Ambiente verlichting Burstner Premio

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
princeman
Berichten: 46
Lid geworden op: di 18 aug 2020 09:12

Ambiente verlichting Burstner Premio

Bericht door princeman » do 19 aug 2021 09:56

Nadat mijn vrouw en ik vorige week bij De Jong in Hillegom voor de lol en gezelligheid een half uurtje naar "nieuwe caravans" hebben gekeken kwamen we tot de conclusie dat wij onze caravan (Burstner Premio 495TK BJ 2019) nog steeds heel erg mooi vinden mrgreen.gif
Maar wel zijn wel erg gecharmeerd van de ambiente verlichting die veel caravans tegenwoordig standaard of als optie hebben.
Dat heeft me aan het denken gezet en na kort beraad over de haalbaarheid en het onzichtbaar wegwerken van de bekabeling heb ik een en ander besteld.
Wat solderen, krimpkous en hitte lijm verder ziet het resultaat er tot dusver zo uit.
Ik verwacht volgende week de extra schakelaar en nieuw afdekraam binnen zodat de bediening in dezelfde stijl is als de huidige lichtknoppen, ik zal daarna nog wat foto`s maken van de opbouw en het wegwerken van de bekabeling. (de caravan staat nu bij De Jong voor een onderhoudsbeurt).
Op de foto`s lijkt het licht wat "wit en fel" maar het is erg subtiel en warm, mede door de dimmer die er tussen zit (geplaatst in de kledingkast).
Bijlagen
ambient 5.jpg
Ambiente verlichting Burstner Premio 3
ambient 4.jpg
Ambiente verlichting Burstner Premio 2
ambient 1.jpg
Ambiente verlichting Burstner Premio 1
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ambiente verlichting Burstner Premio

Bericht door deusjevo » do 19 aug 2021 10:17

Mooi zeg!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Ambiente verlichting Burstner Premio

Bericht door iemand » do 19 aug 2021 10:22

Vooral de dimmer lijkt me erg functioneel kus.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
princeman
Berichten: 46
Lid geworden op: di 18 aug 2020 09:12

Re: Ambiente verlichting Burstner Premio

Bericht door princeman » do 19 aug 2021 10:29

[re.gif] de dimmer stel ik waarschijnlijk eenmalig in en ik denk dat ik de knop daarna vastlijm.
Nee grapje, maar die strips zijn al snel erg fel dus wilde graag de mogelijkheid hebben om achteraf nog wat te kunnen finetunen.
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019

Gebruikersavatar
princeman
Berichten: 46
Lid geworden op: di 18 aug 2020 09:12

Re: Ambiente verlichting Burstner Premio

Bericht door princeman » ma 23 aug 2021 09:44

De bestelling van het Berker schakelmateriaal kwam zaterdag redelijk onverwacht en sneller dan gedacht binnen dus kon het niet laten om meteen de boel af te maken.
Origineel zaten de buitenlamp en de lampjes rondom het grote heki dakluik op een serieschakelaar (2 halve schakelaars) maar vind dat alles behalve een mooie oplossing.
Ik vind 2 schakelaars onder een dubbel afdekraam een stuk fraaier en nu met de ambiente verlichting zijn het 3 schakelaars en een 3 voudig afdekraam geworden.
Links zit de buitenlamp, midden de verlichting rondom het heki dakluik en rechts de ambiente verlichting.
Bijlagen
ambient 11.jpg
Berker Integro schakelmateriiaal.
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019

Gebruikersavatar
princeman
Berichten: 46
Lid geworden op: di 18 aug 2020 09:12

Re: Ambiente verlichting Burstner Premio

Bericht door princeman » ma 23 aug 2021 09:52

Onderstaand nog een paar foto`s waarop te zien is hoe ik de bekabeling heb weg kunnen werken.
Vanaf de keukenkastjes ben ik boven de koelkast langs gegaan en zo in de kabelgoot die door de kledingkast loopt terecht gekomen.
De ruimte tussen de kastjes (boven de deur) is hol en ook daar vrij eenvoudig achterlangs kunnen gaan (met een stuk VD elektradraad kunnen vissen).
Bij de hoekkasten is de ruimte ertussen ook hol en open, ook daar kan je eenvoudig vanuit de kastjes een klein gaatje boren en zo de bekabeling erachter wegleggen.
Bijlagen
ambient 8.jpg
Vanuit het rechter keukenkastje naar boven de koelkast
ambient 12.jpg
De ruimte bovenin de open hoek is hol, vanuit de kasjes kan je daar onzichtbaar iets achterlangs leggen
ambient 9.jpg
Bruin gootje in keukenkast, vanaf daar gaat de bekabeling boven de deur langs richting het volgende kastje in de hoek
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”