Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door dieseltijger » do 15 apr 2021 08:32

Rondloerend naar een mogelijke opvolger voor de ruime, betrouwbare Avensis met 3 ton op de teller was ik gestuit op de Subaru outback. Met als zeer in het oog springende pluspunt de vierwielaandrijving en een gerieflijke Cvt. En natuurlijk die Japanse betrouwbaarheid.

Kom ik via de Adac.de site de pannenstatistiken tegen. De BMW 520i: Meer vermogen, betrouwbaarder dan een Avensis, het verbruik is op papier acceptabel, het maximale koppel wordt door de dubbele turbo bij een laag toerental bereikt, laag geluidsniveau bij hoge snelheden... Volgens mij een lekker hapje. Ook omdat outback tweedehands (zacht gezegd) rete duur zijn. Heeft iemand ervaring met dit vehikel als caravan trekker en - heel belangrijk - ook qua onderhoud?

En: hoe houden BMW's zich als ze bejaard zijn: zelf koop ik tweedehands gevallen met een leeftijd van 8 jaar, om ze uit te zwaaien als ze zo'n 14..15 jaar oud zijn. Met Toyota geen roest problemen gehad, wel een lekke radiateur of een vergaan steunrubbertje.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Taan » do 15 apr 2021 14:59

Eeeh 2021-2015=6 en geen 8. Maargoed.

Ik schat in dat de kosten van rijden en onderhoud van een BMW5 veel hoger zullen zijn dan van een Avensis.
Alleen al hoger gewicht, grotere banden, duurdere onderdelen, meer luxe snufjes die kapot kunnen.
Daarnaast heb ik het idee dat japanners betrouwbaarder ontworpen zijn dan Europeanen.

Ik was met een schuin oog aan het kijken naar een E61 oftewel een 5 station uit 2005-2010. Ik zou wel willen overstappen op electrisch en dan zoiets erbij voor vakanties en de enkele keer dat je ruimte nodig hebt. Wat ik daar las werd ik niet echt vrolijk van. Rijden doet het geweldig, maar onderhoud is niet misselijk en gaat ook wel iets verder dan de gebruikelijke posten.

Ik denk dat ik kwa kosten dan beter mijn V60 kan laten staan.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door dieseltijger » do 15 apr 2021 15:10

Nou ja....ik heb geen zicht op de kosten van beurten. Ik heb alleen ervaring met een BMW k75 motorfiets, mooie techniek - maar een werkplaatstarieven.....

Maar kijk eens hier: het aantal pechgevallen van een BMW 5 serie per 1000 auto's:
BMWpannen.PNG
BMWpannen.PNG (295.18 KiB) 985 keer bekeken
En de betrouwbare Avensis:
avensis.PNG
Hm....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door mrbullmastiff » do 15 apr 2021 15:26

Ik vind de onderhoudskosten van mijn BMW reuze meevallen. Onderdelen voor Japanse auto's zijn vaak juist duurder dan vervangingsonderdelen van Europese merken.
Het zijn wel complexere auto's dus je ben sneller aangewezen op een dealer in geval van problemen omdat die door beun niet altijd opgelost kunnen worden.
In het algemeen is de betrouwbaarheid van Toyota erg goed alhoewel zeker de Avensis daar ook negatief op afwijkt in de statistieken.

Ik rij geen BMW 5 serie dus ik kan daar geen oordeel over geven, de motor in de 520i wordt in veel verschillende BMW's gebruikt en is een probleemloze, soepele en relatief zuinige motor. Ook de automatische bak is sterk en probleemloos. Ik denk dat je met een 520i een fantastisch rijdende auto aan zou schaffen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door ArnoM » do 15 apr 2021 15:42

De onderhoudskosten van de Duitse grote 3 vallen mij sowieso best mee hoor.
Voor de Rlang ben ik nooit meer dan €400 kwijt geweest voor een grote beurt, voor een V6 Diesel.
Afgelopen week heeft de Tarraco zijn eerste oliewissel en inspectie gehad....., €450.
Ze durven wel daar bij Pon, maar daar staan ze om bekend.
Belachelijke bedragen.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Micky » do 15 apr 2021 15:42

Taan schreef:
do 15 apr 2021 14:59
Eeeh 2021-2015=6 en geen 8. Maargoed.

Ik schat in dat de kosten van rijden en onderhoud van een BMW5 veel hoger zullen zijn dan van een Avensis.
Alleen al hoger gewicht, grotere banden, duurdere onderdelen, meer luxe snufjes die kapot kunnen.
Daarnaast heb ik het idee dat japanners betrouwbaarder ontworpen zijn dan Europeanen.

