planken en verlichting inbouwen hangkast

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rkjansen
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 5 sep 2018 12:43

planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door rkjansen » zo 23 aug 2020 12:50

In onze nieuwe Fendt heb ik planken gemaakt en direct led verlichting die aangaat wanneer de deur open gaat.

Planken van laminaat gemaakt met een alu randje er voor en rondom de deur aan de binnenkant van dat goedkope zelfklevende ledstrip uit china.
Mijn vrouw zei van te voren, a daar hoeft geen verlichting in, maar achteraf zei ze, dat het toch wel erg handig was knipoog.gif

1953
1954
1955

Ook direct verlichting in een keukenkastje gemaakt, ideaal als je daar s avonds wat uit wilt pakken.
1956
1957
Fendt Bianco 435 SF 2019
Thule cassette luifel - Truma Saphir comfort RC bankairco - Enduro EM505 FL mover met waterpas functie
E-trailer> bandendruk controle en waterpas module
Wifi Alfa camp pro2 v2

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door iemand » zo 23 aug 2020 14:50

aha, keukenkastje vertikaal verlichten ipv horizontaal. Je brengt me op een idee scratch.gif

kledingkast had ik al gedaan en bevalt ons ook prima.
met een horizontale strip.
Afbeelding

keukenkastje maar eens op kluslijst voor volgend jaar zetten. thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
rkjansen
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 5 sep 2018 12:43

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door rkjansen » zo 23 aug 2020 15:07

iemand schreef:
zo 23 aug 2020 14:50
aha, keukenkastje vertikaal verlichten ipv horizontaal. Je brengt me op een idee scratch.gif

kledingkast had ik al gedaan en bevalt ons ook prima.
met een horizontale strip.
Afbeelding

keukenkastje maar eens op kluslijst voor volgend jaar zetten. thumbup.gif
Ha ja, daar heb je de meeste licht winst van door de verlichting verticaal over de gehele lengte te plaatsen.
Zeker met name ook de kleding kast als je zoals wij meerdere planken er in hebt.
Jullie hebben de kast als hangkast behouden zie ik, dan is horizontaal net zo handig. ZIet er ook goed uit.

Maar die in het keukenkastje onder is ook verdraaid handig knipoog.gif

Succes

Mijn volgende klus komende week voordat we over 2 weken weer gaan is een achteruitrij camera monteren welke in de nummerplaat verwerkt zit.
Wordt veel over geschreven, positief maar ook veel negatief. Maar ik ga eens een poging wagen.
Fendt Bianco 435 SF 2019
Thule cassette luifel - Truma Saphir comfort RC bankairco - Enduro EM505 FL mover met waterpas functie
E-trailer> bandendruk controle en waterpas module
Wifi Alfa camp pro2 v2

workel

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door workel » zo 23 aug 2020 17:00

RE.gif
@rkjansen, ziet er erg netjes uit. Ga ook legplanken maken in onze nieuwe Knaus en led strip ook handig.
Kun je linkje plaatsen waar de led strip en schakelaar gekocht zijn?

Gebruikersavatar
rkjansen
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 5 sep 2018 12:43

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door rkjansen » zo 23 aug 2020 17:15

workel schreef:
zo 23 aug 2020 17:00
RE.gif
@rkjansen, ziet er erg netjes uit. Ga ook legplanken maken in onze nieuwe Knaus en led strip ook handig.
Kun je linkje plaatsen waar de led strip en schakelaar gekocht zijn?
Dank je.Ga je ook zeker schik van krijgen.
Schakelaar komt gewoon vd bouwmarkt, achteraf via ali wel goedkoper denk ik, want vond ze nog best prijzig.

Als ik ff in mn bestellingen kijk van ali kom ik onderstaande tegen.
Plakt goed en blijft ook goed zitten en in verschillende kleuren en lengtes te krijgen.
Had wat verschillende lengtes gekocht, want buiten de kast en het keukenkastje heb ik ook een schakelaar achter het serviceluik gemaakt en rondom onder het fransebed verlichting gemaakt. Dus als ik nu in het donker onder het bed moet zijn en het serviceluik open maak, heb ik daar ook een bak met licht. Ideaal.

https://nl.aliexpress.com/item/32914081 ... 4c4dMxF6IJ
Fendt Bianco 435 SF 2019
Thule cassette luifel - Truma Saphir comfort RC bankairco - Enduro EM505 FL mover met waterpas functie
E-trailer> bandendruk controle en waterpas module
Wifi Alfa camp pro2 v2

