24 inch tv ophangen Knaus 500 FU 2007

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
pbremmers
Berichten: 4
Lid geworden op: za 1 aug 2020 16:30

24 inch tv ophangen Knaus 500 FU 2007

Bericht door pbremmers » zo 11 jul 2021 21:40

Beste mensen,

Ik zou graag een 24 inch tv (ca 3 kg) vast willen bevestigen in onze Knaus 500 FU uit 2007. De caravan heeft een prachtige grote hoekkeuken waar een tv opgezet kan worden. Afgelopen jaar ook zo gedaan. Ik loop echter tegen een tweetal probleempjes aan:
- kijkhoek is niet goed als tv gewoon op eigen pootjes staat en je vanuit bed kijkt. TV staat dan teveel achterover.
- Tijdens transport moet er steeds weer een veilig plekje gevonden worden.

Nu zat ik te denken om hem op te hangen aan het schap boven de tv (zie foto). Zodaning dat hij draaibaar.360 graden en kantelbaar is. Ik heb hier een paar vragen bij. Wellicht heeft iemand een mooie oplossing:

- is de plaat sterk genoeg om 3 kg aan op te hangen?
- zijn er ophangbeugels verkrijgbaar met een vlakke “bovenplaat” die dus aan de bovenkant van het schap komt zodat dit vlak blijft en je daar geen lelijke schroeven ziet zitten?

Heeft iemand wellicht nog een andere creatieve oplossing?

Ik heb ook al even zitten denken aan een monitorstandaard maar daarmee is het transportprobleem nog niet opgelost.

Alvast dank voor het meedenken!
3C2A8652-F33F-4A98-9CA8-A4EA869A2E71.jpeg
Huidige plek tv, idee is om hem aan schap erboven te bevestigen
3C2A8652-F33F-4A98-9CA8-A4EA869A2E71.jpeg
Huidige plek tv, idee is om hem aan schap erboven te bevestigen
Bijlagen
image.jpg
Bovenkant schap wat ik liefst vlak wil houden, dus niet vier bouten zichtbaar….

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: 24 inch tv ophangen Knaus 500 FU 2007

Bericht door Reisben » zo 11 jul 2021 22:04

Onze 450 FU is met TVbeugel geleverd. Op de beugel staat nadrukkelijk aangegeven dat je de TV moet verwijderen tijdens de rit.
Dit gezegd hebben is mijn boodschap dus dat het gewicht van de TV een rol speelt als je hem tijdens de rit aan de beugel laat hangen. Wij hebben de eerste keer de TV op bed gelegd tijdens de rit. Na een inspectie over de wijze waarop de beugel was gemonteerd besloot ik dat de TV tijdens de rit wel kan blijven hangen. In de kast, aan de wand waar de TV beugel hangt is een extra stuk materiaal bevestigd van hetzelfde materiaal als de kastwand. Dubbeldik dus. De beugel is met schroeven op die versterkte plaats bevestigd. In mijn ogen voldoende robuust om het gewicht van de TV te dragen.
In een vorige caravan heb ik de bevestiging van de beugel uitgevoerd met een versterking van 3 mm plexiglas aan de binnenkant. Boutjes erdoor, sluitringetje onder de moer, met beleid aandraaien en klaar. Idee?
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

pbremmers
Berichten: 4
Lid geworden op: za 1 aug 2020 16:30

Re: 24 inch tv ophangen Knaus 500 FU 2007

Bericht door pbremmers » ma 12 jul 2021 21:20

Dank voor bericht. Dat plexiglas is inderdaad een goed idee als “versterkingsplaat”
Probleem blijft een beetje dat ik de ophangbeugel vanuit de bovenkant van het schap moet vastzetten. Je ziet dus de schoeven en het plankje is niet meer vlak.
Ik heb inmiddels als voorlopig alternatief een verstelbare monitorvoet besteld bestaande uit een glasplaat en een ronde buis met beugel die verstelbaar is. Als ik morgen alles binnen heb zal ik even een foto plaatsen. Vooralsnog een oplossing zonder “breekwerk” aan caravan. Uitdaging blijft dan wel weer het vervoer…. Creatieve tips met ophangen onder schap blijven welkom!

pbremmers
Berichten: 4
Lid geworden op: za 1 aug 2020 16:30

Re: 24 inch tv ophangen Knaus 500 FU 2007

Bericht door pbremmers » di 13 jul 2021 20:57

Voorlopig lijk ik een oplossing gevonden te hebben. Een Ergear monitorstandaard van 25,99 met mooie glasplaat (niet licht wel functioneel en mooi) waarop de tv kan draaien en kantelen.
Laatste versie chromecast erop en met een wifi extender van 17,50 bij de meest begeerde winkel van Nederland beginnend met een A en eindigend op een N gaat er een wereld open. Nu nog goeie wifi op de camping en als dat niet werkt DVB-T antenne aansluiten. Koop wel direct een goeie. Die hoeft echt niet heel duur te zijn! Ga ik hem verl gebruiken? Ik denk het niet maar voor die paar regenachtige dagen of koude avonden toch wel heel gezellig!

PS TV voet is ook in wit model verkrijgbaar maar dan een stuk duurder.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: 24 inch tv ophangen Knaus 500 FU 2007

Bericht door Reisben » wo 14 jul 2021 12:33

Perfect toch!
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”