Rubber boven de inlegbies
Rubber boven de inlegbies
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar niets gevonden hierover. Zoals op de foto te zien is, is de inlegbies nog goed. Echter de grijze bies/ afdichtrubber is gekrompen.
Is het noodzaak om deze ook te vervangen? Want volgens mij is dat best wel een klusje. Want de ramen hangen ook aan deze rail. En als dat vervangen dient te worden, kan ik dan de ramen erin laten en de schroeven losdraaien en dan proberen om het profiel Iets te kantelen zodat ik net genoeg ruimte heb?
P.S: eindstukje op foto is al vervangen.
Is het noodzaak om deze ook te vervangen? Want volgens mij is dat best wel een klusje. Want de ramen hangen ook aan deze rail. En als dat vervangen dient te worden, kan ik dan de ramen erin laten en de schroeven losdraaien en dan proberen om het profiel Iets te kantelen zodat ik net genoeg ruimte heb?
P.S: eindstukje op foto is al vervangen.
Re: Rubber boven de inlegbies
Hoi Bert...
Die foto zit zeker op de kop??
Want dat stukje rubber wat jij bedoeld is om inwateren tegen te gaan.
Alles loshalen is een flink klussie.
Daar zit de afdichtkit tussen n.l. en die moet je dan helemaal vernieuwen.
Misschien netjes afplakken en wat donkere kit aanbrengen tot het nieuwe eindstukje??
Die foto zit zeker op de kop??
Want dat stukje rubber wat jij bedoeld is om inwateren tegen te gaan.
Alles loshalen is een flink klussie.
Daar zit de afdichtkit tussen n.l. en die moet je dan helemaal vernieuwen.
Misschien netjes afplakken en wat donkere kit aanbrengen tot het nieuwe eindstukje??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Rubber boven de inlegbies
Kwaad kan het niet.
De beplating zit ook een cm of 5 -7 over elkaar, en ook daar zit een klein beetje kit tussen vlgs mij.
Inwateren is zo goed als uitgesloten.
De bies is best wat uit te rekken als je een klein stukje iets losdraait. Vaak trekt ie zich wel weer iets terug na verloop van tijd.
Ik had hetzelfde ooit met de blauwe bies.
Het zich terug trekken komt meestal door bij montage iets te hard aan de bies te trekken, waardoor de bies iets langer wordt.
Het kan best zijn dat er achter deze bies niet eens kit zit.
De beplating zit ook een cm of 5 -7 over elkaar, en ook daar zit een klein beetje kit tussen vlgs mij.
Inwateren is zo goed als uitgesloten.
De bies is best wat uit te rekken als je een klein stukje iets losdraait. Vaak trekt ie zich wel weer iets terug na verloop van tijd.
Ik had hetzelfde ooit met de blauwe bies.
Het zich terug trekken komt meestal door bij montage iets te hard aan de bies te trekken, waardoor de bies iets langer wordt.
Het kan best zijn dat er achter deze bies niet eens kit zit.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Rubber boven de inlegbies
RE.gif RE.gif
Klopt! Als ik foto upload draait hij hem automatisch 180 graden .
RE.gif
Bies uitrekken lukt niet meer, is al aardig verhard. Als ik eraan trek ben ik bang dat hij scheurt.
Klopt! Als ik foto upload draait hij hem automatisch 180 graden .
RE.gif
Bies uitrekken lukt niet meer, is al aardig verhard. Als ik eraan trek ben ik bang dat hij scheurt.
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18818
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Rubber boven de inlegbies
RE.gif
Als je met een telefoon of tablet een foto maakt wordt deze zo hier geplaatst. Dus heb je de telefoon of tablet ongemerkt op zijn kop, dan wordt de foto ook hier op zijn kop geplaatst.
Als je met een telefoon of tablet een foto maakt wordt deze zo hier geplaatst. Dus heb je de telefoon of tablet ongemerkt op zijn kop, dan wordt de foto ook hier op zijn kop geplaatst.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Rubber boven de inlegbies
Leg er maar een rupsje kit op... beter dan niks..
Loshalen is een bereklus..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Rubber boven de inlegbies
Zou de rails erop gekit zitten? Of zit dit alleen met schroeven vast?
Alles het alleen met schroeven vastzit is het nog wel te overwegen waard..
Alles het alleen met schroeven vastzit is het nog wel te overwegen waard..
Re: Rubber boven de inlegbies
Ik denk ook dat het veel werk is om de strip los te halen.
Alles kan maar dat is niet voor iedereeen weggelegd om dit tot een goed einde te volbrengen.'
Als je niet uitkijkt wordt het ook nog geen verbetering.
Goed ontvetten en dat stukje bij kitten.
Afplakband gebruiken hoor anders zit alles onder de zooi
Alles kan maar dat is niet voor iedereeen weggelegd om dit tot een goed einde te volbrengen.'
Als je niet uitkijkt wordt het ook nog geen verbetering.
Goed ontvetten en dat stukje bij kitten.
Afplakband gebruiken hoor anders zit alles onder de zooi
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.
Re: Rubber boven de inlegbies
Volgens mij is dat een soort onderleg rubber / bies die aangeleverd werd bij de fabriek met een kitlaagje er op.
Dat kitlaagje zat een folie op... die eraf en dan vastschroeven.
Die kitlaag was goed gedoseerd zodat het er niet overal uitpuilde.
Ik denk dus dat het een flink geklieder wordt om dat te vervangen.
Jasicamp heeft ook wel van dit soort spul, maar net niet de goeie lijkt het..
Kijk hier eens..zoiets denk ik... die zou je in het zwart moeten hebben volgens mij... : https://www.jasicamp.nl/onderlegrubber- ... 3204/p9679
Ik denk nog steeds.... effe goed afplakken en met kit aanlengen/ strak kitten.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Rubber boven de inlegbies
Bedankt voor jullie reacties!
In het voorjaar ga ik de biezen vervangen, misschien doe ik ook nog wel een poging om die onderleg rubbers ge vervangen.
In het voorjaar ga ik de biezen vervangen, misschien doe ik ook nog wel een poging om die onderleg rubbers ge vervangen.
Re: Rubber boven de inlegbies
Ik betwijfel nog steeds of er achter deze strip wel kit zit..
Is niet nodig door de overlappende plaat.
Is niet nodig door de overlappende plaat.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Rubber boven de inlegbies
RE.gif
onze strip is eraf geweest, daar zat wel kit achter, maar die heeft niet zo'n strip, ik denk meer dat de kit gewoon is voor de afwerking rondom de schroeven, anders moet je elke schroef voorzien van kit
onze strip is eraf geweest, daar zat wel kit achter, maar die heeft niet zo'n strip, ik denk meer dat de kit gewoon is voor de afwerking rondom de schroeven, anders moet je elke schroef voorzien van kit
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Rubber boven de inlegbies
Het is gelukt!
Strip moet helemaal los om het nieuwe rubber omheen te kunnen vouwen, en klikt achter een randje.
Eindresultaat:
Strip moet helemaal los om het nieuwe rubber omheen te kunnen vouwen, en klikt achter een randje.
Eindresultaat:
Re: Rubber boven de inlegbies
Dat is weer netjes.
Waar heb je de rubberstrip uiteindelijk gevonden? Heb je een linkje?
Waar heb je de rubberstrip uiteindelijk gevonden? Heb je een linkje?
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)
Re: Rubber boven de inlegbies
Deze had ik bij een LMC dealer besteld.
Deze zijn nog leverbaar.
De eventuele ramen moeten er wel uit.
Re: Rubber boven de inlegbies
OK. Dank.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)