telefoon koppelen

Plaats reactie
Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

telefoon koppelen

Bericht door Useless » zo 2 mei 2021 14:49

Onlangs heb ik een Subaru Forester uit 2011 gekocht. Uiteraard heel blij mee, maar ik krijg 1 ding niet voor elkaar. Ik kan mijn telefoon (een Samsung S10 plus) koppelen, of zoals Subaru het noemt 'pairen', alleen houdt de radio de instelling niet vast. Alles werkt, totdat het contact uitgaat en daarna werkt het niet meer. Heb het internet al afgezocht wat de oorzaak kan zijn maar kan niets vinden, dus daarom de vraag of iemand hier toevallig weet wat het probleem kan zijn.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 91
Lid geworden op: do 18 mar 2021 21:13
Locatie: Zwolle

Re: telefoon koppelen

Bericht door mikage » wo 26 mei 2021 21:16

Ik heb een Outback uit 2011 gehad. Daarbij is het wel gelukt en functioneerde het gewoon goed. Wat ik me nog kan voorstellen zijn:

- Bluetooth versie Subaru Forester heeft moeite met de Samsung versie 5,0 (zou niet mogen, maar je weet nooit omdat het een relatief oude versie van Bluetooth is)
- Koppelen wordt wel gedaan vanuit de Subaru richting de S10 en niet andersom? Want dan koppelt de telefoon aan de Subaru en dan raakt de Subaru hem weer kwijt.

Ik kan me nog herinneren dat het bij ook een paar keer mis ging.
Wat ook belangrijk is om de telefoon helemaal uit te zetten als de koppeling mislukt is. Bluetooth radio's willen nog wel eens actief blijven terwijl je allang gezegd hebt dat je de verbinding niet wil. Dan kun je geen nieuwe verbinding opzetten omdat de oude nog actief is,

Lukt het niet: De dealer kan je vast verder op weg helpen
Fendt Topas 495E
Subaru Forester

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: telefoon koppelen

Bericht door Hans1954 » wo 26 mei 2021 21:21

Heb ik ook ooit gehad met een nieuwe Samsung. Toevalligerwijs de accu eens los gehad, en toen deed hij het wel.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”