Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Hobby Linka » vr 26 jun 2020 17:19

RE.gif

Weet je Chris, je moet gewoon doen wat je zelf wilt. En als jij een goed gevoel hebt bij Ali, houden zo.

Ik had afgelopen week even een kabeltje nodig. Besteld bij alle kabels punt nl. De volgende dag in huis. Voor nog geen€ 8,00.

Dat gaat Ali nooit van ze winnen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Chris » vr 26 jun 2020 17:27

RE.gif

Dat klopt heel zeker...
Levertijden ergens bij St Juttemis...
Totaal niet interessant als je iets nodig hebt.

Zo had ik vorige week een goede RJ45 tang nodig, geen flut ding.... ook hier in NL besteld voor veel meer dan bij Ali.
Zeker wel gekeken.. maar doch een modulaire bij dezelfde winkel als jij hier noemt besteld...
Waarom... levertijd... simpel.
Maar die RJ45 kabels zitten niet in mijn hut...wel in mijn huis... en dit is een caravan forum..

En als we het dan nu eens zijn over Ali moeten jullie er maar eens een punt achter zetten met iedere keer weer sneren....

En nu...

B.O.T.
Laatst gewijzigd door Trina op za 27 jun 2020 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Micky » za 27 jun 2020 00:10

Dat: "back on topic" na je verhaal doen wat "niet on topic is" is zo irritant zucht.gif als je off-topic gaat, wijs dan niet na je post dat iedereen back on topic moet gaan, dat is gewoon zo fout en zielig stom.gif :( zucht.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Niels83 » za 27 jun 2020 00:51

watvfout en zielig is dat je het omdraait.
volgens mij was jij degene die het topic verdraait naar een ali discussie. Chris gaf gewoon een tip over de koelkast.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Micky » za 27 jun 2020 01:01

RE.gif

Lees even terug en niet alleen dit draadje knipoog.gif (kost je een jaartje denk ik voordat je een beetje bij bent awhoea.gif ), maar het hele forum, waar het mij om gaat is zelf offtopic reageren en vervolgens onderin je post de anderen wijzen op terug "ontopic" gaan, dat is iets wat je vaker ziet en wat imho heel erg zielig is, je probeert namelijk een ander een directe reactie op jouw "offtopic" bericht te ontnemen.
Ik snap dat het lastig is dit in context te plaatsen, maar probeer het eens zou ik zeggen mrgreen.gif

En wat was nou exact de tip die Chris gaf over een nieuw koelkast waar je op doelde? ik zie alleen de tip van een Ali metertje en geen tip mbt een nieuwe koelkast knipoog.gif
Laatst gewijzigd door Micky op za 27 jun 2020 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door dieseltijger » za 27 jun 2020 01:10

enzovoorts, enzovoorts.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Niels83 » za 27 jun 2020 01:13

RE.gif RE.gif
Dat bepaal ik zelf wel.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Micky » za 27 jun 2020 01:18

RE.gif

Goed kerel, zolang jij gelukkig bent is het voor mij helemaal ok thumbup.gif

Heb je wel een antwoord op mijn laatste vraag?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Niels83 » za 27 jun 2020 10:19

kijk dat jij er genoegen in schept om andere net zo lang te irriteren totdat ze er wat over zeggen, moet jij weten. Ik probeeral eentijdje over je heen te lezen omdat ik me aan een groot deel van je berichten irriteer.

Ik ga dus doen wat ik al deed gewoon niet reageren.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Gerardo » za 27 jun 2020 11:03

Wat is dat nou weer voor reactie mrgreen.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Ab » za 27 jun 2020 11:19

Hee..beste mensen..
Stop nu eens met zout op allerlei slakjes leggen.
Ik probeerde dat al eens eerder aan te geven in dit topic.
Iedereen is vrij om te beslissen of de koelkast wel of niet aan zijn eigen eisen voldoet...of niet.
Ook of je exact wilt weten wat de temperatuur binnenin is..of niet
Ook of je dat bij Ali koopt..of niet.
Ga alstublieft elkaar niet aanvallen op dit forum.
Je aan iemand ergeren mag. Dat doen we allemaal wel eens. Ik ook. Dat komt omdat ik net als iedereen hier ook een mens ben..daar kunnen we met zijn allen ook niks aan doen.
Wij proberen hier dit forum leesbaar en informatief, en ook gezellig te houden.
Daar hoort geen muggenzifterij bij over iemands mening en/of persoonlijke aanvallen.
Laat dat achterwege alstublieft.
Als moderatoren moeten wij soms ingrijpen. Dat doen wij echt niet voor ons plezier. Sterker..daar gaan we voor in overleg, toetsen dat aan de regels, en komen tot een gezamenlijke beslissing. Wij doen liever wat anders zult u allen begrijpen.

