Klein deukje in de caravan

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door karelV » za 10 jun 2017 23:47

PremiumDiscovery schreef:Wanneer het je stoort, gewoon laten herstellen en niet nadenken over de kosten, die ene reparatiefactuur beinvloedt echt onze premie niet hoor awhoea.gif Wie premie betaalt, mag declareren :lol: en zoals hierboven opgemerkt: zo hoog is die premie helemaal niet.

In onze caravan zitten ook 3 van die deukjes, ik stoor me er niet aan, de caravan moet gewoon gebruikt kunnen worden.


Sta ervan te kijken dat jou dat niet stoort drie kleine deukjes in de Premium, ik zou gek worden mrgreen.gif awhoea.gif Al zouden we de caravan weer snel verkopen eind van het jaar dan wil ik er niet de gehele vakantie naar kijken mrgreen.gif en er ook niet voor gaan staan zoals Borm147 al schreef bij de nieuwe kopers mrgreen.gif
Maar zoals je al schreef, als het je stoort gewoon declareren en dat doen we dus ook thumbup.gif
Dit ongelukje gebeurt ons nooit alleen deze keer dus wel na plus/min. 8 caravans en dan is het toch fijn dat we op onze verzekering kunnen terugvallen.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Wim Verso » za 10 jun 2017 23:59

karelV schreef:Deukje herstellen via profile repair 5 reparatie uren a’€74,50 = €372,50

Spuitwerk = €290,00

Transportkosten = €50,00

Millieukosten = €15,00

Totaal ex btw = €727.50

Totaal incl btw = €880.28

zucht.gif zucht.gif

Ik kijk daar niet van op hoor Karel, vier jaar geleden had ik ook zo iets, toen we op Lierderholt stonden hebben verschillende Forum leden tijdens het CFWeekend het deukje, iets groter dan de jouwe van onze caravan bekeken.
In de stalling had de camping eigenaar per ongeluk een deukje in de zijwand van de caravan gereden, kosten 1000 euro.
Ja, het kleinste deukje, dat kan zomaar heel veel geld gaan kosten.

Via onze verzekering, heeft zijn verzekering alles vergoed.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

martijn v o

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door martijn v o » zo 11 jun 2017 10:04

Ligt ook aan de verzekering.
Ik dacht goed verzekerd te zijn (Zeker gezien de premie van 500 euro per jaar), maar mijn deukje wordt niet gemaakt omdat het de functionaliteit van de caravan niet beïnvloed.
En ja ook hier 1000 euro met spot repair.

Zelfs de beschadigde tentrail aan de achterzijde wordt uitgekeerd op basis van waardevermindering.
Dus je krijgt 700 euro, maar om het te laten repareren ben je 2400 euro kwijt.

De rechtsbijstand is er mee bezig, maar het liefste schop ik deze verzekeraar eruit en neem ik een echte.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7063
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door karelV » zo 11 jun 2017 10:41

RE.gif

Mag ik vragen welke verzekeraar dit is, want dat kan natuurlijk ook de onze zijn want heb natuurlijk nog geen akkoord gekregen van de verzekeringsmij om dit te laten repareren op hun kosten. Er is alleen nog maar een schaderapport naar de maatschappij verzonden vanaf de dealer.
Lijkt mij geen probleem bij onze verzekering maar toch als ik je bericht hier lees gaan de verzekeraars het misschien toch anders aanpakken in de ongunstige zin van de verzekeringnemer. scratch.gif weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Wim Verso » zo 11 jun 2017 10:47

Misschien maakt dit ook nog wat uit, onze verzekering van Unive deed zaken met een bedrijf wat zij adviseren om de schade te laten maken, ik had geen bezwaar en heb het daar laten maken en niet bij mijn eigen dealer.
Er is mij niet verteld wat het anders zou gaan kosten, als ik het bij mijn eigen dealer zou laten maken.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Rene_13 » zo 11 jun 2017 10:51

