Reparatie toilet LMC/Munsterland

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Tiel

Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Tiel » di 11 aug 2009 12:24

Hallo mensen,

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Munsterland/LMC uit 1993. Nou heb ik eigenlijk een klusje in de toiletruimte. De aansluiting van het chemisch reservoir op het ik-ben-vol-lampje is nogal naar z'n grootje. Ik heb geen idee weenie.gif wat voor een toilet er in zit en hoe en waar ik onderdelen zou kunnen vinden/kopen. Bij LMC krijg ik geen antwoord. Iemand enig idee waar ik info zou kunnen vinden?

Groet, Niek

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door HansHobby » di 11 aug 2009 15:08

Kun je achter het merk/type komen ? Mocht het een Thetford zijn kun je via hun site nogal wat tekeningen en doorsnee's downloaden. :)
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Loes

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Loes » di 11 aug 2009 15:18

Grote kans dat het een Thetford toilet is. Vraag ze hier eens om hulp:

http://www.thetford.nl/web/show/id=43083/langid=43

Tiel

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Tiel » di 11 aug 2009 16:30

Dank je wel. Ik vermoed dat het geen Thetford is, maar ik heb ze er wel naar gevraagd.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door BertJan » wo 12 aug 2009 17:04

als het het originele lmc toilet is zul je waarschijnlijk geen onderdeel meer kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door HansHobby » wo 12 aug 2009 19:04

Heb je er anders een foto van ? Dan kunnen we eens zien of het een Tethford is of een LMC toilet. :)
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Daphne » wo 12 aug 2009 21:19

Het is waarschijnlijk geen Thetford want die had toen nog geen "vol" lampje. Wel een indicator, zo'n plastic gevalletje wat van groen naar rood ging. Wat overigens nooit nauwkeurig aangaf hoe vol de tank zat. boos.gif

Een kennis van mij had een LMC van 1991 en die had een LMC toilet. Zat met een lekkende dop die niet meer te verkrijgen was en een dop van Thetford past niet. Moest een heel nieuw toilet ingebouwd worden. Ze hebben de caravan maar ingeruild voor een nieuwer exemplaar met een Thetford toilet.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

LMC545K

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door LMC545K » di 1 sep 2009 10:36

hallo

Op de cassete zitten aan de achterkant twee metalen contactstrippen, achter in de ruimte van de caravan zitten twee verende contacten die contact moeten maken met met de contacten op de cassete. Bij ons waren deze gecorrordeerd, schoonmaken was toen de oplossing.
Het is ook mogelijk dat de contacten geen contact maken als de cassete omhoog tegen de "pot"aan geduwd wordt.

Succes.

Tiel

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Tiel » vr 25 sep 2009 21:06

Hoi, Ik heb inmiddels contact gehad met LMC. Het is nog steeds mogelijk om onderdelen via een dealer te bestellen. De bijbehorende onderdelen voor een dergelijk toilet staan op een overzichtskaart. Die heb ik van de technische dienst van LMC Duitsland gekregen. Als iemand interesse heeft kan ik die mailen.

Niek

LMC Peter

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door LMC Peter » ma 12 apr 2010 10:05

Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een LMC 545 K 1991 en ik vind dat het toilet wel erg verkleurd is door de tijd heen. Het is gewoon geen gezicht meer schrik.gif en ook niet mooi. Ook vind ik het jammer dat er geen Thetford toilet in zit want die vind ik mooier van design. maar goed het is niet anders. Wat ik er aan ga doen is een restoratie van de complete badkamer/toilet. Alle kunstof delen ben ik reeds aan het demonteren en ga ik spuiten met een epoxy primer en dan 2K hooglans wit afspuiten blij.gif De cassette heb ik ook gereinigd en de schuifbedining heeft wel het nodige te lijden gehad
Zo zijn door de tijd heen de rubbers goed uitgedroogd maar deze kun je weer soepelmaken door ze een tijd in een badje van teflon of silleconespray te leggen.

De vastwatertank die ook in die ruimte zit ga ik voorzien van een constante water toevoer door middel van een afsluiter in combinatie met gardena aansluiting, zodat ik die niet meer hoef bij te vullen maar zichzelf bijvult en ik zo dus constand vers water heb.

De waterleidingen vervang ik ook maar even want ik ga niet meer consumeren van een leiding die er bijna zo een 20 jaar in zit en totaal verontreinigd is.

