Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Gebruikersavatar
Cocoon
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 14 sep 2020 22:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Cocoon » zo 17 jan 2021 19:59

Edit (beetje dubbelop, dus verwijderd)...
Hobby 460 UFe De luxe bj2021
Volvo S60 Inscription bj2022

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 282
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door sander_knaus » zo 17 jan 2021 20:09

Toiletspullen
Kussens
Boodschappen voor onderweg en eventueel de eerste dag
Vloeistoffen voor het toilet
Pannen
En nog vast 50kg aan diverse spullen (laders,radio,jerrycan etc etc)
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Cara-Fan » zo 17 jan 2021 20:11

Slaapkussens
Haringen
Tentstokken
Reservewiel
Fietsen plus houder
Pannenset
Vuilnisemmer
Grondzeil
Tenttapijt
Ecodoek
Baterijen
Brandmelder
Rookmelder
Lampje
Kachel
Verlengsnoer
Tuinslang/gieter/koppelstukken
En zo is er nog wel meer 😅

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 17 jan 2021 20:14

Cara-Fan schreef:
zo 17 jan 2021 20:11
Slaapkussens
Haringen
Tentstokken
Reservewiel
Fietsen plus houder
Pannenset
Vuilnisemmer
Grondzeil
Tenttapijt
Ecodoek
Baterijen
Brandmelder
Rookmelder
Lampje
Kachel
Verlengsnoer
Tuinslang/gieter/koppelstukken
En zo is er nog wel meer 😅
Kussens - voeg ik toe (is amper gewicht)
Alles mbt tent - in auto
Fietsen - neem ik niet mee
Pannenset - voeg ik toe
Emmer - voeg ik toe
Brandmelder - voeg ik toe
Lampje - voeg ik toe
Haringen en verlengsnoer heb ik in mijn lijst onder technische toebehoren

Bovenstaande zal een paar kg zijn (minder dan 10)

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 17 jan 2021 20:17

sander_knaus schreef:
zo 17 jan 2021 20:09
Toiletspullen
Kussens
Boodschappen voor onderweg en eventueel de eerste dag
Vloeistoffen voor het toilet
Pannen
En nog vast 50kg aan diverse spullen (laders,radio,jerrycan etc etc)
Dankjewel voor de aanvulling
Toiletspullen (valt bij mij onder kleding) - auto
Boodschappen (neem ik minimaal mee, wil immers boodschappen uit het buitenland 😉) - auto
Radio - niet nodig (iPhone)
Laders - standaard in auto
Jerrycan - goede, voeg ik toe —> ik heb een grote waterzak

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 17 jan 2021 20:29

Afbeelding

Iemand nog aanvullingen.

Ik heb nog 31kg over + het feit dat een aantal zaken waarschijnlijk dubbel geteld zijn ivm het feit dat ze ook al in “rijklaar” zitten.

workel

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door workel » zo 17 jan 2021 20:32

[re.gif]
@Barth1234,
Je maakt in je berekening een fout, Max is nu 1350 - rijklaar (1135) = 215 kg wat overblijft.
Rijklaar gewicht incl. mover zal zeker hoger rond de 1200 kg liggen, gewicht mover, accu en schakelkast zal rond de 65/70 kg liggen.
Laat vermogen wat overblijft = 150 kg.

De 1500 kg as zal zeker geen 25 kg extra wegen, er gaat namelijk ook een as onderuit die weegt ook wat. Check dat eerst maar eens bij je dealer. Ik ging voor de zwaardere as.

Ik mis in de lijstje nog:
Pannen, kruiden, reservewiel, spullen die in de koelkast gaan voor onderweg, belg, boter, frisdrank, blikje bier. BBQ staat er ook niet op.

Meten is weten, lege caravan wegen, dan heb je een basis om de grens van de belang op te zoeken, lees wat er maximaal in kan.