Zo..dit moest me even van het hart.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door dieseltijger » za 27 jun 2020 12:46

@Ab/@Moderatorteam: in het verlengde hiervan, en sorry - offtopic, maar ik ergerde mijeveneens kapot: Je ziet hier dat er consequent hijgerig en zuigend commentaar geleverd wordt. Gewoon wangedrag. En zo iemand kan prima tijdelijk, en in stilte geblokkeerd worden.

En dat is geen censuur of dictatuur - want dat pas je pas toe als er opzet in het spel is. Bovendien gaat dit gepaard zonder enige onrust, of gezichtsverlies, en de forummers voelen zich niet meer bedreigd of geschoffeerd. Twee mogelijkheden: degene heeft zijn lesje geleerd, of vertrekt - allebei prima. In het laatste geval blijken de meesten met hangende pootjes (en belangrijker: beter gedrag) terug te komen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door deusjevo » za 27 jun 2020 12:55

Niels83 schreef:
za 27 jun 2020 10:19
kijk dat jij er genoegen in schept om andere net zo lang te irriteren totdat ze er wat over zeggen, moet jij weten. Ik probeeral eentijdje over je heen te lezen omdat ik me aan een groot deel van je berichten irriteer.

Ik ga dus doen wat ik al deed gewoon niet reageren.
Er bestaat de mogelijkheid om mensen op de “vrienden en vijandenlijst” te plaatsen.
Lijkt mij een prima idee om verder irritaties te voorkomen, het systeem werkt prima.

Ik heb hem zelf ook in gebruik maar laat even achterwege wie er op staan. zwaaien.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door dieseltijger » za 27 jun 2020 12:56

@Jessedew: Als je al hebt zitten pielen met de optimale instelling met de draaiknop rechts - dan zou een next step een ventilator inbouwen zijn. Ik ben/was er wat sceptisch over (want: "ik heb geen probleem - herstel de oorzaak liever") maar ik heb een tabelletje gezien, (zoek zoek ah! hiero: https://www.zwiebelfam.nl/ventilator-ac ... -koelkast/) en wat blijkt? Je krijgt het binnenin zo maar 5 graden koeler, doordat het aan de achterkant zo'n 19 graden koeler wordt.

Ik ben dus van mijn geloof afgevallen moet ik bekennen.

Is dat wellicht een aantrekkelijke optie? je krijgt er geen spijt van - ook niet als je een nieuwe koelkast gaat plaatsen, en wie weet helpt het jou uit de brand.

Edit: Kijk eens naar de installatiehandleiding, en stel je eens voor hoe je een andere koelkast "naar binnen" moet frotten. Alleen al de rookgasafvoer vastpielen aan het bestaande rooster, de gasleidingen aansluiten (die natuurlijk weer nèt tekort zijn). Vandaar de "geen spijt" optie als eerste keus.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Paul » za 27 jun 2020 13:49


deusjevo schreef:
Niels83 schreef:
za 27 jun 2020 10:19
kijk dat jij er genoegen in schept om andere net zo lang te irriteren totdat ze er wat over zeggen, moet jij weten. Ik probeeral eentijdje over je heen te lezen omdat ik me aan een groot deel van je berichten irriteer.

Ik ga dus doen wat ik al deed gewoon niet reageren.
Er bestaat de mogelijkheid om mensen op de “vrienden en vijandenlijst” te plaatsen.
Lijkt mij een prima idee om verder irritaties te voorkomen, het systeem werkt prima.

