demonteren hoekledlicht Dethleffs

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

demonteren hoekledlicht Dethleffs

Bericht door WillyL » za 30 jul 2011 23:52

Weet iemand hoe je de armatuur voor de ledverlichting in de bovenhoeken van een Dethleefs (2010) moet losmaken?
Ik zou graag de witte lichtjes vervangen door ledjes met een iets gelere tint, maar dit zonder beschadigingen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: demonteren hoekledlicht Dethleffs

Bericht door WillyL » za 2 jan 2021 22:38

Na enkele jaren die ledjes niet gebruikt te hebben en dat wat zonde te vinden heb ik eens met mijn gsm een foto genomen van de achterkant in het hoekkastje.
Daar zitten op bijna onmogelijke plaatsen enkele vijzen (schroeven) die mijns inziens niet los te halen zijn zonder de kastjes te demonteren.
Ik ga daar dus niet aan beginnen.

Weerom een ondoordachte installatie, een die werkt tijdens de montage in de fabriek maar niet in het veld... boos.gif te vergeliken met een oliefilter aan een motor die bijna niet te vervangen is wanneer de motor in het motorcompartiment van een auto zit, zeker wanneer de mecanieker van dienst wat zwaarder gebouwde handen heeft.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”