Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
- dieseltijger
- Berichten: 10950
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
De voorbanken van de engelse caravans zijn voor het zitvlak vaak gebaseerd op een lattenbodem. De rugkussens, daarvan weet ik niet hoe deze zijn opgebouwd. Het zou bij een rechttoe-rechtaan treinzit - die wij alleen maar 1 keer de afgelopen 5 jaar hebben ingezet als slaapplek schelen als de zitkussens zoiets als een "no-sag" vering aan de binnenkant zouden hebben.
Even over nadenken. Ik meen dat ik ook betere vering had bespeurd bij de Polar 520 of 560. Maar: aan het eind van de dag zit zelfs een spijkerbed comfortabel - ik heb het niet nagevraagd.
Even over nadenken. Ik meen dat ik ook betere vering had bespeurd bij de Polar 520 of 560. Maar: aan het eind van de dag zit zelfs een spijkerbed comfortabel - ik heb het niet nagevraagd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Gelukkig wordt het niet door andere fabrikanten opgepikt want wat voor de een zitcomfort betekent, betekent voor de ander ongemak. Ik kan niet normaal in een Engelse caravan zitten. Dan voel ik me een kind. Ga ik helemaal recht naar achter zitten met m’n rug tegen de leuning, dan steken m’n benen recht vooruit en zweven m’n voeten heel ver boven de vloer. Probeer ik met m’n voeten op de vloer te zitten heb ik een flinke kussen in m’n rug nodig. En waarom maken ze de rugkussens zo ontzettend laag? Ik vind dat absoluut niet comfortabel.
Zo zie je dat zitcomfort net als bijvoorbeeld ligcomfort heel persoonlijk is.
Ps: ik ben 1.60m, niet gemiddeld, maar ook niet extreem klein.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif
Ik vind het zitcomfort van engelse caravans ook erg tegenvallen. Voor ons vielen met name de veel te lage rugkussens erg tegen in onze speurtocht naar een andere caravan.
Je kunt er comfortabel eigenlijk alleen maar in de lengterichting "zitten" en dan nog slechts met 2 personen.
Ik vind het zitcomfort van engelse caravans ook erg tegenvallen. Voor ons vielen met name de veel te lage rugkussens erg tegen in onze speurtocht naar een andere caravan.
Je kunt er comfortabel eigenlijk alleen maar in de lengterichting "zitten" en dan nog slechts met 2 personen.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif en RE.gif RE.gif
Inderdaad persoonlijk, zie hier in het Engelse caravan deel meer mensen die juist daarom een Engelse caravan hebben. Zowel mijn vrouw als ik konden prima even eten in de Eriba Feeling, maar met geen mogelijkheid lekker zitten. Een bijna 90 graden hoek tussen bank en rug met vormloze kossens erop. Tijdens de beurs kwamen we dit bij veel merken tegen. We hebben dan wel alleen naar de kleinere caravans gekeken, circa 390 tot 450. Toen we lekker in de hoek van de Sprite ploften en daarna de ruime toilet zagen wisten we dat dat was wat we zochten. Terwijl we naar de beurs gingen om vooral naar Knaus te kijken.
En ja: voor echt rechtop te zitten, met eten is een kussentje in de rug wel prettig, maar we eten 30 minuten en met minder weer zitten we 's avonds 2 uur in de caravan.
Inderdaad persoonlijk, zie hier in het Engelse caravan deel meer mensen die juist daarom een Engelse caravan hebben. Zowel mijn vrouw als ik konden prima even eten in de Eriba Feeling, maar met geen mogelijkheid lekker zitten. Een bijna 90 graden hoek tussen bank en rug met vormloze kossens erop. Tijdens de beurs kwamen we dit bij veel merken tegen. We hebben dan wel alleen naar de kleinere caravans gekeken, circa 390 tot 450. Toen we lekker in de hoek van de Sprite ploften en daarna de ruime toilet zagen wisten we dat dat was wat we zochten. Terwijl we naar de beurs gingen om vooral naar Knaus te kijken.
En ja: voor echt rechtop te zitten, met eten is een kussentje in de rug wel prettig, maar we eten 30 minuten en met minder weer zitten we 's avonds 2 uur in de caravan.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
- Locatie: Urk
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Alleen engelse caravans zitten comfortabel.
Alleen engelse caravans zitten comfortabel voor de gemiddelde mens.
Maar ja, wat is de gemiddelde mensch?
Kortom, alleen engelse caravans zitten comfortabel.
En nu gauw de zon in!
Alleen engelse caravans zitten comfortabel voor de gemiddelde mens.
Maar ja, wat is de gemiddelde mensch?
Kortom, alleen engelse caravans zitten comfortabel.
En nu gauw de zon in!
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif
Mijn caravan zit nu ook comfortabel. Ook voor de minder gemiddelde mens.
Mijn caravan zit nu ook comfortabel. Ook voor de minder gemiddelde mens.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Tja, blijft lastig, ze maken een bank waar je lekker op moet kunnen zitten en lekker op moet kunnen slapen en dat zijn 2 verschillende werelden.PremiumDiscovery schreef: ↑do 12 mar 2020 07:37RE.gif
Ik vind het zitcomfort van engelse caravans ook erg tegenvallen. Voor ons vielen met name de veel te lage rugkussens erg tegen in onze speurtocht naar een andere caravan.
Je kunt er comfortabel eigenlijk alleen maar in de lengterichting "zitten" en dan nog slechts met 2 personen.
Ik vind de Engelse caravans ook niet lekker zitten trouwens, slapen weet ik niet want die eer heb ik nog nooit gehad.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Op maat gemaakt is altijd het beste
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Leuke opzet met de 2 burostoelen. Zie er erg fraai en doordacht uit.
De armleuningen zijn wel lang, is dat een bewuste keuze.
Je kunt nog overwegen om de armleuning wel te laten, dat geeft meer bewegingsruimte.
De armleuningen zijn wel lang, is dat een bewuste keuze.
Je kunt nog overwegen om de armleuning wel te laten, dat geeft meer bewegingsruimte.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif
Dat gaat niet. De rugleuning zit alleen aan de armleuningen vast.
Alleen de dure (en vooral zware) bureaustoelen hebben verstelbare armleuningen.
Deze stoelen wegen slechts 15 kg. Als ik een meer professionele stoel had gebruikt was deze zeker 10kg per stuk zwaarder geweest. Dat wilde ik niet achter de as hebben.
Dat gaat niet. De rugleuning zit alleen aan de armleuningen vast.
Alleen de dure (en vooral zware) bureaustoelen hebben verstelbare armleuningen.
Deze stoelen wegen slechts 15 kg. Als ik een meer professionele stoel had gebruikt was deze zeker 10kg per stuk zwaarder geweest. Dat wilde ik niet achter de as hebben.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
En toch....
Ik vind het idee top hoor, daar niet van..
Maar als ik denk aan de vakantie.. dan huppel ik meestal rond in mijn korte broek... ( of dat nou leuk is of niet)
En dan kunstleer....daar plakt je lijf aan vast.
Maak een mooi katoenen overtrekje ofzo... dan plak je niet zo...
Zie het niet als kritiek maar als aanvulling op een goeie brainwave.
Ik vind het idee top hoor, daar niet van..
Maar als ik denk aan de vakantie.. dan huppel ik meestal rond in mijn korte broek... ( of dat nou leuk is of niet)
En dan kunstleer....daar plakt je lijf aan vast.
Maak een mooi katoenen overtrekje ofzo... dan plak je niet zo...
Zie het niet als kritiek maar als aanvulling op een goeie brainwave.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif
Ik begrijp je reactie.
Alleen... Ik huppel op vakantie meestal rond zonder korte broek . Wij zitten dus altijd op een handdoek. Dan is kunstleer juist heel hygiënisch. Een hele bewuste keuze dus.
Ik begrijp je reactie.
