Demontage wastafelkraan hobby excellent

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Rudolfo
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 jun 2020 13:17

Demontage wastafelkraan hobby excellent

Bericht door Rudolfo » ma 29 jun 2020 18:05

Ik ben al meer dan 20 jaar eigenaar van een Hobby Excellent 595 uit 1996. De mooie mengwaterkraan met gouden knoppen bij de wastafel blijft een tijdje nadruppelen. Ik neem aan dat er naast de microschakelaar nog een ouderwets rubber kraanleertje in zal zitten. Geen modern keramisch cartouche. Voor een vervangende kraan wordt ook goud gevraagd. Maar ik vind het leuk om eerst zelf te kijken of iets gerepareerd kan worden. De kraan is oud en mijn vraag is hoe ik de knoppen kan verwijderen aan de zijkanten. Zit er eens schroefdraad op de zijknoppen zoals bij een Grohe of dien je deze eraf te wippen. Of is er een andere oplossing?
Vr gr Ruud

Rudolfo
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 jun 2020 13:17

Re: Demontage wastafelkraan hobby excellent

Bericht door Rudolfo » wo 1 jul 2020 17:49

Maar even een schakelaar geplaatst zodat de kraan ook open kan zonder dat de pomp aanslaat. Is de druk eraf en geen nachtelijk gedruppel die mijn vrouw uit haar slaap houdt. Levertijd vervangingskraan is een paar dagen en dan zijn we al op pad. Mooi winter klusje. Sta wel te kijken van de druk die op het systeem staat. Bij openen kraan zonder pomp duurt het nog wel enige tijd voordat er geen water meer uit komt.

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Demontage wastafelkraan hobby excellent

Bericht door iemand » wo 1 jul 2020 21:46

alternatief.... schakelaar losnemen en ergens een andere schakelaar maken.
zo heb ik ook op het forum eens een voetschakelaar gezien
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Water”