En de spullen die in je lijstje staan, heb je die gewogen met een weegschaal? Of is dat een schatting?

workel

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door workel » zo 17 jan 2021 20:37

Laadvermogen caravan heeft al eens een ander draadje over gelopen, daar heeft PD een excel lijstje toegevoegd van het gewicht en hij heeft de losse zaken gewogen met een weegschaal, check maar eens wat het totaal gewicht is, hoger dan je denkt.
Bijlagen
Caravangewichten.pdf
(275.11 KiB) 37 keer gedownload

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 17 jan 2021 20:39

workel schreef:
zo 17 jan 2021 20:32
[re.gif]
@Barth1234,
Je maakt in je berekening een fout, Max is nu 1350 - rijklaar (1135) = 215 kg wat overblijft.
Rijklaar gewicht incl. mover zal zeker hoger rond de 1200 kg liggen, gewicht mover, accu en schakelkast zal rond de 65/70 kg liggen.
Laat vermogen wat overblijft = 150 kg.

De 1500 kg as zal zeker geen 25 kg extra wegen, er gaat namelijk ook een as onderuit die weegt ook wat. Check dat eerst maar eens bij je dealer. Ik ging voor de zwaardere as.

Ik mis in de lijstje nog:
Pannen, kruiden, reservewiel, spullen die in de koelkast gaan voor onderweg, belg, boter, frisdrank, blikje bier. BBQ staat er ook niet op.

Meten is weten, lege caravan wegen, dan heb je een basis om de grens van de belang op te zoeken, lees wat er maximaal in kan.

En de spullen die in je lijstje staan, heb je die gewogen met een weegschaal? Of is dat een schatting?
Dankjewel voor de input.

Ik ga, net als jij, uit van 1350 - 1135 = 215. De mover staat ook in het lijstje a 35 kg en de batterij is 2 kg (speciaal deze gekozen ivm gewicht besparing). Schakelkast heb ik niet meegenomen inderdaad.

Reservewiel zit standaard in de caravan, dus ik ga we vanuit dat deze in het rijklaar gewicht zit.

De getallen in het lijstje heb ik allen opgezocht op internet en naar boven afgerond.

Daarnaast hoor ik dat “rijklaar” ook incl. Gasfles is. Deze heb ik in mijn lijst er nog een keer bij gezet. Zodoende denk ik dat ik nog wat marge heb.

Ik zal de caravan zeker wegen wanneer ik hem kan gaan ophalen. Ik probeer met deze lijst alvast inzicht te hebben in wat er mee gaat en wat dat weegt.

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 17 jan 2021 20:42

workel schreef:
zo 17 jan 2021 20:37
Laadvermogen caravan heeft al eens een ander draadje over gelopen, daar heeft PD een excel lijstje toegevoegd van het gewicht en hij heeft de losse zaken gewogen met een weegschaal, check maar eens wat het totaal gewicht is, hoger dan je denkt.
Mooi lijstje.

Komt volgens mij grotendeels overeen. Voetenbankje had ik nog niet op de lijst staan. thumbup.gif

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door mrbullmastiff » zo 17 jan 2021 21:41

In hoeverre is het realistisch dat je je gezin en veel bagage in je Volkswagen Golf een plaats kan bieden. De Golf is een leuke auto maar is relatief compact en ook de bergruimte is niet heel groot.

Het te beladen gewicht van de caravan is te laag in verhouding tot het formaat. Ik zou altijd een asverzwaring kiezen.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door deusjevo » zo 17 jan 2021 21:45

[re.gif]

Ik ook, met asverzwaring is de caravan wellicht ook wat beter verkoopbaar later.

Je rekent je trouwens al snel te rijk, lees dat je ook een dakkoffer gebruikt en daar kun je best wel slim in pakken.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Peutje
Berichten: 632
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Peutje » zo 17 jan 2021 21:50

mrbullmastiff schreef:
zo 17 jan 2021 21:41
In hoeverre is het realistisch dat je je gezin en veel bagage in je Volkswagen Golf een plaats kan bieden. De Golf is een leuke auto maar is relatief compact en ook de bergruimte is niet heel groot.

