Bericht
door janvijn » wo 10 feb 2021 09:33
Mijn ervaring is ook gelijk aan wat de dealer aan topic starter heeft aangegeven. Wij rijden nu al een aantal jaren een Rav4, wanneer je denkt aan een SUV die in dezelfde klasse hoort als die van ons, zijn er legio sedans of break modellen uit dezelfde prijsklasse die meer comfort bieden dan de Rav4. Nu was voor ons het verschil destijds wel heel erg groot, we hebben jarenlang meerdere Citroen’s gereden met de hydropneumatische vering, meer comfort kan je eigenlijk niet vinden. Onze Rav heeft een max trekgewicht van 2000 kg, nou ik raad je aan er dan niet mee op stap te gaan als je dan nog een beetje comfortabel wil sturen. Met onze vorige caravan (1700 kg as) heb ik dikwijls terug gedacht aan onze Citroen, terwijl die max 1800 kg mocht trekken, en dat met meer comfort deed dan de Rav. Met de huidige caravan (1500 kg as) is er veel verbetert, en zijn we eigenlijk best heel tevreden. Maar dat komt ook omdat ik heel blij ben met de hoge instap,- wat uiteindelijk de belangrijkste overweging was om hem aan te schaffen,- wordt nog iedere dag gewaardeerd, en een bijkomend voordeel is dat de Rav4 een probleemloze auto is. Wanneer je tot aanschaf van een SUV overgaat uit een hogere klasse, zoals door een aantal deelnemers eerder beschreven dan zal je geen klachten horen over gebrek aan comfort, maar ik weet niet in welke richting je gedachten uit gaan.
Een Rav4 of gelijkwaardige SUV’s zien er misschien wat robuuster uit dan een gewone sedan, maar verkijk je daar niet op,- ik geloof niet dat onze Rav iets meer is dan bv. de sedans of breaks uit dezelfde prijsklasse, staan misschien wel op dezelfde bodemplaat. Ik denk dat je een eerlijke dealer hebt, maar auto rijden is niet alleen maar een caravan trekken, ik hoop dat je de juiste overweging maakt.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn