MulticonWest vraag

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: MulticonWest vraag

Bericht door Jepen » zo 19 jul 2020 08:47

Ps een optie is nog steeds om hem gewoon te vervangen voor het nieuwe model, betaal je 85 voor maar dan is alles wel zo origineel mogelijk.
De aanwezigheid vd doos irriteert me totaal niet, dams het punt niet.

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: MulticonWest vraag

Bericht door Philmar » zo 19 jul 2020 09:20

Ik kan niet meer volgen. Stekker in doos op dissel, zwarte doos met minischakelaar, hoofdschakelaar.....
Wij hebben sinds dit jaar op de Troll een mover, Truma, en moeten enkel bij gebruik de schakelaar van de AB opzetten, vijf seconden wachten en hop, speeltijd. Als wij gebruik willen maken van verlichting of kraantjes, afgekoppeld, moeten we een sleutelschakelaar omzetten en alles werkt.
Alleen de AB niet verliezen zoals ik. 🙃

Philmar

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

MulticonWest vraag

Bericht door thmeyer » zo 19 jul 2020 09:32

Ok Jepen,

RE.gif
Als je toch geheel over wil gaan op de "Jaeger".
Dan moet de stekker Multicon-WeST van de caravan kabel en de Veiligheids-stopcontact Multicon-WeST op de dissel door een “Jaeger” vervangen worden.

Opmerking: Mocht er toch fietsendrager of een aanhanger met een 7-polige stekker aan de auto gekoppeld worden, dan moet
er als nog een verloop van “Jaeger" naar een 7- polige aansluiting (stuk goedkoper) aangeschaft worden.

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: MulticonWest vraag

Bericht door Jepen » zo 19 jul 2020 10:14

Ja idd, dat begrijp ik.
Vindt het sysgeem wat omslachtig EN moet toch kosten maken vd verloopstekker. (Al eerder gedaan met een a 20,- die het niet goed doet).

Volgens mij is het netste EN simpelste:
Er zijn 2 uitgaande kabels (+ en -) van de schakelmodule die dus helemaal naar deze switch lopen. Na te zijn geschakeld zorgen de draden vanaf die switch voor spanning op de schakelmodule.
Dat is nou helder door jullie uitleg.

Wat een optie is, die goedkoop kan:

Onder het bed, waar mijn schakelmodule zit, een inbouwschakelaar die hetzelfde doet als dit wat omslachtigere systeem.
De draden kunnen wss gewoon herbruikt worden en kunnen veel korter zijn, de nieuwe schakelaar zit in feite pas naast de schakelmodule.

Dan zet ik er een Jaeger stekker aan en ben ik helemaal af van dit systeem.

En dat je het niet helemaal meer snapt, snap ik thumbup.gif

Door lezen er ervaringen uitdelen hier ontstaan dit soort ideeen. Zou toch veel te makkelijk zijn weer een verloop te halen awhoea.gif

Thx

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

MulticonWest vraag

Bericht door thmeyer » zo 19 jul 2020 11:10

RE.gif
Ik snap het helemaal, je zou het kabeltje naar de schakelunit "voorlopig niet in korte", want weet maar nooit !!

en laat even horen of het ook werk, want daar zijn we allemaal wel benieuwd naar.

Succes Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: MulticonWest vraag

Bericht door Jepen » zo 19 jul 2020 13:42

Da.s waar, kan hem laten zitten mocht er ooit 'autark' op komen.

Ga eens even kijken en zal een update sturen!

Jepen
Berichten: 230
Lid geworden op: wo 31 jul 2019 22:31

Re: MulticonWest vraag

Bericht door Jepen » di 28 jul 2020 12:21

Zo, omdat ik weer helemaal werd meegezogen in een soortgelijk draadje :oops:

Mijn oplossing is er ook, met hulp van jullie adviezen en ideeën thumbup.gif

Om maar niet alles dubbel te posten EN in de toekomst misschien mensen te helpen ...

zie viewtopic.php?f=63&t=40919&p=767695#p767695

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”