Het te beladen gewicht van de caravan is te laag in verhouding tot het formaat. Ik zou altijd een asverzwaring kiezen.
Helemaal mee eens, voor de golf komt in de toekomst vast weer een andere trekker voor in de plaats. Ik had een 308Sw 1.6hdi mocht 1300 trekken, had een Knaus uit 2004 die leeg 1080 woog(1500 as), maar ondanks standaard spullen in de hut zat ik eigenlijk al op 1350, en dan nam ik spullen als vouwwagen kampeerder mee, niet veel dus. Ik schrok van de weegschaal en ben toen alles wat er los in lag gaan wegen, man wat ging dat snel.Toen kocht ik in 2019 een nieuwe, ook met 1500 as. Weer wat meer aan ontspullen gedaan en met gasflessen en wat kleding ook al gelijk 1300kg na een weging hier in de buurt, het gaat zo ontzettend snel met kgs...los van of het af fabriek gewicht wel klopt (vaak reservewiel er ook niet bij en dan ben je ook zo 20kg verder). Voor een betere verhouding hut vs auto zetten ik de racefietsen altijd op het dak van de auto. Het geheel lag prima op de weg maar harder dan 100 nooit gereden.

Inmiddels heb ik een trekker die 1600 mag trekken maar ben niet van plan meer in de hut te leggen dan afgelopen jaren.
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 17 jan 2021 21:55

deusjevo schreef:
zo 17 jan 2021 21:45
[re.gif]

Ik ook, met asverzwaring is de caravan wellicht ook wat beter verkoopbaar later.

Je rekent je trouwens al snel te rijk, lees dat je ook een dakkoffer gebruikt en daar kun je best wel slim in pakken.
De caravan is al besteld. Enig idee of het hier een administratieve verhoging van het gewicht betreft of dat we daadwerkelijk een andere as onder gaat? Dat laatste zal zo makkelijk niet meer gaan denk ik.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door PD » zo 17 jan 2021 21:59

[re.gif]
Caravan wordt pas eind maart geleverd, toch.... dan kan die aanpassing echt nog wel doorgevoerd worden. Veelal tot ca. 6 weken voor produktie.

Ik vind het laadvermogen ook echt te gering voor een gezin.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 17 jan 2021 22:02

De caravan was door de dealer al besteld (dus niet specifiek voor ons). Wordt half februari bij de dealer geleverd. Ik haal hem pas eind maart op.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door mrbullmastiff » zo 17 jan 2021 22:10

Dat lage totaalgewicht is een manier om klanten met een lichte auto over de streep te trekken maar als gebruiker zal je snel geconfronteerd worden met de nadelen daarvan.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Cara-Fan » ma 18 jan 2021 00:26

Onze hobby is 1056 kg in rijklare toestand op papier, en mag 1350kg wegen. En onze Passat variant mag ook 1400 kg trekken. Vergelijkbaar met jouw cijfers, alleen is onze auto wat groter.

Met de weging kom ik tussen de 1350kg en 1375kg uit voor de caravan. Hangt wat van de hoeveelheid gas af en of we de zibro kachel meenemen.

Inclusief 2 lichtgewicht gasflessen
2 fietsen volwassenen plus drager
2 kinderfietsen in de caravan op drager
Mover met lichtgewicht accu 5,6 kg
Reservewiel met houder onder de caravan.
Voortent, luifel, stokken, haringen.
Beddengoed
Stoelen en tafels
En nog wat andere losse inventaris

We reizen met 2 volwassenen en 2 kinderen, ik heb de Passat vol met zware spullen.. de kleding nemen we in de dakkoffer mee.

