stuk in caravanvloer vervangen

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
peter1956
Berichten: 11
Lid geworden op: do 17 sep 2020 17:24

stuk in caravanvloer vervangen

Bericht door peter1956 » di 17 aug 2021 05:16

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in deze groep en een leek op het gebied van caravan reparaties. Daarom heb ik nu het volgende probleem. Mijn caravan had voor het keukentje een behoorlijk verende vloer.
Nu ben ik zo stom geweest om dit probleem vanaf de bovenkant aan te pakken. Ik heb het zeil verwijderd en een stuk van ongeveer 50 bij 50 cm uit de vloer gezaagd.
Daarna de isolatie verwijderd. Deze bleek nog goed verlijmd te zijn op de bodemplaat.
De vloer is niet rot. Ziet er nog perfect uit. De bovenbeplating was wat losgelaten. Ik weet dat ik dat had moeten laten injecteren via de bodem met epoxy maar dat is nu te laat. Hopelijk kan ik met jullie hulp de vloer weer herstellen.
Mijn plan was om in het gat een raamwerk te maken van vuren latten. Daartussen nieuw isolatiemateriaal en dan het uitgezaagde stuk er weer in.
Ik heb reeds diverse kokers Den Braven High Tack lijmkit. Kan ik deze gebruiken om de boel weer te verlijmen?
Deze bevat geen oplosmiddelen en zou ijzersterk zijn. Ik had gedacht om daarna over het hele gangpad een plaat van 5,5 mm multiplex te verlijmen voor extra stevigheid.
Wat denken jullie? Als ik alles royaal in de lijm zet en die extra plaat er boven op lijm, is het dan sterk genoeg? Het is wel in het looppad.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: stuk in caravanvloer vervangen

Bericht door dieseltijger » di 17 aug 2021 08:21

Ik denk dat je de schade niet groter moet maken, toch? Gezien jouw gebrek aan ervaring, en - wederom- de voorkeur voor radicale oplossingen die een grote kans met zich meebrengen het probleem nog groter te maken: laat het oplossen door een bedrijf dat ervaren is in schadeherstel.