Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Cara-Fan » do 14 mei 2020 19:34

3 weken levertijd inderdaad.. ik zag de bui al hangen en meteen besteld gelukkig. Zelfde toestand als met de losse caravanairco afgelopen zomer.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Niels83 » za 16 mei 2020 00:06

Die 3 weken wil niemand bevestigen. op qlima. nl hebben ze het over agustus 2020.

ws een ander merk gevonden. maar ik zat te denken hij komt in de aanbouw van de tent te hangen, ws met het raam open maar is dat voldoende om niet na het douchen om te vallen?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Micky » za 16 mei 2020 00:13

Waarom allemaal zo moeilijk doen, gebruik de boiler van de caravan, maak een buiten douche aansluiting. Als je geen boiler hebt, koop hem, de kosten zijn vergelijkbaar.

anders dezelfde buitendouche aansluiting maken en gewoon warm water in je tank gieten voor het douchen thumbup.gif

blij dat we dit hebben en ook nog privé sanitair awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Cara-Fan » za 16 mei 2020 01:18

RE.gif RE.gif

Als je de gaspitten in de caravan hebt branden met een raampje of dakluik open gaat het ook goed toch? En Anders een CO melder erbij plaatsen. Gewoon altijd goed ventileren.

De geiser heeft als grote voordeel dat je constant warm water houd. Een Boiler is zo leeg..niet erg handig met de kids. Er is inderdaad nog een ander merk. Staat ook een filmpje van op YouTube.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Niels83 » za 16 mei 2020 01:32

Er zijn een aantal merken idd.

Micky fijn dat jij het allemaal geweldig weet, maar 5 liter met 2 kleine kinderen is natuurlijk niets. mijn pompje doet 7,5 liter per minuut dat houdt niet echt over, dus al gauw 3 minuten douchen..

En dan nog je top idee, om warm water in je tank te gieten en waar je dit dan vandaan? het sanitair is dicht weet je nog.

Geisertjes gewoon best handig, en voor mij een goede manier om dit seizoen te kunnen kamperen met vrijheid. volgend jaar kan ik hem goed gebruiken bij de sauna.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Cara-Fan » za 16 mei 2020 09:36

RE.gif

Heb je even een PB tje gestuurd.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Niels83 » za 16 mei 2020 10:28

Niels83 schreef:
za 16 mei 2020 01:32


En dan nog je top idee, om warm water in je tank te gieten en waar je dit dan vandaan? het sanitair is dicht weet je nog.
Nou Micky toch bedankt, camping blijkt een warm water punt te hebben. evt kan ik omvoeken naar een plek dichterbij, maar ik ga gewoon met de bolderkar en een jerrycan aan de slag. Ik dachtvaan 25 liter voor 2 kinderen te douchen of is 50 eerder wat je nodig hebt?

Ik had graag een geisertje gehad, maar zelfs op ali express zijn ze uutverkocht.

Zou da

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38410
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Micky » za 16 mei 2020 21:06

Niels83 schreef:
za 16 mei 2020 01:32
Er zijn een aantal merken idd.

Micky fijn dat jij het allemaal geweldig weet, maar 5 liter met 2 kleine kinderen is natuurlijk niets. mijn pompje doet 7,5 liter per minuut dat houdt niet echt over, dus al gauw 3 minuten douchen..

En dan nog je top idee, om warm water in je tank te gieten en waar je dit dan vandaan? het sanitair is dicht weet je nog.

Geisertjes gewoon best handig, en voor mij een goede manier om dit seizoen te kunnen kamperen met vrijheid. volgend jaar kan ik hem goed gebruiken bij de sauna.
Je kom gestrest over, niet nodig, helemaal niets zelfs, jammer dat je weinig fantasie hebt, of is het weinig ervaring?
Veel boilers zijn groter, de onze uit 1989 is 10 liter, niet elk kind hoeft tegelijk te douchen, je hebt de hele dag, de boiler warmt bij ons op binnen 15 minuten.

Dan warm water in je tank, hebben jullie geen gasfornuis in de caravan of buiten? je zet 3 pannen binnen op je fornuis, 2 of 3 op je buitenpitten, desnoods gebruik je de BBQ om water te verwarmen, je wilt kamperen toch? is je watertank te klein dan koop je een grotere tank, vult deze met genoeg warm water bereid zoals hier boven benoemd, genoeg koud erbij en je kunt met je hele gezin in 1 keer.

