Subaru Outback

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » za 26 dec 2020 02:01

Uiteraard ga ik een proefrit maken bij de dealer zodra de plannen concreet zijn. Ik weet inmiddels dat ik de Diesel moet mijden als de pest, dat een FB blok een - door mij zo geliefde - distributieketting heeft, dat een Subaru geen stalen klepzittingen heeft - dus LPG "nicht im frage ist" - net zoals bij Toyota.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Subaru Outback

Bericht door erichendri » za 26 dec 2020 23:59

Een iets oudere outback kan wel goed op lpg.
Zeg maar het model na 2010 en deze mag al 1800kg trekken met de cvt.
Mr.Q heeft er 1 en daar lpg in laten zetten.
We praten hier over de motor met het ouderwetse klepstel gebeuren : boutje moertje.
Tot wanneer die motor er was weet ik niet.
De distributie snaar is buiten het vervangen om probleemloos.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

zilvergrijs
Berichten: 113
Lid geworden op: do 17 aug 2017 15:30

Re: Subaru Outback

Bericht door zilvergrijs » di 5 jan 2021 21:26

Ik stond 5 jaar geleden voor de keuze Subaru outback nieuw 2,5i premium naar ik meen, of een Volvo XC60.
Omdat ik zeker ook wilde weten hoe de Subaru met caravan reed, zorgde de Subaru dealer voor een demo met trekhaak en onze caravandealer (onze destijds Kip stond in de stalling) voor een ongeveer 1700 kg zware caravan. De Volvo dealer idem.
Samen met de verkoper een flinke ronde gemaakt over snelweg en binnenwegen Veluwe. Mijn keuze is toen gegaan naar de XC60 waarvan geen moment spijt, maar ik kon zeker niet zeggen dat de Subaru het slecht deed, wel minder stabiliteit boven 90 km/h.
het merkt Subaru spreekt mij erg aan, maar nu ik na 5 jaar weer vernieuw, wordt het een Volvo XC60 T6 recharge, vooral ook vanwege uitstekende ervaringen en duidelijk minder CO2 volgens WLTP norm uitstoot.
Als je een Subaru koopt dan doe je volgens mij een uitstekende, degelijke en probleemloze koop (ik heb geen last van "merk-nijd"). Maar probeer om jezelf te overtuigen ook een proefrit te maken met een caravan aan de haak.
Volvo XC60 T6 Recharge MY2022 met een Tabbert Vivaldi 480 TD Finest Edition 2018.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » di 5 jan 2021 22:31

Grappig.....ook iemand die een proefrit maakt met een caravan, al deed ik dat puur omdat ik onze huidige caravan aanschafte - maar niet ivm de aanschaf van een auto.

Omdat proefritten op een laagdrempelige manier nu wat minder aan de orde is ben ik me aan het oriënteren op basis van reviews, specs en kostenplaatjes. Vooral de autoweek database is leuk (de specs) en de Engelse site HonestJohn met z'n "real miles per gallon" voor de verbruikscijfers, en de onovertroffen ADAC tests. Leuk Ik koop mijn auto's altijd als ze zo'n 7 .. 8 jaar ervaring hebben, omdat ik auto's weliswaar leuk vindt maar ze moeten ook betaalbaar blijven.

"De tussenstand" Ik bekijk nu twee marsroutes: "Groot en goedkoop" (het verstand) en 4x4 (allesbehalve het verstand)

In de eerste categorie zijn de Avensis en de Superb met de 1.5 TSi motor de uitblinkers. De Superb is qua ruimte gigantisch, het gewicht blijft binnen de perken, en de 1.5 Tsi met haar Miller cyclus is verdraaide zuinig, en door de turbo een stuk soepeler dan de Avensis. Eventueel ook verkrijgbaar in een 4x4 uitvoering met een 2.0 Tsi motor (racemonster, iets minder zuinig) en een Haldex koppeling.

De tweede categorie is de RAV4 2.5 Hybride 4WD uit 2018 (oid) en de Outback en de Forrester. De Outback is bij mijn geschatte jaarkilometrage de duurste optie, op de voet gevolgd door de Forester en de RAV4 op een gedeelde tweede plaats. Wat de RAV4 bespaart vanwege het lage verbruik, wordt weer deels teniet gedaan door het relatief hoge gewicht en de hogere aanschafprijs omdat ik de gewenste (zuinige)uitvoering alleen maar uit 2018 kan kopen ipv 2015.

