bescherming hordeur voor hond

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

bescherming hordeur voor hond

Bericht door moyzo » di 22 sep 2020 08:41

Kennen de hondenbezitters onder jullie het probleem van een volledige hordeur en een hond?
De volledige hordeur van een vorige caravan heeft het niet overleefd omdat de hond er doorheen liep. Mijn oudje was nagenoeg blind en zag niet dat de hordeur dicht was met gevolg dat hij stuk was.
Destijds heb ik in de volgende caravan en nieuw hondje van geperforeerd aluminumlaat een plaatje gemaakt afgewerkt rondom met doorzichtige beschermstrip en met klittenband op de omlijsting van de hordeur bevestigd als hekje, Omdat wij er over heen moesten stappen ( elke keer los maken was omslachtig) bleek dit uiteindelijk niet handig.

Dit jaar ben ik via mp aan een nieuw traphekje gekomen in afgesloten doos ( petsafe). Omdat wij plannen hadden deze caravan te verkopen wilde mijn man geen gaatjes maken in de caravan ( wil dat trouwens toch nooit, behalve een plakhaakje mag er niks aan gedaan worden is zijn motto)
Dus tussenruimte van hordeur en wand opgemeten, een dun mdf strookje gezaagd,stukje overgebleven vinyl van vloerbedekking erop, traphekje erop gemonteerd en als extra opvulstrookje een los stukje vinyl gepakt en alles klemde mooi en stevig tussen hordeur en wand. Tijdens het rijden houd ik het hekje netjes bij elkaar door een postelastiek rond de bovenkant te doen.
01d5dfd30919a3a46b102194318323487d7bb7a51f.jpg
Tussen de hordeur en de wand zit in nagenoeg elke caravan wel een smalle tussenruimte hebben wij afgelopen weken in diverse showrooms gezien ( ik vermoed in de knaus die wij op het oog hebben iets minder dan in de huidige caravan, maar dan wordt de mdf dunner.)
Ik denk dat je deze oplossing makkelijk kunt uitvoeren zonder boren schroeven etc. in de meeste caravans. Misschien 1 gaatje waar je het hekje in vast zet aan het andere uiteinde, maar voor onze hond was dit niet nodig. Trapkeje klemde zelf al netjes tussen de 2 wanden. Helaas heb ik geen foto van de situatie in de Eriba, die staat verkoopklaar dus eruit gehaald.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: bescherming hordeur voor hond

Bericht door Daphne » di 22 sep 2020 09:08

RE.gif

Mooie oplossing. thumbup.gif
Onze hond was op het eind van haar leven bijna blind en doof en is 2 x door de hordeur gelopen. Gelukkig hebben we het onzichtbaar kunnen repareren. De hond durfde niet meer door de hordeur, zelfs niet als deze open was mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”