Heeft iemand verstand van waterpompen?

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
loldave87
Berichten: 6
Lid geworden op: za 1 aug 2020 13:52

Heeft iemand verstand van waterpompen?

Bericht door loldave87 » za 1 aug 2020 15:00

Ik heb geen verstand van waterpompen en zou graag wat meer kennnis op willen doen. Ik van plan om een pitcher rinser aan te sluiten. Hierbij maak ik mij zorgen of een normale caravan pomp hiervoor geschikt is? Weet iemand of Reich pompen gewoon doorblijven pompen of bij een bepaalde druk stoppen met pompen? Als ik op de Reich website kijk staat er bij sommige pompen "max waterdruk 0.5 bar" betekend dat als er meer dan 0.5 bar druk zit dat het stopt met pompen? Als ik naar dit diagram kijk wordt een normale kraan verbonden met de pomp en onderbroken op het moment dat de kraan uitstaat, maar de pitcher rinser heeft deze aansluiting niet. Is dit noodzakelijk of nee?

Mijn andere vraag is dat de water tank en de pitcher rinser erg dichtbij elkaar bevind 0.5-1M, hoe grote druk pomp heb ik nodig?

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Heeft iemand verstand van waterpompen?

Bericht door Jan van Vijven » za 1 aug 2020 15:48

Pomp slaat niet af, alleen de druk wordt niet hoger.
Ik denk dat voor jou plan er te weinig debiet geleverd wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Jekihero

Re: Heeft iemand verstand van waterpompen?

Bericht door Jekihero » za 1 aug 2020 15:55

Nee dit Reich pompje stopt niet automatisch.
Het zijn eigenlijk verdringerpompjes met eenvoudig schoepenwieltje. Als de tegendruk boven de o,5 bar komt is de doorstroming te gering en gaat het pompje kapot.
De schakelaar zit in de caravankraan.

loldave87
Berichten: 6
Lid geworden op: za 1 aug 2020 13:52