Grappig.
Ik wil dat wel eens proberen :)
ook ik heb een tentstokdeuk stom.gif en omdaar nu een stopcontact te plaats scratch.gif
nog 1 vraag daar over hoe maak je na je actie de boutkop weer los van de caravan.

nicolaas schreef:plankje met gaatje, trekboutje maken uit slotboutje, superlijm van de actie,om boutkop in de deuk te lijmen. na uittrekken deukje,lak bijwerken.
al met al uurtje werk en pak 'm beet 10 euri materiaal.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Ab » zo 11 jun 2017 10:54

@ Wim Verso
Jouw " deukje" was wel iets heel anders dan het deukje van KarelV Willem. :lol:
Als ik het me goed herinner was het een sleuf van een halve meter. knipoog.gif
Beetje overdreven misschien.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Chris » zo 11 jun 2017 11:11

Maar back on topic..

Ik "voel" wel aan dat we met z'n allen "verbaast" zijn over dit soort schade bedragen.
Ook ik maakte eens zoiets mee, geen stok maar een tak was de boosdoener.
Schade bedrag was ruim €1800,-
Later spreek ik de man die de schade gerepareerd had, en ondertussen ontslagen was bij die dealer.
Zijn verhaal hierover was niet fraai, er was geen fraude gepleegd, maar de manier waarop schadebedragen tot stand komen zijn echt voor verbetering vatbaar.
Posten die volkomen belachelijk zijn.
Een voorbeeld... demontage en uitdeuken gebeurde bij de dealer, spuiten was elders.
De spuiterij was 500 meter verderop, transportkosten daarheen en terug was €100 voor berekend... bizar bedrag.
De Hobby sticker moest eraf en een nieuwe erop na het spuiten..kosten voor decal en attachment...€340... losse sticker was €80 in de winkel. scratch.gif
Dus een reparatie offerte voor een verzekering betekend: Schrijven met een bezem !!
En ik weet zeker dat we daar samen "Negatief" van profiteren.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Daphne » zo 11 jun 2017 11:14

Wim Verso schreef:Misschien maakt dit ook nog wat uit, onze verzekering van Unive deed zaken met een bedrijf wat zij adviseren om de schade te laten maken, ik had geen bezwaar en heb het daar laten maken en niet bij mijn eigen dealer.
Er is mij niet verteld wat het anders zou gaan kosten, als ik het bij mijn eigen dealer zou laten maken.
En hier heeft de verzekering van de tegenpartij betaald. Je eigen verzekeraar doet dan sowieso niet moeilijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Chris » zo 11 jun 2017 11:14

@ Rene13

Fohn wil vaak goed werken.
Of een soldeerbout tegen het boutje en opwarmen.
Nicolaas schrijft wel "bout", maar neem die bout niet groter dan echt nodig is.
Het gebruikte plaatmateriaal is heel dun en ook wel zacht, dat ga je niet met grof geschut te lijf dus.
Geen olifanten in een porcelijnkast dus... knipoog.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Wim Verso » zo 11 jun 2017 12:06

Ab schreef:@ Wim Verso
Jouw " deukje" was wel iets heel anders dan het deukje van KarelV Willem. :lol:
Als ik het me goed herinner was het een sleuf van een halve meter. knipoog.gif
Beetje overdreven misschien.
Was wel groter dan van Karel Ab, maar niet groter dan 15/ 20 cm, , kan het nu niet na meten omdat de caravan in de stalling staat.

Of het nou 5 of 20 cm zou zijn dat maakt niet uit, het werk eraan blijft hetzelfde, kijk maar eens naar het filmpje van Profile Repair.