Alleen... Ik huppel op vakantie meestal rond zonder korte broek . Wij zitten dus altijd op een handdoek. Dan is kunstleer juist heel hygiënisch. Een hele bewuste keuze dus.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
- deemster07
- Berichten: 943
- Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
- Locatie: Ooststellingwerf
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Wow dat ziet er leuk uit.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank ), Dethleffs 460T 1999
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Dat wist ik..jou vakantie kleding bedoel ik..
Vandaar die suggestie van een kleedje erop.
Ik zal nooit de Renault R4 van mijn vader vroeger vergeten...
Skai achterbank.... Hoogzomer....volle zon erop..
Weken letterlijk op de blaren gezeten...daarom aangehaald dus...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Inderdaad. Ik kan me dat ook goed herinneren. Mijn eerste Ascona had ook skai bekleding. Erg heet soms.
Maar ook de leren bekleding van tegenwoordig is erg heet in de zomer. Om deze reden wil ik al jaren geen leren bekleding meer in de auto, maar om de een of andere reden kan de uitvoering die ik wil hebben uitsluitend met leer geleverd worden. Zo ook de Hyundai Corona. Gelukkig heeft de Mercedes gewoon stof. Heerlijk.
Maar ook de leren bekleding van tegenwoordig is erg heet in de zomer. Om deze reden wil ik al jaren geen leren bekleding meer in de auto, maar om de een of andere reden kan de uitvoering die ik wil hebben uitsluitend met leer geleverd worden. Zo ook de Hyundai Corona. Gelukkig heeft de Mercedes gewoon stof. Heerlijk.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif
Weet je dat er ook stoel airco bestaat??
En ja,,, meestal zijn de meer exclusieve modellen met leer bekleed...
Zwart leer...
Ik weet nog van vroeger... mijn vader had een ....o ja... net geschreven...
p.s. mijn auto heeft zwart leer.... en eigenlijk valt de warmte van dat leer mee... skai is veel erger.
Weet je dat er ook stoel airco bestaat??
En ja,,, meestal zijn de meer exclusieve modellen met leer bekleed...
Zwart leer...
Ik weet nog van vroeger... mijn vader had een ....o ja... net geschreven...
p.s. mijn auto heeft zwart leer.... en eigenlijk valt de warmte van dat leer mee... skai is veel erger.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif
Jazeker. Ik heb ook stoelairco in de Kona. Ik heb de auto sinds november dus nog niet kunnen uitproberen.
Jazeker. Ik heb ook stoelairco in de Kona. Ik heb de auto sinds november dus nog niet kunnen uitproberen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Deze ombouw kwam ik zojuist tegen op MP.
De rondzit van deze hobby 495 is enigszins aangepast. Zo kan het dus ook.
De rondzit van deze hobby 495 is enigszins aangepast. Zo kan het dus ook.
Audi SQ5, White with Black details
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Mooi hoor, complementen, vooral als je samen bent!!
Hobby 560 KMFe, Volvo V70 T5 Nivomat 250 pk.
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
ik zie dan toch liever FredN zijn oplossing om eerlijk te zijn...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Voor dergelijke comfortstoelen is 230 cm simpelweg te smal, het is niet anders...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
RE.gif
je zit ook met de benen elkaar in de weg, echt geen toff oplossing dit
je zit ook met de benen elkaar in de weg, echt geen toff oplossing dit
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
TS heeft een mooie oplossing die in het design van de caravan past..... de hier aangehaalde toestand....tja...
Niet handig, niet mooi.
Niet handig, niet mooi.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Mooi gedaan en ik zit erover na te denken om de treinzit anders te maken. Omdat we altijd in de voortent eten, wil ik van de treinzit een loungebank maken met losse kussens. Zo blijven de bakken onder de treinzit en het bed nog bruikbaar.
Re: Treinzit ombouwen naar comfort stoelen
Ik denk dat je dat mooi gedaan hebt, wellicht een idee voor wat oudere caravans.