Geen enkele reden om zo'n toon aan te slaan vind ik :(

Het is wellicht lastig, maar denk even verder dan je eigen referentiekader en er gaat een wereld voor je open knipoog.gif awhoea.gif

Edit, mooi dat je een oplossing gevonden hebt, zoals ik hierboven schreef, gewoon even verder denken dan waar je standaard bij stil staat
ik zou 25 liter nemen en ze niet perse in 1 keer wassen, eerst 1 en heb je meer water nodig loop je nog een keer, anders heb je weer een tank te veel en over, die staat dan ook weer in de weg.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Niels83 » zo 17 mei 2020 03:39

RE.gif
Ik reageer denk ik vooral op hoe jouw bericht op mij over komt.

Tuurlijk kan ik een boiler in mijn caravan zetten. de goedkoopste grotere boiler die ik zo gauw zie kost alleen wel 500 euro.
Met de boiler optie zou ik voor 200 klaar zijn.

Ik weet niet of je kleine kinderen hebt, maar op een camping is het verschil tussen een schoon kind en smerig kind in ongeveer 7 seconden gemaakt bij ons. Dus uitgebreid wachten op het opwarmen is niet heel fijn omdat ze ook tegelijk naar bed gaan, en voor het slapen gaan wil ik ze 'schoon' in bed.

Met pannen heet water maken, lijkt me erg kostbaar, weinig comfortabel en met een ondernemende peuter best gevaarlijk.

Tuurlijk kan het, maar dan is het geisertje echt een stuk comfortabeler denk ik.

Voor mij is het mogelijk nog best een tijd zinvol om weg te blijven uit washokken gezien chronische aandoeningen, dus zou ook niet voor 1 week zijn

Nu gaan we het zo oplossen. Ik ga morgen 2 gratis jerrycans ophalen die komen ook mooi te pas voor een probeersel waar ik osmosewater water bij nodig heb. Ik heb nog een klein opblaaszwembadje, en een vuilwaterpomp staan, dus geen zeep op het gras. en ik heb een 12volt mobiele douche besteld. nwe porta potti gekocht via mp We gaan de zijtent gebruiken als toilet, nog geen idee hoe je dat opzet en of het stokkenframe wat ik heb er bij hoort, dat moeten we maar even rustig bekijken. Alles bij elkaar 50 euro.

Obelink geeft trouwens aan dat ze denken dat ze over 2 weken weer leverbaar zijn.

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door GSAndre » zo 17 mei 2020 07:02

Wat een (luxe) problemen tijdens het kamperen ......
Keteltje warm water......teiltje......washandje.....maar ja dat was vroeger. :oops:
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Jan van Vijven » zo 17 mei 2020 07:15

@Niels83,
Osmose? Ga je ook je eigen drinkwater maken?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Niels83 » zo 17 mei 2020 07:56

totaal iets anders. Is voor de oprichting van aquarium, en ramen zemen.

Thunder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 21 nov 2008 16:35
Locatie: Friesland

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Thunder » vr 22 mei 2020 17:22

Mooi het geisertje is binnen, douche tentje ook.
Alleen nu gaan campings zeuren dat bijtentjes niet mogen, waterafvoer een probleem wordt, etc etc boos.gif
Toiletruimte in onze is niet heel ruim en om daar dus alles in te plaatsen???
Heb ook geen raam waar de doucheslang dan door naar binnen zou kunnen. weenie.gif
Had misschien het rare idee om een gat in de want te maken met een watervuldop (die ook voor vullen van inbouw watertank gebruikt wordt) waardoor dan de doucheslang naar binnen kan, zodat de geiser buiten kan hangen.
Kun je zomaar op iedere willekeurige plek in de want zo'n dop plaatsen?
Of zijn er onder de lezers nog uitmuntende ideeën?
Ik hoor ze graag thumbup.gif
LMC 490 K 1998 en een Hyundai Tucson 2.0 2WD 2007 als trekker.

sailor wim
Berichten: 2666
Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
Locatie: Den Haag

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door sailor wim » vr 22 mei 2020 17:26

RE.gif
Hoi,
Het geheel in een opblaasbadje en produkt over gieten in de caravan afvaltank.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3607
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Niels83 » zo 24 mei 2020 19:13

wij hebben een olek met afvoer genomen, idd douchen in epblaasbadje van 3 euro bij Action, met een vuilwaterpomp (heb ik al) wordt het water afgepompt. Is er een kraantje op het veld is dit prima daar heen te pompen. Het geheel komt bij ons in de aanbouw tent. als je een douche tentje heb zou deze niet in de voortent kunnen?

