Kitvoegen vervangen?

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Kitvoegen vervangen?

Bericht door jessedew » di 7 jul 2020 21:09

hallo allemaal,

Vandaag was ik bezig met de jaarlijkse waxbeurt. Voornamelijk focussen op het dak, dat vangt het meeste op hé.

Dak ziet er nog prima uit voor 22 jaar. Nu inspecteerde ik ook even de kitranden, rondom is alles afgewerkt met kit. Ik heb geen idee of dit zo hoort of niet (of dat het al een x bijgewerkt is?) Kit lijkt elastisch. Het is een Hobby uit 98 en heb hem sinds vorig jaar in bezit. (zie de bijlage)

Mijn vraag is, moet ik wat aan die kitranden doen? (op de langere termijn, nog een keer opnieuw afkitten bijvoorbeeld? Caravan is overigens gewoon keurig droog en ruikt niet muf, dus geen klachten, maar voorkomen is beter dan genezen, zeker als het een kwestie is van een bus goede kit aanschaffen.
Bijlagen
20200707_154818[15088].jpg

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36131
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kitvoegen vervangen?

Bericht door Chris » di 7 jul 2020 21:21

Beetje uitpuilende kit is toch een mooi bewijs dat er kit tussen zit?
Ik heb nog nooit anders gezien dan dit...
Als de hut warm wordt komt het er gewoon wat uitzetten.... al direct bij de bouw.
Mijn eigen hut heeft het ook en ik laat het lekker zitten....zolang het niet in de weg zit of iets bevuilt..
Nou..
Misschien dat ik het op de serviceluiken er eens af ga halen... iets over afsteken met een oude pinpas gelezen.
( Die serviceluiken hebben een wit kader, witte kit wat er ook net wat uitpuilt... met zand erin..ziet er niet uit)

Enne..
Je schrijf: Opnieuw afkitten??
Bedenk dan dat al die profielen los moeten he... kit moet ONDER het profiel en niet er tegenaan..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Kitvoegen vervangen?

Bericht door jessedew » di 7 jul 2020 21:49

ja dat is waar, wat je zegt. mmm, laat maar zitten, tenzij het lekkage zou zijn, maar ga zeker niet voor het mooie, kit vervangen. nee dat zal vast niks uithalen als je het netjes afkit over de oude kit heen.

BertJan
Berichten: 2697
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Kitvoegen vervangen?

Bericht door BertJan » di 7 jul 2020 22:23

je kan bij deze caravan het beste kijken naar de kit onder de raamrubbers, bij hobby's tot 2008 is het raamrubber regelmatig los en dit kan tot lekkage leiden.
ook de witte onder lijsten staan bekend om lekkage.

de hoeklijsten van deze modellen geven haast nooit lekkage problemen.

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Kitvoegen vervangen?

Bericht door jessedew » do 9 jul 2020 11:38

dat is wel een goede om eens bij de ramen te kijken, al heb ik niet de indruk dat daar lekkage is, maar in elk geval goed om het zo nu en dan eens te inspecteren. In elk geval altijd handig als je de ' zwakke'. plekken van je caravan in de gaten kan houden.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36131
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Kitvoegen vervangen?

Bericht door Chris » do 9 jul 2020 12:34

RE.gif
Vochtmetertje????
Lenen???
Of kopen bij Ali voor 20 euri
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: Kitvoegen vervangen?

Bericht door knaapios » do 9 jul 2020 12:48

BertJan schreef:
di 7 jul 2020 22:23
je kan bij deze caravan het beste kijken naar de kit onder de raamrubbers, bij hobby's tot 2008 is het raamrubber regelmatig los en dit kan tot lekkage leiden.
ook de witte onder lijsten staan bekend om lekkage.

de hoeklijsten van deze modellen geven haast nooit lekkage problemen.
Wij zijn in het bezit van een hobby uit 2013 hier zat ook geen kit onder de raam rubbers, dus lekkage.
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”