Water binnen in kip kompakt

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Water binnen in kip kompakt

Bericht door cahummel » za 15 aug 2020 11:03

Gister de hele dag regen gehad op vakantie, en vanochtend wilde ik schone sokken aan doen en al mijn sokken waren nat. Lekkage dus.

Na enig speurwerk gevonden dat het uit de hoek rechtsachter van de caravan komt. Na het topic van Blefke te hebben bestudeerd, en nog wat andere denk ik dat het komt door de strips over de naden op het dak en de rand tegen het hefdak aan.

Nu ben ik wel handig, maar absoluut geen held met kitten en dergelijke. Het wordt altijd een enorme smeerboel. Omdat ik niet kan kitten en omdat ik wil dat het echt goed gebeurt: wie weet er een goed adres in de buurt van Amstelveen die voor niet te veel geld (kipje is al oud) dit kan repareren?
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door iemand » za 15 aug 2020 12:05

Als je voor je werk het dagelijks doet, lijkt het zo eenvoudig. Net zoals de stucadoren whistle.gif

Maar met wat hulpmiddelen kun je het ook zelf met een mooi resultaat.
Gewoon wat oefenen en een extra tube halen.

Daar waar je geen kit wil, afplakken met "schilders-plakband".
Royaal kitten. dan nat sprayen met een water met (goedkope) shampoo erdoor (of afwasmiddel).
Dan met vinger of aangesneden kitspuitmond het teveel weghalen.
Plakband eraf en evt met natte vinger nog even randje wegwerken dat tegen het plakband kwam.

Maar het aan een pro overlaten kan natuurlijk ook prima thumbup.gif
Misschien en schilder of glaszetter in de buurt die je wil helpen. zwaaien.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
jeroen.25
Berichten: 1230
Lid geworden op: ma 2 mar 2009 10:46
Locatie: Betuwe

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door jeroen.25 » za 15 aug 2020 19:17

Misschien Henk de Rijk eens proberen op de Legmeerdijk in Aalsmeer...
Heb bij hem 3 keer een caravan gehuurd. Lijkt me een heel schappelijke kerel
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door cahummel » di 18 aug 2020 21:10

Even een update: twee nachten geleden noodweer gehad, 6 cm regen in 1 uur. Helaas kwam het water met stralen naar binnen op twee hoeken. Nu weet ik in ieder geval wel waar de lekkage is, maar waarschijnlijk moet dus alle kit op het dak vervangen, en dat is mij ietsje te veel werk om zelf te doen, zeker als ik zie bij Blefke hoe dat moet. Ik ga nu een paar offertes opvragen en als het echt schreeuwend duur is ga ik het pas zelf proberen. Dan houd ik me natuurlijk aanbevolen voor hulp. knipoog.gif
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door dieseltijger » di 18 aug 2020 21:21

Gètver. Nachtmerrie. Maar ik neem aan dat in dit seizoen jouw Kipje door-en-door kan drogen (??) Voor wat het waard is: ik heb begrepen dat kitten voor een zekere datum niet plastisch blijven, zoal sde huidige butyleen kitten. je hebt een ouder kipje, dus (slecht nieuws) wellicht is het slim om de opdracht breder te maken: alle kitnader herkitten - indien haalbaar. Anders zou het "de wet van behoud van ellende" kunnen betekenen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door blefke » di 18 aug 2020 23:20

Zonde dat je een lekkage hebt.. zeker nu met dit mooie hefdak doek...

Je hebt het hefdak doek toch door een bedrijf laten laten vernieuwen? Geen garantie?
Dan zouden zij toch ook alles opnieuw hebben moeten kitten, anders geheid problemen..

De rand waar de bies in zit moet echt helemaal verwijderd worden dan de lijst verwijderen.... en de hoeken waar de stuccoplaat over elkaar heen ligt opnieuw kitten..
Alles moet heel goed worden schoon gemaakt, maar zeker ook heel goed ontvet zijn...

Als je het door een bedrijf laat doen, laat je dan verzekeren dat ze weten hoe het moet..
Het hefdak van een oude kip kompakt is niet gelijk elk ander dak...,allemaal erg primitief gemaakt....


Blefke

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door cahummel » wo 19 aug 2020 21:31

@ Dieseltijger: inderdaad kan alles goed door drogen, een dag later was alles weer goed droog, morgen en overmorgen zon en 30 graden, dus dan is alles zeker droog! Wel jammer om dat te horen van die kit, dat wordt dan een mooi kostenplaatje of een enorm karwei. Ik begin gewoon met de randen van het hefdak, die kit ziet er slecht uit, de rest nog vrij prima.

Wij zijn overigens dit soort dingen redelijk gewend, hiervoor hadden we een vouwwagen waar het op een gegeven moment gewoon binnen regende (was ook oud net als kipje), toen een nieuwe tweedehands tent erop en ging nog jaren mee. Wij houden allebei niet van nieuwe spullen dus vandaar dat wij zoiets wel gewend zijn.

@ Blefke: ik ga eens in conclaaf met een caravan bedrijf hier in de buurt of die het precies zo kunnen doen als jij in je topic hebt uitgelegd, en anders doe ik het toch zelf, dan ben ik de enige schuldige als het misgaat! Nu hopen op een paar mooie dagen als we terug komen, dan kan ik alles eens goed aanpakken. Ik ga direct ook maar de biezen vervangen als ik toch bezig ben.

Waar kan ik het beste butylkit bestellen, en kan iemand inschatten hoeveel ik daar van nodig heb?
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

jaza1971
Berichten: 56
Lid geworden op: za 21 jul 2018 13:57

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door jaza1971 » do 27 aug 2020 08:30

Herkenbaar :( ik ben je net voorgegaan en inderdaad wat gezegd wordt, zorg dat de reparateur verstand van zaken heeft. Als het echt goed gedaan wordt, zitten er vooral uren in en dan gaat de euroteller hard lopen. Ik doe het zelf en dat kost vooral tijd, zie mijn andere bericht op het forum https://caravan-forum.nl/viewtopic.php? ... 64#p776364

jaza1971
Berichten: 56
Lid geworden op: za 21 jul 2018 13:57

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door jaza1971 » do 27 aug 2020 10:06

Kit kan je bestellen bij Obelink. Voor het opnieuw afkitten van de hefdakrand (1 kitrups in in de hoek van het hout met het dak en 2 kitrupsen op het aluminium hoekprofiel) heb je twee tubes Dekaseal (8936 Hellgrau/Light grey) nodig. Wil je ook de horizontale platen nog nieuw afkitten, wat ik zou aanraden, dan heb je nog een derde tube nodig

Gebruikersavatar
cahummel
Berichten: 136
Lid geworden op: di 26 mar 2019 14:36

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door cahummel » vr 28 aug 2020 21:14

@Jaza1971: na het zien van jouw topic zonk de moed me behoorlijk in de schoenen. Ik was al bang dat het veel werk zou worden. Bovendien heb ik geen overdekte ruimte waar kipje zou kunnen drogen en waar ik droog kan werken. Ik heb de klus dus toch maar uitbesteed aan een caravan bedrijf hier in de buurt, die gaan exact hetzelfde doen als jij gedaan hebt. En helaas kost dat een paar centen, maar dan is ie wel weer goed voor een hele tijd.
Dacia Logan MCV 0.9 TCE en Kip Kompakt 300

Retrospect
Berichten: 127
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Water binnen in kip kompakt

Bericht door Retrospect » vr 28 aug 2020 21:19

Heb je niet toevallig een schilder oid in de familie of kennissenkring. Doorgaans zijn die vrij goed in kitten.
Trigano Itinea GL

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”