Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
+1 ik denk dat ik zelf als campinggast naar die persoon toestap en aangeef dat dit echt niet kan. #gratisbestaatniet
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023
Adria Adora 573 PT 2023
-
- Berichten: 2677
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
elektrische auto ech nie.
Hier gaan wij naar toe. @ ErikS,
Gefeliciteerd met de keuze, ik wens je veel veilige kilometers toe.
Hier gaan wij naar toe. @ ErikS,
Gefeliciteerd met de keuze, ik wens je veel veilige kilometers toe.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Ha ha,
Ooit maakte de gemeente Parijs zich druk over de enorme groei van koetsjes onder de bevolking, maar vooral de mest die al die paarden veroorzaakten
Gelukkig werd toen de automobiel uitgevonden....
Ooit maakte de gemeente Parijs zich druk over de enorme groei van koetsjes onder de bevolking, maar vooral de mest die al die paarden veroorzaakten
Gelukkig werd toen de automobiel uitgevonden....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Heel herkenbaar.Citrorob schreef: ↑do 21 okt 2021 14:38
Vroeger met de diesel met caravan meer dan 500km non-stop en zonder caravan meer dan 1000km non-stop.
Alleen tijdens het tanken kon er geplast worden maar wel snel terug want we moeten verder.
Thermoskan koffie en broodjes mee en gaan.
We waren er altijd zo snel
Wel op de bestemming volledig afgedraaid en geen boe of ba meer kunnen doen.
Opbouwen altijd een dag later geen zin meer.
Nu om de 2-2,5u even stoppen en bij aankomst fysiek en mentaal nog net zo fris als toen ik instapte.
Maar... ik was er al snel achter dat gewoon maar eerder stoppen en relaxen met de kinderen een frisse duik nemen etc. en de andere dag dan maar weer op tijd door veel beter was.
Zeggen ze niet, vakantie begint bij het vertrek?
En over stops; met je benzine/diesel auto hield je toch b.v. op 500k m ver op een dag ook de nodige zeker een half uur stops. En daar tussen door ook nog even wat koffie of wisseling en benen strekken stops. Dus inderdaad trek deze tijd eens af van de EV tijd, per saldo kost een EV stop dan toch niet meer tijd dan de 5-7 minuten tanken tijd?
Zo kom je inderdaad bijna op een halvering uit in meer tijd. Dus wat maakt dan als je 1500 /1600 km verdeeld over 2,5-3 dagen nog uit?
Maar ik kan mij wel voorstellen voor diegene die willen doorraggen zijn die verloren uren een ramp.
-
- Berichten: 589
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Je elektrisch voertuig kunnen opladen op de camping? Natuurlijk is het een beslissing van de eigenaar. Het is aan hem om te beslissen of hij er winst op kan maken.
Of hij brood ziet in een "groene camping" met elektriciteit die als het zonnig is, groen is. Met een welkom voor elektrische auto's die veel minder lawaai maken.
En het is aan de toekomstige klanten, om de camping van hun voorkeur te kiezen.
Ook de binnenkort te verwachten mobilhomes met stekker-hybride aandrijving.
Dat is hetzelfde als voorheen met elektriciteit op elke plaats, met wifi, enz.
Snelladers zullen wellicht niet nodig zijn.
Campings die onder andere doortrekkers ontvangen, zou ik toch aanraden dat ze een laadpaal aanbieden.
Op een aantal plaatsen zie ik het nut er wel van in om, uiteraard tegen betaling, te mogen laden zonder laadpaal.
Shape your future or somebody will shape it for you.
Of hij brood ziet in een "groene camping" met elektriciteit die als het zonnig is, groen is. Met een welkom voor elektrische auto's die veel minder lawaai maken.
En het is aan de toekomstige klanten, om de camping van hun voorkeur te kiezen.
Ook de binnenkort te verwachten mobilhomes met stekker-hybride aandrijving.
Dat is hetzelfde als voorheen met elektriciteit op elke plaats, met wifi, enz.
Snelladers zullen wellicht niet nodig zijn.
Campings die onder andere doortrekkers ontvangen, zou ik toch aanraden dat ze een laadpaal aanbieden.