Of je zoekt een camping die met je meedenkt ipv tegenwerkt.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4193
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door WillyL » zo 24 mei 2020 19:36

Zo te lezen denk ik dat kamperen dit jaar NIET plezant wordt met alle mensen die douchen naast de caravan.
In theorie al goed en wel maar er zal veel gemorst worden met afvalwater.
Nu, ik verheug me wel op de taferelen van dartele jonge dames en mijn ega idem maar dan met stoere binken die van en naar hun privedouche lopen, hopelijk reeds goed voorbereidt want in die douche zullen waarschijnlijk hun kleren niet gans droog blijven mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif

Wat kunnen de luxemensen het toch moeilijk maken. Generaties hebben zich beholpen met wasbakken en zonder douches, dat dat alles in 1 of 2 generaties niet meer kan... Vroeger zetten mijn ouders na de speeldag een kom met koud water klaar in de zon en even later konden wij er als kind in voor een eerste grove wasbeurt, daarna het betere werk binnen.
En dagelijks of tweemaal daags douchen, is dat echt nodig? Wassen aan een kom gaat ook, moeilijk, maar niet onoverkomelijk!

Maar tja, als 61-jarige zal ik wel wat te oud zijn om de nieuwe jeugd te begrijpen weenie.gif

Terloops, hopelijk staat er, nu iedereen in de caravan of bijzettent gaat, ook voldoende wind om die WCgeuren geproduceerd tijdens het grotere werk snel af te voeren...

Al bij al denk ik toch nog om mijn, nu reserve, Trumatherm te installeren voor de RVSversie er van, dat maakt mogelijks 11 liter warm water ipv 6. Dan kan ik allicht langer douchen in mijn caravan met citywateraansluiting.
De afvoerpijp om naar een rioolpitje te gaan heb ik ook al. scratch.gif Ben ik nu ook niet stilaan zo een luxekampeerder aan het worden? [aschrik.gif]
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4193
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door WillyL » zo 24 mei 2020 19:39

Vroeper zag je soms wel eens iemand een emmer met gaatsjes ingraven voor het afvalwater. Dat zou ik niet doen igv douche want dan moet er teveel water weg en dat kan zulk een emmer niet aan.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Herman&Saskia » zo 24 mei 2020 21:27

Normaal thuis douchen wij ook dagelijks. Nu op een camping zonder prive sanitair (3 nachten) en dus washandje en warm water.
Vind ik het ideaal? Nee...vind ik het onoverkomelijk? Nee
Liever zo dan thuis blijven. Wordt wel anders voor een langere trip of als je kleintjes bij je hebt

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Cara-Fan » zo 24 mei 2020 21:50

Vroeger was alles blijkbaar niet beter mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Direct warm water tbv eigen douche met de Qlima PGWH1010

Bericht door Daphne » zo 24 mei 2020 21:57

WillyL schreef:
zo 24 mei 2020 19:36
Wat kunnen de luxemensen het toch moeilijk maken. Generaties hebben zich beholpen met wasbakken en zonder douches, dat dat alles in 1 of 2 generaties niet meer kan... Vroeger zetten mijn ouders na de speeldag een kom met koud water klaar in de zon en even later konden wij er als kind in voor een eerste grove wasbeurt, daarna het betere werk binnen.
En dagelijks of tweemaal daags douchen, is dat echt nodig? Wassen aan een kom gaat ook, moeilijk, maar niet onoverkomelijk!

Maar tja, als 61-jarige zal ik wel wat te oud zijn om de nieuwe jeugd te begrijpen weenie.gif
Tja wat is nieuwe jeugd. Je bent maar een paar jaar ouder dan ik ben en ken het wassen in een lavet ook nog. We zijn net terug van een lang weekend kamperen en nu de sanitaire voorzieningen waren gesloten durf ik te zeggen dat ik de “luxe” van een douche heb gemist. Vrijdag zijn we even naar huis geweest om te douchen. Ik kan me niet voorstellen om 2 à 3 weken lang met een washandje en een waskom aan de slag te moeten. Dan blijf ik liever thuis met alle luxe.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Water”