Ja, en de uren zijn in Nederland peperduur.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

martijn v o

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door martijn v o » zo 11 jun 2017 14:31

karelV schreef:RE.gif

Mag ik vragen welke verzekeraar dit is, want dat kan natuurlijk ook de onze zijn want heb natuurlijk nog geen akkoord gekregen van de verzekeringsmij om dit te laten repareren op hun kosten. Er is alleen nog maar een schaderapport naar de maatschappij verzonden vanaf de dealer.
Lijkt mij geen probleem bij onze verzekering maar toch als ik je bericht hier lees gaan de verzekeraars het misschien toch anders aanpakken in de ongunstige zin van de verzekeringnemer. scratch.gif weenie.gif

Allianz via Meeus als tussenpersoon. Mijn ervaringen: Schade door een ander veroorzaakt worden zonder morren binnen de kortste keren opgelost. eigen schades is alleen maar gezeik en gezeur.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Daphne » zo 11 jun 2017 14:55

Er zijn wel meer verzekeraars die kleine beschadigingen op basis van waardevermindering uitkeren.
Europeesche knipsel.JPG
Europeesche caravanverzekering
Europeesche knipsel.JPG (22.63 KiB) 2419 keer bekeken
ANWB knipsel.JPG
ANWB caravanverzekering
ANWB knipsel.JPG (24.52 KiB) 2419 keer bekeken
FBTO als de caravan ouder is dan 3 jaar:
FBTO knipsel.JPG
FBTO knipsel.JPG (16.45 KiB) 2419 keer bekeken
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Kampeerliefhebber » za 20 mar 2021 11:40

karelV schreef:
za 10 jun 2017 00:05
Afgelopen vakantie in Luxemburg heeft mijn vrouw per ongeluk een tentstok tegen de caravan aan laten vallen. Geen probleem zei ik, boos.gif awhoea.gif als we in Nederland zijn laten we het wel maken want het is toch verzekeringswerk.
Moesten nog een paar kleine mankementjes gedaan worden zoals kastjes in het toilet die open gingen tijdens de ritten en spiegelbeschadiging in het toilet en dus ook offerte laten maken van het deukje in de zijbeplating van de caravan via de dealer. Deze had een offerte van profile repair aan de verzekeringsmij overhandigd van de geleden schade. Wij schrokken ons het apezuur van de offerte die aan de verzekering aangeboden werd. Niet dat wij daar wakker van liggen want de verzekering betaald toch maar dat een verzekering daar intrapt zeg voor dat geld [aschrik.gif]

Breugel2.JPG

Breugel.JPG

Breugel1.JPG


Heeft iemand een idee hoeveel dit deukje gaat kosten voor de verzekeringsmaatschappij [aschrik.gif]
Hoe is dit destijds opgelost en indien vergoed door de maatschappij: welke was dit?

Ik zoek nog een verzekeringsmaatschappij, maar ik zie dat we heel veel gebruikersschade uitsluiten en dan onduidelijk zijn (ook bij navragen) of dit wel of niet gebruikersschade is.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Chris » za 20 mar 2021 12:11

[re.gif]

Karel kocht gewoon een andere caravan... opgelost... thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Wally
Berichten: 1251
Lid geworden op: ma 29 feb 2016 10:30

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Wally » za 20 mar 2021 12:30

Ach verzekeringen, de verzekerde betaald toch gewoon.
Komen ze geld te kort dan gaat de premie omhoog, eigen risico wordt vehoogd en of de bepaalde zaken worden uitgesloten en kun je dan eventueel apart verzekeren.

Ik had stormschade aan een kunststof dakraam.

De tante aan de andere kant van de lijn bleef erbij om een glaszetter te sturen, kon haar niet aan verstand brengen dat er geen glas in zat.
Het was geheel van kunststof en dat dit werk was voor aannemer(bouw).

Maar goed om de deskundige aan de andere kant van de lijn haar gelijk te geven, komt er een glaszetter.
Deze kijkt omhoog en zegt hier doen wij niets aan.
Dit is voor een aannemer.
Later in het dossier toch een rekening gedeclareerd van 95 Euro aan uurloon en reiskosten.

Frans

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Klein deukje in de caravan

Bericht door Peutje » zo 21 mar 2021 14:59

Bij veel verzekeraars geen expert onder de 1000 euro, dus kost al het kleins gauw die kant op...
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”