Op een aantal plaatsen zie ik het nut er wel van in om, uiteraard tegen betaling, te mogen laden zonder laadpaal.
Shape your future or somebody will shape it for you.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16296
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Als het mijn camping was deed ik dat nu nog niet, te weinig animo voor een te grote investering. Als er meer EV’s komen is er nog tijd zat om die investering te doen en waarschijnlijk worden dan die palen ook goedkoper.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Volgens mij heeft hier niemand een beeld van die investering.
Het is niet alleen geultjes graven , kabeltje leggen en paaltje slaan….
Wat dacht je van je hoofd aansluiting van de netwerkbeheerder??
En welk probleem denk je dat de netwerkbeheerder nu heeft??
Precies …. Het netwerk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is niet alleen geultjes graven , kabeltje leggen en paaltje slaan….
Wat dacht je van je hoofd aansluiting van de netwerkbeheerder??
En welk probleem denk je dat de netwerkbeheerder nu heeft??
Precies …. Het netwerk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Zo’n EV6 zou mij aan het twijfelen brengen om zakelijk EV te rijden en prive een caravantrekker te kopen.
Met een beetje geluk donderen de prijzen van zware occasions in vrije val naar beneden over paar jaar.
Afkoppelen om elke 200km te laden met de caravan zie ik écht niet zitten. Als pensionado die alle tijd heeft wellicht minder een issue, maar als je het moet doen met 3 weken vrij in de zomervakantie wil ik eigenlijk gewoon in 2 dagen naar de bestemming rijden ergens in de bergen.
Gelukkig mag ik nog 3 jaar met de V60 en de techniek gaat wel hard nu. Alleen voorzie ik niet dat we over 3 jaar zonder afkoppelen kunnen laden en een range hebben van 350-400km met een 1500kg caravan.
Blijft koffiedik kijken.
Met een beetje geluk donderen de prijzen van zware occasions in vrije val naar beneden over paar jaar.
Afkoppelen om elke 200km te laden met de caravan zie ik écht niet zitten. Als pensionado die alle tijd heeft wellicht minder een issue, maar als je het moet doen met 3 weken vrij in de zomervakantie wil ik eigenlijk gewoon in 2 dagen naar de bestemming rijden ergens in de bergen.
Gelukkig mag ik nog 3 jaar met de V60 en de techniek gaat wel hard nu. Alleen voorzie ik niet dat we over 3 jaar zonder afkoppelen kunnen laden en een range hebben van 350-400km met een 1500kg caravan.
Blijft koffiedik kijken.
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Ik denk dat we de ontwikkeling van laadpalen op Campings/ Parken hierop niet moeten onderschatten.
Veelal vind je een combinatie van van campings met de mix-up van Caravans, Campers en Chalets, huisjes en allerlei Glamping voorzieningen.
Zie het maar als een ontwikkeling van bij de Camper behoren nu ook Service stations. Zo zal ook de huurder van een van deze Chalets, huisjes etc .de komende tijd steeds meer met een EV of Hybride plug-in komen aanzetten. Wel zo goed van de eigenaar dan ook denkt en inspeelt aan/ voor voldoende laadpalen.
En je kunt natuurlijk ook een contract aangaan met b.v. Allego, Vattenfall, Fastnet of andere die zich op de publieke laadpaal ontwikkeling bezighouden.
Een Ondernemer behoeft/kan dan alleen de grondrechten waar op de paal(en) staan b.v. daarop te verhuren.
En..... er is op dit moment een groeiende druk op laadpalen.
En onderschat het aantal laadpalen niet wat nu al op Campings gerealiseerd is en nog steeds wordt uitgebreid. Niet alleen in Nederland maar al ook in Europa.
En er zullen er steeds meer komen, want eigenlijk profiteer je dan als Camping/Park eigenaar en de laadpaal organisatie beide van deze faciliteit. En recreanten moet je steeds meer ten diensten staan in de breedte om je organisatie een gezonde financiële basis te geven.
Op diverse websites is er voldoende te vinden en surf eens wat er al gaande is. Kijk ook op de tab kaart voor de dichtheid etc.etc.
