led strip

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
xxx

led strip

Bericht door xxx » do 17 sep 2020 23:45

hey , zwaaien.gif
wens een led strip in onze cassette luifel plaatsen ,thule 6300 ,die word er in geplakt ,4,50 Mtr. er stond een voorbeeld ,maar geen foto bij ,( led strip cassette luifel )
maar nu de vraag ! waar stroom 12 v afnemen en hoe ? door de zijwand of door het dak ,en hoe waterdicht maken ;en met wat ??
de strip is gekocht enkel warm licht ,de dimmer en bediening zijn in bestelling ,deze komen volgende week .
Mvg. freddy scratch.gif

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: led strip

Bericht door MIFR » vr 18 sep 2020 06:37

Persoonlijk zou ik niet graag in mijn dak / wanden gaan boren 🙈

Is het niet een idee om een heel dun wit draadje, aan de voor- of achterkant van je caravan, buitenom in de hoek naar beneden te laten lopen en onder de caravan naar binnen te laten komen? Draadje kun je strak in de hoek vastlijmen.

Aangezien het led is kun je een heel dun draadje gebruiken...

Eventueel kun je er ook nog voor kiezen om de draad alleen aan te sluiten als je op de camping staat.


Misschien niet de mooiste / handigste oplossing maar je hoeft niet in je dak te boren...
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: led strip

Bericht door PD » vr 18 sep 2020 06:45

Er zijn speciale dakdoorvoeren voor elektra. Ik zou niet zomaar zelf wat gaan freubelen.
Bijlagen
20200918_065314.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: led strip

Bericht door Hobby Linka » vr 18 sep 2020 10:31

RE.gif
dakdoorvoer..jpg
dakdoorvoer..jpg (1.9 KiB) 397 keer bekeken
Ik heb deze gebruikt voor de antennekabel van de R36. Mooie brede rand waardoor je hem goed in de juiste kit kan zetten. Klein gaatje in het dak gemaakt. In die periode kon de caravan nog naast het huis staan. Dus regelmatig gecontroleerd op vocht na regen. Nooit iets kunnen merken.

Ook net nog even gekeken. Maar geen spoor van regen of vocht. Zit toch al weer een jaar of vijf op het dak.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5777
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: led strip

Bericht door Morgoth » vr 25 sep 2020 16:03

Ik zou ik het glas van de buitenlamp een connector maken en daar de ledstrip op aansluiten. Je kunt mooie industriële connectoren kopen, bijvoorbeeld van Hirschmann
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”