afvoer slang opklapbare wastafel vervangen

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Plaats reactie
Ftrapman

afvoer slang opklapbare wastafel vervangen

Bericht door Ftrapman » do 13 aug 2015 21:36

Een kennis van mij heeft een Hobby 400 luxe easy van 2002. Hierin zit het toilet achter in. Nu is de afvoerslang van de wastafel gebroken op het scharnierende gedeelte van de wastafel. Ik kan wel de hele achterwand er uithalen maar ik zie niet hoe ik de wastafel kan open maken. (Ik kan zien dat een bovenschaal is en een onderschaal maar niet hoe deze onderschaal los moet). Deze moet wel open om de nieuwe slang aan het uitloopje vast te maken. Ik wil ook niet de boel forceren met als gevolg dat het kapot gaat. Is er iemand die dit al een keer heeft moeten doen? Alle advies is zeer welkom. Ik denk dat de onderschaal op de bovenschaal geklikt zit maar hoe krijg ik deze open??? Er zitten overigens geen schroeven in.

Alvast bedankt voor het advies!

fodel

Re: afvoer slang opklapbare wastafel vervangen

Bericht door fodel » do 5 okt 2017 20:47

Daar ik geen reacties zie op jouw vraag, ben ik benieuwd hoe je het opgelost hebt. Ik heb ook een Hobby 400SF uit 2003 met hetzelfde probleem en weet ook niet hoe ik het moet repareren. Graag je ervaring met mij gedeeld.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: afvoer slang opklapbare wastafel vervangen

Bericht door VIP » do 5 okt 2017 20:52

Welkom op het forum.

De TS is geen lid meer, dus een antwoord van hem/haar zal denk ik uitblijven.
Porsche + Tabbert

bram101

Re: afvoer slang opklapbare wastafel vervangen

Bericht door bram101 » ma 20 jul 2020 08:24

Hallo
Ik heb een Hobby 400 SF uit 2000 en ik wil de afvoer van de wasbak repareren. Ik ben erg voorzichtig omdat het plastic zeer fragiel lijkt. Heeft iemand een tip hoe ik de wasbak kan openen?

Groet
Bram

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: afvoer slang opklapbare wastafel vervangen

Bericht door iemand » ma 20 jul 2020 08:38

Maak eens wat foto's dan kijken we met je mee.

Tip. Begin een eigen thread met als onderwerp "Afvoerslang opklapbare wastafel vervangen (Hobby 400 SF uit 2000)"
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Plaats reactie

Terug naar “Water”