Ik heb hem zelf ook in gebruik maar laat even achterwege wie er op staan. zwaaien.gif
Die tip wou ik ook geven.
Ik gebruik de blokkeer lijst ook omdat ik sommige dingen niet zo nodig hoef te lezen.
Laat ook even in het midden wie er in die lijst staan :)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door deusjevo » za 27 jun 2020 16:28

Ik niet in ieder geval of je hebt stiekem toch gekeken wat ik schreef. knipoog.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Paul » za 27 jun 2020 17:02

Haha ... Jij in ieder geval niet ... Blijven er nog genoeg andere mogelijkheden over :)
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door ArnoM » za 27 jun 2020 17:13

pvaken schreef:
za 27 jun 2020 13:49
Die tip wou ik ook geven.
Ik gebruik de blokkeer lijst ook omdat ik sommige dingen niet zo nodig hoef te lezen.
Laat ook even in het midden wie er in die lijst staan :)
Als je niet de zelfdiscipline hebt (zoals ik) om gewoon niet te lezen waarvan je weet dat het je irriteert is dit een goede oplossing.
De vorige periode dat ik hier actief was groeide mijn lijstje "niet lezen" steeds meer, tot je beseft dat je aanwezigheid op het forum meer gezeik oplevert dan plezier.
Dan wordt het tijd om te verdwijnen.
Ik schat zo dat op elk lijstje the usual suspects aanwezig zijn.
whistle.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Ab » za 27 jun 2020 18:09

Laten we het maar weer over koelkasten hebben.. knipoog.gif
De mijne doet het prima. Proost. A ben_weg.gif proost.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door kok36935 » za 27 jun 2020 21:22

Mijn bier staat ook lekker koud in de koelkast. [coldwithsnow.gif]
Doeslief hier op dit forum haphop.gif
Hou het eens positief thumbup.gif
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

Gebruikersavatar
jessedew
Berichten: 382
Lid geworden op: vr 21 jun 2019 07:00

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door jessedew » zo 28 jun 2020 21:19

Heb je al eens overwogen om een fan achter de koelkast te plaatsen, misschien dat jouw koelkast daarvan beter gaat presteren.
[/quote]

Het was vandaag een heel stuk afgekoeld en toen begon de vriezer ook zowaar te vriezen (deed hij nog wel een beetje)

Een fan zou wellicht een optie zijn, maar om dat aan te sluiten ben ik niet handig genoeg (krijg de koelkast er vast uit, maar niet werkend terug incl een ventilator die gaat draaien als het warm is.

wellicht andere ventilatie roosters? maar een betere optie is denk ik gewoon een compressor koelbox aanschaffen, die heeft geen last van de hitte zoals de koelkast, die minder goed koelt naarmate het warmer wordt (absorptie) ik denk dat we dan al een heel eind er zijn (we blijven immers in de Benelux komende jaren, dus geen oververhitte spaanse toestanden;)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Chris » zo 28 jun 2020 21:24

RE.gif

Jesse...
Noem eens een regio waar je woont...
Als het om een fannetje aansluiten gaat en je woont niet aan de andere kant van het land...dan schroef en sluit ik die wel effe aan hoor.
Hoeft je hele KK er niet voor uit... kan gewoon bij de roosters achter de KK.
Een compressorkoelkast inbouwen moet je me niet voor vragen.... da's me te veel werk.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Micky » zo 28 jun 2020 21:27

Als de vriezer ook niet vroor dan is er wat anders aan de hand, die blijft doorgaans gewoon vriezen ook al is de kk zelf 12 graden


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Micky op zo 28 jun 2020 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door Chris » zo 28 jun 2020 21:35

RE.gif

Koelpasta ???
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nieuwe koelkast Voor in Hobby caravan, tips gevraagd.

Bericht door dieseltijger » zo 28 jun 2020 21:48

@Jessedw:
1. zet die koelkast eens aan, de regelknop in het midden, voedingsbron op 220V (want daar wil je m op gebruiken toch?), en gooi een ordinaire thermometer op het rooster en ga morgen overdag rond 13 uur (dan is het op z'n warmst) eens kijken, zou ik zeggen.

2. Voel op hetzelfde tijdstip eens aan de koelribben bovenaan, achter het bovenste rooster. Die moeten zo rond de 50...60 graden zijn (Je kan het nog beetpakken, maar het is goed heet). Je kan het bovenste rooster loshalen door het plastic schroefje los te draaien, en de linkerkant naar je toe te halen.

3: Komt er veel hitte uit de rechterkant, bij de rookgasafvoer?

4: zet de handel om naar gas, onsteek de brander check of je een blauw vlammetje ziet achter het glaasje en wacht een uurtje of 4. Doe stap 2 en 3 nogmaals.

Nu weet je nog te weinig. En meten kost geen drol (ja... geduld). Als warmtewisselaar ook lauw is, in beide gevallen dan is er wat anders aan de hand. (wat - dat weet ik niet). Maar koelpasta en fannetjes gaan je dan niet helpen. Zo zou ik het aanpakken - of heeft iemand een beter idee????
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”