10 liter warm water door 2 Truma boilers te plaatsen??

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snor
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 17 apr 2020 15:25

10 liter warm water door 2 Truma boilers te plaatsen??

Bericht door Snor » za 5 sep 2020 10:51

Nu mijn douchevloer weer oké is, blijft het nog wel zo dat 5 liter water uit een Truma-boiler niet erg royaal bemeten is. Een 10 liter boiler is gelijk een heel stuk duurder, heb je ook niet altijd nodig en is ook weer hoger in verbruik. Een 5L boiler kost momenteel iets van € 175,= meen ik.
Wat wij daarom bedachten is of het mogelijk is om een tweede 5 liter Truma boiler erbij te plaatsen. 2 boilers dus, achter elkaar geplaatst in de waterleiding. De tweede boiler hoeft alleen te worden aangezet als je van plan bent om te douchen. Je hebt dan toch de beschikking over 10 liter heet water?
Volgens mij verbruikt een boiler 300 Watt, dus je moet dan wel 2 x 300 Watt kunnen afnemen.
Zijn er forumleden die hier ervaring mee hebben en/of weten of dit gaat lukken op deze manier? scratch.gif
Ford Mondeo 2.0 TDCi Titanium - Knaus Südwind 500 Fu Lim.Ed. haphop.gif

martijn v o

Re: 10 liter warm water door 2 Truma boilers te plaatsen??

Bericht door martijn v o » za 5 sep 2020 11:25

Ervaring niet, maar het zou kunnen.
Je moet dan de extra doucheboiler als eerste boiler zien en de twee in serie zetten.

Gebruik je de doucheboiler niet, dan is ie koud en stroom het koude water de andere warme boiler in.
Doe je het andersom dan stroomt het warme water de koude boiler in.

Wel zorgen dat je ze beide goed kan aftappen anders is het na een strenge winter alsnog kapot.

Plaats reactie

Terug naar “Water”