Gas verwijderen?

Over klussen, reparatie en onderhoud van gas en alles wat daar bij hoort
Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Gas verwijderen?

Bericht door Jan van Vijven » di 18 aug 2020 18:18

Gewoon een lichtgewicht 5 kilo flesje voor alles, de half lege laat ik thuis en maak ik leeg in de buiten keuken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Gas verwijderen?

Bericht door RDDR » di 18 aug 2020 18:48

Hier exact zo.
Met de eerste gasfles hebben 4 jaar gedaan totdat die leeg genoeg was om naar de buitenkeuken te verplaatsen


Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gas verwijderen?

Bericht door Micky » di 18 aug 2020 19:26

fortissimo schreef:
di 11 aug 2020 23:13
Chris schreef:
ma 10 aug 2020 15:30
Als je daarin gewichtsbesparing moet zoeken is het wel heel kritisch..
Bedenk ook dat er een behoorlijke waarde vermindering van je hut uit voortvloeit..
Wij hebben (naast de vaste spullen en de fietsen) 30 kg over om te beladen.
Dat is erg weinig.
Dat is dan wel berekend met 2 volle gasflessen en geen reservewiel, die laatste gaat nooit mee omdat wij die toch niet kunnen vervangen.
Ik heb ook wel eens zitten denken om het douchegedeelte uit het toilet te halen.
De vloer kiert bij de muur toch enorm en we gebruiken hem niet. We kunnen de douchekop zelfs niet door het raam heen steken omdat deze dan in de voortent uitkomt.

En inruilwaarde? Ik hoop eigenlijk dat we deze caravan nooit hoeven in te ruilen en deze gewoon op kunnen maken.
En tegen die tijd is het misschien opeens juist de wens om alles electrisch te hebben ;)
ik snap echt niet waarom die fietsen allemaal mee moeten als je ook kids en al die spullen mee hebt terwijl je een gewichtsprobleem hebt, huur ter plekke een fiets scheelt belachelijk veel gesleur en gewicht.
Onze meiden fietsen heel graag, op vakantie niet, want we hebben ze gewoon niet mee, een stepje hebben ze allebei en daarmee vliegen ze net zo snel over de camping als met fietsjes.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Gas verwijderen?

Bericht door fortissimo » di 18 aug 2020 22:15

RE.gif

Ik heb op dit moment geen gewichtsprobleem.
Zoals ik de caravan, de auto en de dakkoffer op dit moment belaadt gaat het allemaal goed.
Mijn opmerking kwam n.a.v. reacties van anderen.

Ik ben alleen aan het kijken naar de toekomst voor het gebruik van de caravan.
Net zoals je op een gegeven moment bij je eigen huis gaat kijken naar welke mogelijkheden er in de toekomst allemaal zouden kunnen zijn.

De 15 kg Benegas (v/h BP-fles) zal als deze leeg is vervangen worden door een 5 kg omdat we toch al weinig gas gebruiken.
Alleen duurt dat nog wel eventjes ;)
Wij willen graag 2 flessen om gewoon niet opeens zonder te zitten.
Afgelopen vakantie zaten we natuurlijk 's avonds opeens met een lege gasfles (en bleek de camping geen Benegas te hebben).

De gaspitten en -kachel worden sporadisch gebruikt.
Als we in de voorjaarsvakantie weggaan, dan kunnen deze wel eens gebruikt worden.
Ik vond het dus interessant om te kijken wat de mogelijkheden zijn om daarvoor over te stappen op elektriciteit.

We nemen fietsen mee om dezelfde reden dat we een caravan hebben gekocht.
Het is van onszelf. Wij weten hoe er mee omgegaan is en kennen de kwaliteit.
Als er toevallig iets kapot gaat is het ook kapot bij ons en niet bij een ander.

En wat betreft Campingaz. Ik heb in het verleden genoeg rare dingen met die bussen gezien dat ik liever met een ander soort gasfles werk.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Gas verwijderen?

Bericht door Gemineye » di 18 aug 2020 22:42

RE.gif

Maar ik vul mijn gasfles altijd bij vlak vóór een zomervakantie. Zo’n fles krijg ik nooit leeg in 3 weken vakantie. Gewoon altijd met een volle fles weggaan.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Gas verwijderen?

Bericht door Micky » di 18 aug 2020 22:44

RE.gif

Vullen is voor velen niet handig, ik vulde altijd op weg naar mijn werk, nu zou ik er zo'n 40km enkele reis voor moeten rijden
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

Re: Gas verwijderen?

Bericht door Gemineye » di 18 aug 2020 22:57

RE.gif

Hier zit toevallig zo’n vulstation dichtbij. Ik heb expres een eigendom fles, zodat je hem kunt bijvullen ipv omruilen. In de week of twee week voor de zomervakantie gaat ie altijd weer vol.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Gas verwijderen?

Bericht door myalexx » di 18 aug 2020 23:01

Wij hebben een 5kg gasfles ( die je overal kan laten vullen) en een verloop voor campinggas.

Die kan je overal omruilen, daar kan niks mee fout gaan. Gewoon erop schroeven :)

De campinggaz fles is altijd mee voor een klein pitje ;-)
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Plaats reactie

Terug naar “Gas”