Ik was met een schuin oog aan het kijken naar een E61 oftewel een 5 station uit 2005-2010. Ik zou wel willen overstappen op electrisch en dan zoiets erbij voor vakanties en de enkele keer dat je ruimte nodig hebt. Wat ik daar las werd ik niet echt vrolijk van. Rijden doet het geweldig, maar onderhoud is niet misselijk en gaat ook wel iets verder dan de gebruikelijke posten.

Ik denk dat ik kwa kosten dan beter mijn V60 kan laten staan.
Ik denk dat je er naast zit, de avensis moet volgens mij elke 10.000km een beurt, de BMW 1x in de 30.000km, dus de beurt mag dan ook 3x zo duur zijn, ook de onderdeel prijzen zouden je nog wel eens kunnen verwonderen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door dieseltijger » do 15 apr 2021 15:47

Thx! Ik denk dat je inderdaad de sjaak bent als er onduidelijk gedonder is met zo'n complexe auto. Mijn buurman heeft een cabrio waar de accu een half jaar plat gelegen was, en hij kon alleen in noodloop naar de dealer rijden. Het dak kon niet meer sluiten en dus.... Kosten: 1000,- voor het installeren van de software en het vervangen van een relais.

Het enige wat geavanceerd is aan de Avensis (in 2009 dan hè) is het valvematic systeem - de Japanse tegenhanger van het ecotronic systeem van BMW die de gasklep overbodig maakt door het toepassen van variabele kleplichthoogte. Het enige wat mij stoort is het feit dat het maximum koppel bij pas bij 4000 omw/min beschikbaar is (want: geen turbo).

Pluspunt van BMW schijnt te zijn de langere onderhoudsinterval op basis van een adaptief systeem - Toyota hanteert een schema op basis van 15.000 km. Niet verkeerd, don't save on oil and lubrication. Kijk ik naar Subaru, dan is er eveneens sprake van een onderhoudsinterval van 15.000 km, wel een echte vierwielaandrijving, maar hoge toerentallen om het vereiste koppel te kunnen leveren.

Dus....wachten en loeren loont: de (vermeende?) Aziatische betrouwbaarheid versus "Zese German over-enigineering" die op basis van de statistieken beter lijkt te scoren? Van het najaar maar eens proefritten maken in een Outback en een BMW. (kent iemand nog een goede advokaat gespecialiseerd in echtscheidingen?)
Laatst gewijzigd door dieseltijger op do 15 apr 2021 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door RogerS » do 15 apr 2021 15:52

Tja ik rij zelf een 320i GT uit 2015. Zelf in bezit vanaf 2016. Nog geen enkel probleem mee gehad. Na 4 jaar, zolang liep het all inclusive onderhoudscontract, heb ik het onderhoud laten doen bij een lokale Bosch garage (ben daar vaste klant ook met mijn hobby auto). Niet alleen omdat ze goedkoper zijn maar ook omdat die garage dichterbij is. Je bent niet verplicht om bij de duurdere dealer je onderhoud te laten doen. Of de onderdelen duurder zijn dan bij Toyota dat weet ik niet, ik heb wel gehoord dat Toyota onderdelen ook niet de goedkoopste zijn.

De 2 liter is voldoende krachtig om de Knaus Sport 500 FDK te trekken en de automaat schakelt prima.
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door rutgerg » do 15 apr 2021 16:15

Regulier onderhoud kun je plannen en redelijk zelf uitrekenen wat je daarvoor kwijt zult zijn. Waar je voor gaas gaat is als er iets elektronisch mis gaat. Ik ben een echte BMW fan, don't get me wrong. Maar een kennis van me met een 5 serie van dit type had een keer een storing in de automaat kaching, lekkend panoramadak waardoor daar een storing in kwam kaching. Door het hoge uurloon vd BMW dealer loopt een rekening snel op. Daarvoor krijg je wel een fantastisch rijdende en goed uitziende auto terug. Je kunt het treffen of niet, dat is met elke auto denk ik zo. Toyota is gewoon no nonsense en betrouwbaar, kans dat je daar een verkeerde treft is een stuk kleiner dan bij andere merken denk ik maar zo, vorige generatie Rav4 misschien een idee?
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door mrbullmastiff » do 15 apr 2021 16:37