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door JosD » zo 23 aug 2020 17:19

Netjes, mooi werk thumbup.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

workel

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door workel » zo 23 aug 2020 18:00

RE.gif
Top dank je wel.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door graaf » ma 24 aug 2020 07:20

Sinds vorig jaar heb ik in meerdere kasten led-verlichting ingebouwd die bedoeld zijn om boven op een standaard keukenkast scharnieren te monteren.
Maar je kan ze ook met een enkel (stel)schroefje aan de zijwand van een kast bevestigen.
Kosten €0,88 bij Alibaba en de batterijtjes nog geen kwartje! Wisselen van batterij is ook gemakkelijk want het opzet stukje kan er af nemen en terug opdrukken. Batterij gaat ca 3 jaar mee staat op Alibaba, maar ik heb geen idee hoe ze dat berekend hebben.
Je wordt wel genoodzaakt kastdeurtjes niet open te laten staan mrgreen.gif
6778FAFA-2ABA-4F59-A667-1420E9054A08.jpeg
Kastscharnier verlichting
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door Thornwood » ma 24 aug 2020 08:48

graaf schreef:Sinds vorig jaar heb ik in meerdere kasten led-verlichting ingebouwd die bedoeld zijn om boven op een standaard keukenkast scharnieren te monteren.
Maar je kan ze ook met een enkel (stel)schroefje aan de zijwand van een kast bevestigen.
Kosten €0,88 bij Alibaba en de batterijtjes nog geen kwartje! Wisselen van batterij is ook gemakkelijk want het opzet stukje kan er af nemen en terug opdrukken. Batterij gaat ca 3 jaar mee staat op Alibaba, maar ik heb geen idee hoe ze dat berekend hebben.
Je wordt wel genoodzaakt kastdeurtjes niet open te laten staan mrgreen.gif
6778FAFA-2ABA-4F59-A667-1420E9054A08.jpeg
Ziet er handig uit. Heb je een link?:-)
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
rkjansen
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 5 sep 2018 12:43

Re: planken en verlichting inbouwen hangkast

Bericht door rkjansen » ma 24 aug 2020 10:49

graaf schreef:
ma 24 aug 2020 07:20
Sinds vorig jaar heb ik in meerdere kasten led-verlichting ingebouwd die bedoeld zijn om boven op een standaard keukenkast scharnieren te monteren.
Maar je kan ze ook met een enkel (stel)schroefje aan de zijwand van een kast bevestigen.
Kosten €0,88 bij Alibaba en de batterijtjes nog geen kwartje! Wisselen van batterij is ook gemakkelijk want het opzet stukje kan er af nemen en terug opdrukken. Batterij gaat ca 3 jaar mee staat op Alibaba, maar ik heb geen idee hoe ze dat berekend hebben.
Je wordt wel genoodzaakt kastdeurtjes niet open te laten staan mrgreen.gif 6778FAFA-2ABA-4F59-A667-1420E9054A08.jpeg
Ja dat is ook een oplossing natuurlijk. thumbup.gif

Maar dat kan niet bij deze kast van Fendt. De wand loopt namelijk niet door waar je de schakelaars op plakt, gaat bij mij eerst de hoek om.
Dan zou je met blokjes er onder gelijmd oid moeten werken, vind ik niet zo fraai.
Nadeel in mijn situatie is dat ik per schap 1 moet plaatsen en dus meerdere in de kast om overal goed licht te krijgen.
Nu heb ik voor een paar euro van ali een paar meter zelfklevend led strip wat een bak licht geeft en mooi weg gewerkt. De extra tijd die je er mee kwijt bent om te maken is niet erg, wel leuke klusjes om te maken.

Direct meer besteld zodat ik dit ook onder het bed heb geplakt. Doe je het service luik open in het donker heb je een mooie bak licht.
Bijlagen
20200824_104428_resized.jpg
20200824_104431_resized.jpg
20200824_104436_resized.jpg
Fendt Bianco 435 SF 2019
Thule cassette luifel - Truma Saphir comfort RC bankairco - Enduro EM505 FL mover met waterpas functie
E-trailer> bandendruk controle en waterpas module
Wifi Alfa camp pro2 v2

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”