Het kan.. maar ik heb eigenlijk niks over. Ik heb er een sport van gemaakt om alle spullen zoveel mogelijk in lichtgewicht te krijgen. En goed gekeken wat echt overbodig is om mee te nemen.

Gezien jouw combinatie zou het dus kunnen lukken.. maar als je het laadvermogen nog aan kan passen bij de dealer, zou ik dit altijd doen. Ook voor later.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door Hans 555 » ma 18 jan 2021 06:49

eurotrotter schreef:
zo 17 jan 2021 15:47
Hans 555 schreef:
zo 17 jan 2021 13:27
Op het moment dat ik de hut mag gaan halen zal ik, voordat deze beladen wordt, eerst naar de weegbrug rijden. Dat zal dan wel inclusief de mover met accu, Thule luifel 6300 en de andere af fabriek extra's zijn. Thuis wordt de hut dan ingepakt waarna ik daarna nogmaals zal de hut wegen op de weegbrug.


Een mover ,incl accu,weegt iets van 65 a 70 kg,
En een Thule 6300,van 3.75 mtr ( de juiste lengte voor jou caravan ) komt op 28.8 kg ,zonder de dakadapters.

Je "rijklaar gewicht"word dus straks 1135 + 70 + 28 = 1233,5 kg.

Het goede nieuws is dat je de koppelingsdruk bij de auto bij mag tellen,dat verhoogt je laadvermogen van de caravan weer.
In theorie weet ik wat alles zo'n beetje weegt. Leeggewicht van de caravan is iets hoger en de Thule 6300 is voor mijn caravan 4,5 meter en weegt 33 kg. Wij hebben de Premio Limited editie die standaard wat extra's heeft. Maar goed nadat wij de caravan hebben opgehaald zal ik 'm op een kleine (30 tons) weegbrug laten wegen. Later zal ik de caravan nogmaals laten wegen op dezelfde weegbrug als hij helemaal beladen is. Dan nog, ik heb de caravan laten uitvoeren met een 1800 kg as. Op papier meer dan 600 kg laadvermogen. In de praktijk kom zeker niet hoger dan 1600 kg.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door ArnoM » ma 18 jan 2021 07:22

Wat zou TS er aan hebben als we allemaal gaan uitleggen hoeveel kg we meenemen en welke as er onder onze caravan zit?
weenie.gif

OT.
De DSG gewoon gebruiken zoals hij bedoeld is maar wel kritisch in de gaten houden hoe hij schakelt.
Met wat over capaciteit werkt het perfect op een vlakke weg, zelfs met CC.
In de stad en in de bergen kun je de sportstand prima gebruiken om standaard 1 versnelling lager te rijden dan normaal als er kracht gevraagd wordt.
In de heuvels gewoon als het nodig is even zelf terugschakelen.
Heerlijke bakken die DSG!

Laadvermogen van de Adria lijkt mij ook te krap voor een gezin.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door RDDR » ma 18 jan 2021 08:28

Barth1234 schreef:
zo 17 jan 2021 20:39
Reservewiel zit standaard in de caravan, dus ik ga we vanuit dat deze in het rijklaar gewicht zit.
Zeer waarschijnlijk niet en weegt met krik makkelijk 20kg. Altnatief is thuis laten (wat ik doe), maar daar zijn velen hier fel op tegen.
Onze caravan, die we vorig jaar nieuwe kochten, was aardig wat zwaarder dan het leeggewicht in de folder. Elk dingetje wat eraf kan lijkt me eraf te halen voor de weging.
Echter voor de gewichteverhouding: het kenteken gewicht van onze BMW 120i en de werkelijke weging zat nog veel meer verschil tussen.....
eurotrotter schreef:
zo 17 jan 2021 15:47
Een mover ,incl accu,weegt iets van 65 a 70 kg,
Lijkt me rijkelijk veel. TS gebruikt een Power Extreme X10 van 2,1kg. Ik weet niet welke mover hij heeft, Een Reich 1.8 Easydriver Pro volautomaat weegt 32kg. Zit je op 35kg. Laat daar nog wat klein spul bij komen als een schakelaar en een lader (zit die in de X10?) dan zal niet boven de 40kg komen.
Barth1234 schreef:
zo 17 jan 2021 19:57
Opmerkingen:
- alle kleding in de auto
- eventueel grote gasfles in de auto
- voortent of luifel in de auto
Voortent of luifel prima, maar een gasfles voor elke verplaatsing afkoppelen, in de auto zetten, rijden en weer in de disselbak zetten en aankoppelen. Prima als je 3 weken op 1 plek gaat staan, maar als je gaat rondtrekken lijkt met dat behoorlijk onhandig. Nog los dat ik zelf bij een ongeval geen gasfles in mijn aoto zou willen.... een stalen cilinder van >10kg die niet vast ligt en brandbaar spul in zit.

