Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Ron » zo 24 jan 2021 13:02

Gelukkig is het een wet zoals je in mijn link ziet.
Je weet hoe groot de water tanken zijn.
Trek dat er af , en eventueel het gewichtsverschil van grote en kleine gasfles.
Maar airco en mover gewicht moet je er weer bij optellen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
princeman
Berichten: 46
Lid geworden op: di 18 aug 2020 09:12

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door princeman » wo 3 feb 2021 09:47

Beetje mosterd na de maaltijd misschien en wij zijn zeker nog geen super ervaren caravanners maar hebben wel een aardig vergelijkbare combinatie;

Wij rijden met een Leon 1.5 DSG7 en een standaard onderstel (geen FR dus geen verlaagd of sport onderstel), vakantie-klaar weegt de auto inclusief passagiers 1700Kg en de caravan 1350Kg.
Mijns inziens een prima combinatie, (nog) geen moment gehad dat ik mijn twijfels had over de stabiliteit of rijgedrag, op de autoroute du soleil continue 107 op de CC gereden (Zwitserland, Oostenrijk en Italië nog niet met de caravan bezocht, staat wel op het verlanglijstje)

De Golf heeft wel een vrij grote overhang aan de achterzijde, groter dan de Leon.
Als je de auto flink gaat vullen om deze zo zwaar mogelijk te krijgen dan zou ik een setje hulpveren plaatsen omdat de auto wellicht diep in de veren gaat hangen.
Hulpveren kost je de kop niet, als je een beetje handig bent dan kan je het zelf doen (heb ik ook gedaan) en het is (voor ons) een wereld van verschil tijdens het rijden met een caravan.

Wat betreft de DSG automaat, de ene DSG is de andere niet, tijdens de chip-kuur en aanpassing van de DSG bij VAGtechniek wist de engineer mij te vertellen dat er tig verschillende varianten in de software zijn.
Mijn "klacht" was het erg vroeg opschakelen van de DSG naar hogere versnellingen, de engineer vond dat mijn DSG in vergelijking met eerdere door hem onder handen genomen DSG`s nog vrij laat opschakelde.

Door de aangepaste DSG heb ik vorig jaar alle snelweg kilometers gewoon in de D stand gereden, alleen door dorpjes of op bergweggetjes wel af en toe in de S stand omdat de auto dan net even lekkerder van z`n plek af komt en wat verder doortrekt in de verschillende versnellingen.

Hopelijk kan je wat met deze input.
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019

Peter_Fabia
Berichten: 51
Lid geworden op: di 3 apr 2012 11:12

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Peter_Fabia » wo 3 feb 2021 23:11

Hier echt een vergelijkbare combinatie. De Golf 1.5 TSI met DSG (sport onderstel af fabriek) is een prima caravantrekker. Caravan max. 1350 kg en daar komen we ook wel aan in de grote vakantie. Onze Golf mag trouwens 1500 kg max. trekken.

Ook hier zoveel mogelijk gewicht achterin de auto. De auto voorzien van hulpveren achter. Deze ook zelf gemonteerd.

Mijn DSG is voorzien van de optimalisatie software van TVS. Hierdoor schakelt de DSG in de D iets later op, maar ook eerder terug. De D stand voldoet in bijna alle gevallen voor mijn dan. Zeer tevreden.
Caravan: Adria Altea 472 LU 50 Years 2016 + Enduro volautomatische mover met Mastervolt AGM accu + Dometic dakairco

Trekker: Volkswagen Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline van 2018

Oude: Hobby De Luxe 495 UK uit 2005 (2012 t/m 2023)

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 7 mar 2021 13:12

Een wat latere reactie. Je mag waarschijnlijk meer trekken omdat het gewicht van de eigen auto hoger is. In jouw handtekening staat dat je een golf variant hebt. Ik heb de hatchback.

Zal er tevens voor zorgen dat de hulp veren minder nodig zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”