Je kunt tegenwoordig maar niet te " laat" op trends en ontwikkeling inspelen of in mee gaan. Voordat je het weet ben je te laat..
Kijk ook bij Camping nieuws en Campings met laadpalen in Nederland op de site en b.v. Camping met laadpaal in Europa , Nederland etc. en vermelde ik al, klik bij verwijzingen op de tabs.
Noot: denk in eerste instantie aan een laadstation voor 4 of meer aansluitingen centraal aan b.v. de ingang van een parkeerplaats van de camping. Je kunt dan later er verder op inspelen.
Op iedere plek kost voorlopig nog veel te veel aan investering. En netwerk belasting zal voorlopig een probleem kunnen zijn maar zijn daar ook al niet slimme laadmogelijkheden die pieken kunnen reduceren voor.?
Veelal vind je een combinatie van van campings met de mix-up van Caravans, Campers en Chalets, huisjes en allerlei Glamping voorzieningen.
Zie het maar als een ontwikkeling van bij de Camper behoren nu ook Service stations. Zo zal ook de huurder van een van deze Chalets, huisjes etc .de komende tijd steeds meer met een EV of Hybride plug-in komen aanzetten. Wel zo goed van de eigenaar dan ook denkt en inspeelt aan/ voor voldoende laadpalen.
En je kunt natuurlijk ook een contract aangaan met b.v. Allego, Vattenfall, Fastnet of andere die zich op de publieke laadpaal ontwikkeling bezighouden.
Een Ondernemer behoeft/kan dan alleen de grondrechten waar op de paal(en) staan b.v. daarop te verhuren.
En..... er is op dit moment een groeiende druk op laadpalen.
En onderschat het aantal laadpalen niet wat nu al op Campings gerealiseerd is en nog steeds wordt uitgebreid. Niet alleen in Nederland maar al ook in Europa.
En er zullen er steeds meer komen, want eigenlijk profiteer je dan als Camping/Park eigenaar en de laadpaal organisatie beide van deze faciliteit. En recreanten moet je steeds meer ten diensten staan in de breedte om je organisatie een gezonde financiële basis te geven.
Op diverse websites is er voldoende te vinden en surf eens wat er al gaande is. Kijk ook op de tab kaart voor de dichtheid etc.etc.
Je kunt tegenwoordig maar niet te " laat" op trends en ontwikkeling inspelen of in mee gaan. Voordat je het weet ben je te laat..
Kijk ook bij Camping nieuws en Campings met laadpalen in Nederland op de site en b.v. Camping met laadpaal in Europa , Nederland etc. en vermelde ik al, klik bij verwijzingen op de tabs.
Noot: denk in eerste instantie aan een laadstation voor 4 of meer aansluitingen centraal aan b.v. de ingang van een parkeerplaats van de camping. Je kunt dan later er verder op inspelen.
Op iedere plek kost voorlopig nog veel te veel aan investering. En netwerk belasting zal voorlopig een probleem kunnen zijn maar zijn daar ook al niet slimme laadmogelijkheden die pieken kunnen reduceren voor.?
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
klopt
echter 5 x 5 minuten of 5 x30 minuten zit nog al een verschil in..
En om dat op te lossen moeten de "tank stations" alleen al in oppervlakte veel groter worden.
Dat zal allemaal wel goed komen maar daar gaat wel een tijdje overheen.
En de elektrische aansluiting zal een stuk zwaarder gemaakt moeten worden.
Grootste probleem is vaklui om dat allemaal (inclusief huis aansluiting) aan te sluiten.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
@ wie niets
Load balansing noemen ze dat.
Dat kan ook maar je blijft een netwerk probleem houden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Load balansing noemen ze dat.
Dat kan ook maar je blijft een netwerk probleem houden
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Techn op za 23 okt 2021 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Zeker de mensen die dit heel hard roepen..Techn schreef: ↑za 23 okt 2021 10:37Volgens mij heeft hier niemand een beeld van die investering.
Het is niet alleen geultjes graven , kabeltje leggen en paaltje slaan….
Wat dacht je van je hoofd aansluiting van de netwerkbeheerder??
En welk probleem denk je dat de netwerkbeheerder nu heeft??