Tiel

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Tiel » wo 14 apr 2010 20:33

Hey Peter, ga je wat foto´s maken van de klus? Ik wil dat ook nog gaan doen deze zomer. Ik heb afgelopen jaar al het buitenplastic opnieuw gespoten en dat is erg goed gelukt! blij.gif

Groeten, Niek

LMC Peter

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door LMC Peter » do 15 apr 2010 18:08

Tiel schreef:Hey Peter, ga je wat foto´s maken van de klus? Ik wil dat ook nog gaan doen deze zomer.
Groeten, Niek
Ja dat zou ik eigenlijk nog wel moeten doen ja om ff wat Afbeelding er van te maken. Maar ik zeg je alvast het is een hels karwei Afbeelding en je word er helemaal gek van Afbeelding Ook moet je ff niet vies zijn van nare luchtjes Afbeelding Maar als het goed is dan word het een schitterend eindresultaat Afbeelding blij.gif en lijkt het wel of er splinternieuw toilet / douche in zit. Momenteel is alles van de toiletruimte er uit en aankomend weekeinde word alles in de epoxy-primer gezet en de week er op in hoogglans wit. Zo ook de binnenkant van de caravan deur.

Tiel

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Tiel » zo 13 jun 2010 23:11

Nou nou... duurt even .... MAAR!!! De klus is klaar. Ik heb alleen geen foto's gemaakt.
Het bovenblad van de toilet heb ik er uit geworsteld en die helemaal hersteld met polyester hars en glasvezelmatjes. Vervolgens de bovenkant met polyester plamuur glad gemaakt en overgespoten in de passende kleur met acryllak thumbup.gif . Was wel lastig klusje, maar het resultaat is er naar. Waarschuwingslampje voor "casette-vol" vervangen en ook dat werkt weer.
Het lijkt zo goed als nieuw blij.gif

Wat ik me wel afvraag is of die acryllak bestand is tegen urine... scratch.gif
We zullen het zien.

Niek

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door DannyL » ma 14 jun 2010 19:38

beste manier om de lak te beschermen? ....Goed mikken!!

Tiel

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door Tiel » di 15 jun 2010 16:30

Heb ik mijn zoontje van 5 ook gezegd... maar die denkt daar nog wel eens anders over whistle.gif

jawissenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 apr 2021 22:28

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door jawissenburg » za 1 mei 2021 10:28

Tiel schreef:
vr 25 sep 2009 21:06
Hoi, Ik heb inmiddels contact gehad met LMC. Het is nog steeds mogelijk om onderdelen via een dealer te bestellen. De bijbehorende onderdelen voor een dergelijk toilet staan op een overzichtskaart. Die heb ik van de technische dienst van LMC Duitsland gekregen. Als iemand interesse heeft kan ik die mailen.

Niek
Graag zou ik de overzichtskaart van u willen ontvangen
Omdat wij ook n mankement hebben met de Lmc toilet

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door deusjevo » za 1 mei 2021 10:31

[re.gif]

Welkom, Tiel is geen lid meer hier en dit topic is alweer 11 jaar oud dus zal waarschijnlijk niet meer reageren.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

jawissenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 apr 2021 22:28

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door jawissenburg » za 1 mei 2021 10:39

Tiel schreef:
vr 25 sep 2009 21:06
Hoi, Ik heb inmiddels contact gehad met LMC. Het is nog steeds mogelijk om onderdelen via een dealer te bestellen. De bijbehorende onderdelen voor een dergelijk toilet staan op een overzichtskaart. Die heb ik van de technische dienst van LMC Duitsland gekregen. Als iemand interesse heeft kan ik die mailen.

Niek
Hallo Niek
Graag zou ik de overzichtskaart van jou willen ontvangen
Groetjes Johan

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door VIP » za 1 mei 2021 10:46

[re.gif]

Het lijkt er op dat Niek niet meer actief is op het forum.
Porsche + Tabbert

jawissenburg
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 apr 2021 22:28

Re: Reparatie toilet LMC/Munsterland

Bericht door jawissenburg » za 1 mei 2021 11:06

VIP schreef:
za 1 mei 2021 10:46
[re.gif]

Het lijkt er op dat Niek niet meer actief is op het forum.
Oké jammer

Plaats reactie

Terug naar “Water”