daklekkage Kip EK420

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
kip1993

daklekkage Kip EK420

Bericht door kip1993 » wo 9 sep 2020 21:05

Sinds gisteren weer in het bezit van een mooie caravan. Dit keer geen Avento maar een Kip Greyline uit 1993 model EK420. Gekocht van (jawel) een heeeel oud vrouwtje die na 17 trouwe Kip-jaren gedwongen was te stoppen met kamperen. We kregen veel spullen bij de caravan en het voelde allemaal prima.
Vandaag bij het schoonmaken blijkt er toch lekkage rechts voorin de caravan te zijn. De zijwand nog voor het zijraam voelt zacht aan en het behang heeft bobbels. Tja toch te goed van vertrouwen geweest maar we moeten verder en het blijft OK hoor.
zijwand.jpg

Wie heeft een adresje waar ik de boel weer waterdicht kan laten maken of kan ik dit simpel zelf. Naar het schijnt doet dit probleem zich vaker voor bij deze series (overgang front naar dak). Straks een groot vast bed d'r in maken en weer genieten van het caravannen. Ik wil twee lattenbodems van elk 90x200 plaatsen. De tafel gaat weg en tussen de bankkasten wil ik ter ondersteuning enkele aluminium profielen plaatsen. Montagerail van zonnepanelen hebben precies de goede hoogte en die zijn lompsterk en licht. Ook hier zijn tips welkom m.n. over wat te doen met de vrije ruimte van 10 centimeter aan weerszijden van het bed. Bij voorbaat dank voor de tips en een fijne dag verder. zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Eefje
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 10:55
Locatie: regio oud blauw...

Re: daklekkage Kip EK420

Bericht door Eefje » do 10 sep 2020 12:29

jammer dat je dit ontdekt hebt, maar wel een fijne positieve instelling, komt straks vast weer goed!
ik heb geen ervaring met zelf repareren (hier op het forum voldoende leden wel) en wij hadden onlangs bij onze touring ook een lekkage (bij een raam).
wij zijn best handig, maar met dit soort dingen laat ik liever de ervaren caravangarage het oplossen (kitten enzo, is niet ons ding en een goede ruimte voor klussen hebben we ook niet).
wij wonen vlakbij Pijnacker en zijn dus bij Willemsen geweest. zeer fijn bedrijf en fijn contact. ik weet niet of dit voor jou ook in de buurt is?

succes!
Eriba Touring Troll 540 en Kia Optima Sportswagon GT Line caravan.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: daklekkage Kip EK420

Bericht door Micky » za 12 sep 2020 19:34

De plastic kap die erboven zit, met de zijmarkeringslichten is gescheurd, dat is een euvel van die dingen en er is een terugroep actie geweest van Kip destijds, haal het lampje buiten boven er maar uit en kijk met een zaklamp naar binnen, daar zie je alle vocht en rot
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: daklekkage Kip EK420

Bericht door dieseltijger » za 12 sep 2020 19:42

En als je toch bezig bent: ik had een soortgelijk - maar ouder - model, daar was de makke dat de beplating links en rechts van het voorraam dusdanig onder spanning kwam te staan dat er scheurtjes ontstonden. Maar het kan zijn dat het bij dit jongere model toendertijd al verholpen was. De remedie was simpel: tijdelijk plakbandje erop tegen verder indringen van vocht, en er werd gewoon beplating overheen gelijmd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”