Maar met lichtgewicht kopen en zorgvulding kiezen wat je meeneemt kom je een heel eind. Ik heb echt elk ding wat de caravan in gaat gewogen en blijf (inclusief mover en losse luifel) makkelijk onder de 200kg. Wij nemen bewust zo min mogelijk zooi mee omdat we elke 3 a 4 dagen willen verplaatsen. Opruimen max 15 minuten. Wel is het zo dat wij zonder kinderen reizen, geen fietsen meenemen en bewust ook geen TV willen op vakantie.

Tenslotte: caravantrekker is een aardige site om ergens te beginnen. De praktijk is echter weerbastiger. We hebben een BMW X1 (2.0 turbo benzine) die volgens caravantrekker stabieler is dan de 120i de we nu hebben. Het tegendeel is waar, Ik vermoed door de veel hardere vering van de 1 serie. De X1 was de slechtste caravantrakker die we gehad hebben. Ik vermoed dat het relatief zachte standaard onderstel weinig goeds deed voor de stabiliteit. Bij de 1-serie hebben we het behoorlijk stugge M-sport onderstel.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

david_ve
Berichten: 85
Lid geworden op: di 31 dec 2019 10:19

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door david_ve » ma 18 jan 2021 09:34

owja jerry kan is een echte noodzaak.
anders wordt je watertank vullen een redelijk klus, niet op iedere camping is er een waterpunt waar een tuinslang op past.
been there done that.
vw tiguan 2015 2l lounge editie & adria aviva 522pk 2020 editie

workel

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door workel » ma 18 jan 2021 10:09

Barth1234 schreef:
zo 17 jan 2021 22:02
De caravan was door de dealer al besteld (dus niet specifiek voor ons). Wordt half februari bij de dealer geleverd. Ik haal hem pas eind maart op.
Advies neem ff contact met de dealer op en stel hem de vraag of er een andere as onder kan, heb je gewoonweg meer laadvermogen.

Kwam bij Pauw recreatie dezelfde caravan tegen wel van 2020, met een 1500 kg as. Als je het kenteken checkt bij het RDW dan is het lediggewicht 1117 kg, Wellicht is modeljaar 2021 iets zwaarder maar geeft maar aan dat de as van 25kg geen gevolgen heeft voor het ledig gewicht.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18187
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door deusjevo » ma 18 jan 2021 10:26

Ik snap die extra 25 kilo ook niet zo goed, zal toch wel eenzelfde as zijn die eronder komt?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Tips / opmerkingen combi Golf 7 dsg - Adria aviva 522pt

Bericht door PD » ma 18 jan 2021 10:31

Dit soort aslastverhogingen zijn vaak niet meer dan het toepassen van andere rubbers in de as(sen).

Onze caravan wordt dit voorjaar ook opgewaardeerd van 2.500 kg naar 2.800 kg door vervanging van de huidige rubbers door sterkere varianten terwijl de assen verder gelijk blijven.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”