ik het geheel met anti steenslag coating ingespoten. Dat is een semi flexibele rubber laag die het hechthout beschermd. Het geheel is flexibel en toch ook heel stijf. Ik kan er nu zonder zorgen op gaan staan zonder bang te hoeven zijn dat het kunstof te zwaar belast wordt. Een paar foto's van onderaf genomen waarop hoop ik te zien is hoe het gemonteerd zit.
20210424_133300.jpg
De hechtplaat wig.
20210424_133240.jpg
De aluminium plaat.
20210424_133207.jpg
Niets van de versteviging is zichtbaar.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”