Als er electronisch iets mis gaat ben je met ieder willekeurig merk slecht af. Als ik de onderhoudskosten van mijn BMW vergelijk ben ik niet duurder uit dan andere merken die ik voorheen had. Ik ben ook zeer tevreden met de dealer en dat is wel eens anders geweest.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Micky » do 15 apr 2021 16:44

rutgerg schreef:
do 15 apr 2021 16:15
Regulier onderhoud kun je plannen en redelijk zelf uitrekenen wat je daarvoor kwijt zult zijn. Waar je voor gaas gaat is als er iets elektronisch mis gaat. Ik ben een echte BMW fan, don't get me wrong. Maar een kennis van me met een 5 serie van dit type had een keer een storing in de automaat kaching, lekkend panoramadak waardoor daar een storing in kwam kaching. Door het hoge uurloon vd BMW dealer loopt een rekening snel op. Daarvoor krijg je wel een fantastisch rijdende en goed uitziende auto terug. Je kunt het treffen of niet, dat is met elke auto denk ik zo. Toyota is gewoon no nonsense en betrouwbaar, kans dat je daar een verkeerde treft is een stuk kleiner dan bij andere merken denk ik maar zo, vorige generatie Rav4 misschien een idee?
Lekkend pano dak komt vaak voor en is eigenlijk altijd gebrek aan onderhoud, de dealer maakt de afvoeren wel schoon (als het goed is dan mrgreen.gif ) en de lokale garage doorgaans niet, want het prijsverschil zit uiteraard niet alleen in het uurtarief.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door dieseltijger » do 15 apr 2021 17:55

rutgerg schreef:
do 15 apr 2021 16:15
<kniperdeknip>. Door het hoge uurloon vd BMW dealer loopt een rekening snel op. Daarvoor krijg je wel een fantastisch rijdende en goed uitziende auto terug. Je kunt het treffen of niet, dat is met elke auto denk ik zo. Toyota is gewoon no nonsense en betrouwbaar, kans dat je daar een verkeerde treft is een stuk kleiner dan bij andere merken denk ik maar zo, vorige generatie Rav4 misschien een idee?
Ik wil allerminst de tevreden RAV4 rijders op de ziel trappen, maar de RAV4 slaat voor mij de plank een beetje mis. Loodzwaar (lees: hoge wegenbelasting), hybride (prima - maar ik rij vooral grote afstanden), en niet ruimer of sneller dan mijn huidige Avensis. Dan liever puur 4x4 zoals de Subaru. Totdat ik de echt excellente statistieke van de BMW 5 serie onder ogen kreeg. Dan heb ik wel het koppel onderin, en een lager verbruik (dan de Soeb). En gezien de leeftijd tik ik voor de 5 serie 4..6k extra af bij de aanschaf in vergelijking met de Avensis, af te schrijven over 5..6 jaar.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Paul » do 15 apr 2021 18:37

De F serie 5 series zijn over het algemeen betrouwbare auto's.
De 520i heeft de N20 motor die niet bekend staat als onbetrouwbaar.
Aandachtspunt is (zeker bij eerste versies tot begin 2016) de distributie ketting.
Verder geldt voor iedere oudere (dure) auto aantoonbaarheid van onderhoud.
Bij bmw's op leeftijd wordt nog wel eens bespaart op onderhoud waardoor je in potentie best wat (dure) problemen kan krijgen.
Maar dat geldt uiteraard voor veel merken.

Overigens is het geen twin turbo maar een twin scroll turbo, wat een enkele turbo is.
Motor is ook nog eens zeer goed te chippen mocht daar behoefte aan zijn.

Onderhoud kan prima bij een bmw specialist, over het algemeen veel specifieke merk kennis maar tegen een voordeliger tarief als de dealer.

Maar ga maar eens een proefrit maken, denk dat je snel verkocht bent.
Een 5 serie is toch echt van een ander niveau dan een Avensis of outback wat overigens ook mooie degelijke auto's zijn.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door willianv » do 15 apr 2021 19:56

Ik heb mijn 530d nu 2 jaar en is een heel betrouwbare auto gebleken. Onderhoudskosten niets duurder dan mijn Ford s-max, onderhoud wel niet bij de bmw dealer uitgevoerd maar bij de specialist.

Ik zou als ik jou was niet gaan proefrijden. Ik weet namelijk zeker dat je dan verkocht bent.... mrgreen.gif
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Micky » do 15 apr 2021 20:14

pvaken schreef:
do 15 apr 2021 18:37
De F serie 5 series zijn over het algemeen betrouwbare auto's.
De 520i heeft de N20 motor die niet bekend staat als onbetrouwbaar.
Aandachtspunt is (zeker bij eerste versies tot begin 2016) de distributie ketting.
Verder geldt voor iedere oudere (dure) auto aantoonbaarheid van onderhoud.
Bij bmw's op leeftijd wordt nog wel eens bespaart op onderhoud waardoor je in potentie best wat (dure) problemen kan krijgen.
Maar dat geldt uiteraard voor veel merken.