Precies …. Het netwerk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Enig idee wat een beetje camping aan vermogen reeds heeft liggen.
Beginnen met 2 of 4 paaltje met een loadbalancer kost je de kop niet.
Mocht de camping heel veel vermogen nodig hebben even tijdelijk de paaltjes terugschroeven is geen probleem.
Later is die schaalbaar uit te breiden.
Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Nou dan ga jij toch lekker in de rij staan op de camping met 4 paaltjes….
Kan je gelijk de vuile was draaien in die enkele wasmachine .
Wel je tas vast neer zetten hè
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Edit:
Ik ben heel erg benieuwd wat een gemiddelde camping aan vermogen heeft.
Vertel ??
Op dit moment worden er bij ons verdeelkasten voor laadpalen gemiddeld uitgelegd op 630 Ampere
Kan je gelijk de vuile was draaien in die enkele wasmachine .
Wel je tas vast neer zetten hè
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Edit:
Ik ben heel erg benieuwd wat een gemiddelde camping aan vermogen heeft.
Vertel ??
Op dit moment worden er bij ons verdeelkasten voor laadpalen gemiddeld uitgelegd op 630 Ampere
Laatst gewijzigd door Techn op za 23 okt 2021 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
1 jaar later...
https://twitter.com/TeslaOwnersEBay/sta ... -op-188413
en inmiddels ook al bijna weer een jaar oud.
In het verleden blijven hangen lijkt een sport te zijn.
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Zoiets zou het dan moeten worden.
Nog wel lastig met de caravan, maar daar kunnen extra plaatsen voor gemaakt worden.
Ik lees 56 plaatsen ? a hoeveel kwh ?
Ben wel benieuwd hoe groot de trafo's moeten worden eigenlijk.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
A 250kW max per stuk.
Om dat er piek moment zijn is er ook ter plekken een batterij opslag om deze op te vangen.
Aangezien de auto's nooit continu 250kW kunnen laden, de meeste nu halen dat niet eens als piek, zal de gemiddelde aansluiting veel kleiner.
Verder zal ook wellicht de piek snelheden iets dalen als alles bezet is.
Om dat er piek moment zijn is er ook ter plekken een batterij opslag om deze op te vangen.
Aangezien de auto's nooit continu 250kW kunnen laden, de meeste nu halen dat niet eens als piek, zal de gemiddelde aansluiting veel kleiner.
Verder zal ook wellicht de piek snelheden iets dalen als alles bezet is.
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Als de cosinus 1 zou zijn (meestal is dat een stukje lager kom je uit op 250 Kva per laadplaats.Citrorob schreef: ↑za 23 okt 2021 13:06A 250kW max per stuk.
Om dat er piek moment zijn is er ook ter plekken een batterij opslag om deze op te vangen.
Aangezien de auto's nooit continu 250kW kunnen laden, de meeste nu halen dat niet eens als piek, zal de gemiddelde aansluiting veel kleiner.
Verder zal ook wellicht de piek snelheden iets dalen als alles bezet is.
De meeste trafo's in de industrie zijn 2000 Kva dus 8 laadplaatsen per trafo
Dat wordt een mooi setje trafo's
Ik vind trouwens dat de laadkabels dan ook verekt dun zijn .
Voor een motor van 900 kw van 660VAc zitten 4 kabels parallel van 4X95 qmm (zo zit deze bij ons op de fabriek aangesloten).
Beetje zwaar om die in de kofferbak te leggen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Ach gewoon even knijpen bij de laadpalen is de oplossing
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
In de UK is er nog steeds brandstof schaarste en hele files bij de stations die wel geleverd hebben gekregen. Daar heb je met een EV geen last van
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Tsja, die zijn nu de lachende derde.
Maar je mis dan wel een hoop gevloek en getier en hopeloos verwijten naar elkaar maken.
Je hebt vast naar de video in de link gekeken..
Maar je mis dan wel een hoop gevloek en getier en hopeloos verwijten naar elkaar maken.
Je hebt vast naar de video in de link gekeken..
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18944
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Een nieuwe trekker besteld....vol elektrisch !
Maar onderweg naar Zuid Europe kom je niet in de UK.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.