Hobby 455 uf deluxe 2015 sfeerverlichting

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
erwinvanamersfoort
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 mei 2021 17:28

Re: Hobby 455 uf deluxe 2015 sfeerverlichting

Bericht door erwinvanamersfoort » zo 16 mei 2021 11:18

PeterBos schreef:
za 28 mar 2020 22:24
Vandaag de voorkant aangelegd een aangesloten. Heb ook de orginele stekkers gekocht voor in de hobby meterkast. Al met al zeer tevreden met het resultaat.
Mooi project Peter! Wij hebben in januari jl. dezelfde caravan gekocht en hierin wil ik ook ledstrips met dimfunctie inbouwen. Ben zelf vrij handig, ook met elektra, dus daar kom ik wel uit, zeker met de tips die je (samen met anderen) geeft, hier op het forum. Onze caravan staat momenteel in de stalling, maar wil wel graag e.e.a. in huis halen, zodat ik ermee aan de slag kan als we de caravan weer bij huis hebben staan. Ik kan nu dus niet zien welke ruimte er is om de strips te bevestigen en welk ledprofiel geschikt is. Kun je aangeven waar jij de strips bevestigd hebt (is er een rand boven de kastdeurtjes?) en in welke richting (naar voren, naar boven, 45 graden, ...)? Benieuwd naar je reactie! Alvast bedankt! Groet, Erwin

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Hobby 455 uf deluxe 2015 sfeerverlichting

Bericht door Paul Vingerhoets » zo 16 mei 2021 11:34

Heeft de hobby standaard geen dimfunctie in de eenheid gebouwd ?
Volgens mij kon onze hobby 2007 een aanyal lampen dimmen via de centrale bediening
Al ben ik niet zeker van de lichtslang die erin zat of die te dimmen was
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

erwinvanamersfoort
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 mei 2021 17:28

Re: Hobby 455 uf deluxe 2015 sfeerverlichting

Bericht door erwinvanamersfoort » zo 16 mei 2021 12:05

Paul Vingerhoets schreef:
zo 16 mei 2021 11:34
Heeft de hobby standaard geen dimfunctie in de eenheid gebouwd ?
Volgens mij kon onze hobby 2007 een aanyal lampen dimmen via de centrale bediening
Al ben ik niet zeker van de lichtslang die erin zat of die te dimmen was
Een aantal lampen heeft via het bedieningspaneel een dimfunctie. Knopje vasthouden, net zolang totdat je de gewenste lichtsterkte hebt. De sfeerverlichting is niet standaard in gebouwd in de DeLuxe uitvoering van Hobby en dus heb je 3 loze knoppen over op het bedieningspaneel. Deze kun je mooi gebruiken om achteraf ingebouwd licht mee te bedienen. Voor zover ik kan terugvinden in de handleiding van Hobby, geldt voor deze drie sfeerverlichting knoppen, dat het aan/uit is, zonder dimfunctie.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”