Vervanging koelkast Contructam 1978

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
Coral1

Vervanging koelkast Contructam 1978

Bericht door Coral1 » di 13 apr 2021 13:39

Hallo,
Ik ben sinds kort trotse bezitter van een constructam coral 1 v 1978 die ik aan t updaten/ herstellen ben . De elektrolux koelkast model RM200a (30-40l inhoud) heeft echter de geest gegeven ( nagekeken door caravan houder aangezien ik nog beetje leek ben ) en ik zou deze willen vervangen door een andere koelkast: type absorptie stil ( 0 dB)maar ventilatie ed noodzakelijk bij de warme zomers v tegenwoordig? Of compressor : beter qua fu maar luidruchtiger op zulke kleine opp? ( 35-40 dB of meer) ?
Ik wil hier liefst niet meer dan +|_ 250€ -300€ aan spenderen en de dometic opties zijn daardoor eerder beperkt ...
Hebben jullie een goed alternatief? Wie heeft ervaring met een ander merk die in de nis vd Electrolux zou knn w gezet en die stil werkt en goed koelt ?
Nis afmetingen in mijn Coral : h 63. B 49. D 44,5 cm .
Zelf had ik al een zoektocht gemaakt en k vraag me af of iemand ervaring heeft met
Exquisit KB45-4A++ 46l ( inbouwbaar?)
Silent cool artic fox cooling 30 l ( thermo-elektrisch?)
Polar C minibar v 30 L ( absorptie?)
Dometic RH 440 NTE peltier minibar 34l ( koeling ?)
Saro minibar (absoptie) 28l
Horeca Traders minibar 40 l : (statische koeling ? )
Diamond minibar 30 l koelvloeistof ( absorptie?)

Zijn er mensen die een compressor koelbox geinstalleerd hbb op rails ipv koelkast? Geluidssterkte?

Enfin : veel vragen en alle advies of ervaringen zijn welkom !!! Dikke merci !

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Vervanging koelkast Contructam 1978

Bericht door dieseltijger » di 13 apr 2021 13:52

Probeer eens dit zoiets:

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

En dan gewoon per mail afspreken dat je 'm terug mag brengen als ie niet koelt -want ik heb de indruk dat veel absorbtiekoelkasten na verloop van tijd het ietwat minder goed doen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”