Overigens is het geen twin turbo maar een twin scroll turbo, wat een enkele turbo is.
Motor is ook nog eens zeer goed te chippen mocht daar behoefte aan zijn.

Onderhoud kan prima bij een bmw specialist, over het algemeen veel specifieke merk kennis maar tegen een voordeliger tarief als de dealer.

Maar ga maar eens een proefrit maken, denk dat je snel verkocht bent.
Een 5 serie is toch echt van een ander niveau dan een Avensis of outback wat overigens ook mooie degelijke auto's zijn.
Goed verhaal en idd een heel ander niveau, tevens denk ik dat de BMW goedkoper gaat zijn in gebruikskosten dan de Sub, waar ik ook fan van ben thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door dieseltijger » do 15 apr 2021 20:29

Goed. Zowel de BMW als de Subaru kunnen 2 ton trekken, de BMW is in aanschaf goedkoper (herstel) minder idioot duur dan de Outback. Even wachten tot de productie van nieuwe auto's weer aantrekt, dan zullen de occasionprijzen ook wel weer normaliseren. Het verschil tussen een turbomotor en atmosferische motor qua souplesse is enorm...

Op de checklist staat nu dus:
  • Subaru Outback
  • Skoda Superb 1.5 TSI
  • BMW 520i
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

workel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door workel » do 15 apr 2021 21:02

[re.gif]

@dieseltijger, toevallig KvK nummer?
Lease je er een private lease, dus particulier geen bijtelling ben je rond de € 600 kwijt incl. BTW, 5 serie sedan, sportline automaat incl. onderhoud, wegen belasting en verzekering. Kan ook met extra openmaak, of Harman Kardon of M-sport pakket, betaal je paar tientjes meer in de maand.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door dieseltijger » do 15 apr 2021 21:21

workel schreef:
do 15 apr 2021 21:02
[re.gif]

@dieseltijger, toevallig KvK nummer?
<knip> geen bijtelling ben je rond de € 600 kwijt incl. BTW, 5 serie sedan, sportline automaat incl. onderhoud, wegen belasting en verzekering
.

<verslik!, kuchkuchkuch Rochel... Sjaan...waar is de defibrillator...vol vermogen graag!!>

Het valt me mee voor private lease, maar ben gewend aan het "belegen" werk, berekening maandkosten:

Onderhoud: 120,-
Afschrijving: 150,-
Houderschapsbelasting: 63,-
Allrisks verzekering: 40,-

Totaal: 373,- Geen vergelijk natuurlijk, best wel een faire prijs voor een funkelnagelneue pkw: een Outback met 40k per jaar kost ruim 900,- per maand in de lease.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

workel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door workel » do 15 apr 2021 21:26

Ff plaatje bij het praatje van net

Afbeelding

Heb geen aandelen bij de BMW dealer maar wij hebben er 2 van in gebruik.

Bied ook, 2,3,4,7,8 series aan in dergelijke constructie als mede mini, cooper, countryman en cabrio.

Zit in de app-groep bij de dealer, vaak paar stuks in de lease snel reageren zijn vaak binnen 5/10 min weg.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door dieseltijger » do 15 apr 2021 21:44

Dank je. Ik wacht even tot de markt is afgekoeld, hahaha. Verrassend.....een BMW....nooit gedacht dat ik wellicht daar op zou uitkomen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Micky » do 15 apr 2021 21:46

[re.gif]

En de rest van de wenslijst, wat kost dat?, want ik zie weinig spannends mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Ron » do 15 apr 2021 21:58

[re.gif]
En maar 10000 km/jaar
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Micky » do 15 apr 2021 22:05

[re.gif]

ik vind het ook enorm duur, maar goed, wij kopen gewoon een knappe auto en betalen die van eigen geld, is altijd goedkoper gebleken voor ons, je rijdt dan niet nieuw, maar wel knap mrgreen.gif

nieuw rijden doe ik wel met de lease elke 2,5-3 jaar awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

workel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door workel » do 15 apr 2021 22:12

Verschillen wij van menig, dat mag toch?

Deze hebben wij lopen 520 M sport nieuwprijs 80.000 aut, open dak leer etc
36 mnd €655 all-in, alleen tanken.

En 330 Touring M zwart metallic met dak leer en 19 incl. 70.000 36 mnd € 575 all-in allen tanken

Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met de BMW 520i (2015..2017)?

Bericht door Micky » do 15 apr 2021 22:24

[re.gif]

Das meer dan mijn hypotheek, maar een heel klein beetje meer dan mijn bijtelling awhoea.gif mijn bijtelling is vergelijkbaar met mijn hypotheek, dat dan wel weer awhoea.gif

Maar euh, wil je nu iets verkopen hier of zo? mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”