Hagelschade erg?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
MattR83
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 16:09

Hagelschade erg?

Bericht door MattR83 » wo 3 feb 2021 21:46

Goedeavond,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zag bij de dealer een caravan staan met wat hun zeggen lichte hagelschade op het dak.
Is dit een probleem of kan dit een probleem worden. Of is het gewoon estetisch minder mooi maar kan het verder geen kwaad.
mijn insziens kijk ik toch bijna nooit op het dak en vermoed ik dat je het toch niet ziet.

ik hoor graag van jullie
Citroen C4 Picasso 2012
Hobby Excellent UB 485 1996/1997
--------------------------------------------------
geschiedenis
Rapido Orline 39s 1991
Esterel C31 1978
Camp-let GT 1987

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Hagelschade erg?

Bericht door Chris » wo 3 feb 2021 21:48

Precies... kan helemaal geen kwaad.
Alleen estetisch minder.
En... nooit meer te claimen bij een verzekering. ( is misschien al gebeurt en uitgekeerd..)
Vaak wel een stuk voordeliger.
Voorwaarde is wel dat er alleen maar deukjes zijn, geen gaten.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Hagelschade erg?

Bericht door Knaus440 » wo 3 feb 2021 22:08

Onze Knaus heeft in Oostenrijk hagelschade opgelopen. "Mooi" evenwichtig over het hele dak kleine ondiepe deukjes. Zien we alleen als de zon onder een bepaalde hoek staat. Geen punt dus.
Laten controleren bij de onderhoudsbeurt, geen enkelle indicatie voor lekkage of scheurtjes etc.
MAAR om te kopen zou ik een flinke korting op de aanschafprijs willen.
Want het is vreselijk natuurlijk. whistle.gif
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel