doorgezakt dak tpv de airco

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
cozijn64
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 18 okt 2020 10:51

doorgezakt dak tpv de airco

Bericht door cozijn64 » ma 9 nov 2020 21:49

op onze nieuwe eriba nova 545 S (inmiddels bijna 2 jaar in gebruik) is standaard een airco vanaf fabriek opgebouwd, door het gewicht van de airco zakt het dak door, ongeveer 12 mm. de dealer wil dit oplossen d.m.v. spanten inlijmen in het dak en hier een afwerklat overheen plaatsen. deze oplossing is bedacht door Eriba en al vele keren toegepast ( volgens zeggen is deze oplossing vanaf 2011 in gebruik). dit lijkt mij geen fraaie oplossing heeft iemand hier ervaring mee?

groet cozijn 64

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: doorgezakt dak tpv de airco

Bericht door PD » ma 9 nov 2020 22:02

Als ik het juist interpreteer, gaat het hier over een 2 jaar jonge Nova die af-fabriek is voorzien van een dakairco..... In dit geval zou ik het door Eriba cq de dealer structureel laten oplossen op een wijze dat je er zowel op het dak als in de caravan HELEMAAL NIETS van ziet.

Lapmiddelen met zichtbare afwerklijsten op het plafond zou ik absoluut niet accepteren om een constructiefout te camoufleren.
Laatst gewijzigd door PD op ma 9 nov 2020 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: doorgezakt dak tpv de airco

Bericht door Hobby Linka » ma 9 nov 2020 22:03

Geen ervaring. Maar als dit een oplossing is die al vele keren is toegepast dan zijn daar toch voorbeelden (foto's) van?

Laat de dealer dat maar eens tonen.

Wel vreemd dat dit euvel zich voordoet bij een caravan uit 2018 terwijl dit in 2011 al bekend was.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”