Ik neig er daarom naar om de RAV4 uit te sluiten maar een lekker eigenwijze Outback met permanente, "echte" vierwielaandrijving uit 2015 te nemen als ik voor de tweede categorie ga. 4x4 is - net zoals winterbanden- volkomen bullshit in Nederland, ik heb het maar een paar keer gemist (wintersport, een nat drassig veld, en een te steile helling op de camping)

Dus de Volvo zal ik zeker ook even bekloppen, een kennis heeft een V90 automaat - en dat rijdt verrukkelijk. Dus, ja... de proefrit zal de voornaamste duit in het zakje doen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wum
Berichten: 48
Lid geworden op: do 9 mar 2017 11:51

Re: Subaru Outback

Bericht door Wum » di 5 jan 2021 22:55

Ik rij vanaf 2010 Subaru Outback; momenteel in een Outback van 2012. Met de caravan, een Eriba Touring Troll met een bruto gewicht van 1500 kilo, rij ik 10.000 km. per jaar, ook in 2019. Nooit enig mankement gehad, alleen de beurten (niet duur). Heerlijk comfortabele auto, die de caravan moeiteloos over Alpenpassen sleurt en waarmee we in Frankrijk op de Autoroute flink kunnen doorrijden. De motor/cvt maakt bij acceleratie wel flink toeren/geluid maar de trekkracht is prima. De distributieketting moest bij de 2012-editie bij 130.000 km. vervangen worden. De olie van de cvt-bak is bij mijn Subaru’s nog nooit vervangen (alle twee meer dan 2 ton gereden). De volgende wordt weer een Outback.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » di 5 jan 2021 23:07

@Wum: voor de huidige "difficulties" reed ik tussen de 40...50k per jaar maar dat zal in de nabije toekomst vast minder worden. Goed te horen dat de FB25B motor zo betrouwbaar is. Je leest op de diverse fora toch wat gepiep over de open-deck cylinderblokken en dat die een oorzaak vormen van defecte koppakkingen. Ik geloof daar niet zo in: op een forum krijg je vooral de problemen te zien natuurlijk, en anderzijds heb ik in mijn toyota's ook open deck cylinderblokken gehad - en daar tot 450.000 km probleemloos mee gereden.

Wat is de officiele onderhoudsinterval van de outbacks? Ik zie verschillende kilometerstanden. En het verbruik is zo rond de 1:12?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Lucas
Berichten: 965
Lid geworden op: wo 14 jun 2017 17:39

Re: Subaru Outback

Bericht door Lucas » di 5 jan 2021 23:34

doubleyou schreef:
wo 23 dec 2020 23:49
Reactieopvoorgaandebericht

Was het verbruik van jouw 2004 Outback 3.0 R met caravan nog een beetje te doen?

Volgens mij vindt men het model dat ik postte, dus de BE/BH van 1999 tot 2003, over het algemeen geen aantrekkelijke auto qua looks. Maar de vierde generatie (BL/BP, 2003--2009) die jij had juist wel. Die heeft het voor Subaru ook best redelijk gedaan hier.
Zie nu pas deze reactie en vraag. Ik heb eigenlijk geen idee wat het verbruik was. Ben daar nooit zo mee bezig, vind rijplezier en veiligheid belangrijker en dat zat goed bij deze. De Outback liep solo vrij makkelijk 1:10, weet ik wel nog. Dat vond ik voor een 3.0 uit 2004 best een aardige score, zeker voor een permanent vierwielaangedreven auto. Met de caravan zal het wel rond de 1:6/1:7 zijn geweest, maar dat is een inschatting. Stonden zeker niet iedere 200km bij de pomp in ieder geval. Wat ik wel weet is dat hij met 1,7 ton caravan moeiteloos de 100 km/u vasthield, ook op de lange snelwegklimmen in Frankrijk en België. Dan vloog je echt andere combi's en vrachtwagens voorbij. Dat 3.0R H6-blok wordt ook wel eens omschreven als de beste motor die Subaru ooit gemaakt heeft en dat wil wel wat zeggen.

En tja, de looks? Hieronder is ie. Blijft persoonlijk. Ik vond hem (als Subaru-liefhebber) ook best mooi en tijdloos gelijnd, maar daar was mijn omgeving waaronder mijn vrouw het niet mee eens (ze waardeerde de Sub overigens wel enorm). De facelift vanaf 2006 (meen ik) is echter een serieus stuk knapper (nog knapper), met onder meer mooiere voor- en achterlichten. Als je daar een 3.0R van vindt in combinatie met van die prachtige spaakvelgen zie foto hieronder)...daar krijg je geen spijt van love.gif
Bijlagen
2006SubaruOutback30Rexteriordriving.jpg
Subaru.jpg

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Subaru Outback

Bericht door erichendri » wo 6 jan 2021 11:52

Hmm, de skoda superb 1.5 turbo een miller motor???
Bij mijn weten niet.
Alleen mazda heeft ooit een miller motor gehad.
Is ook een vrij kostbare constructie.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » wo 6 jan 2021 12:34

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=117

Ik had mij gebaseerd op deze link. Deze motorblokken zijn qua eigenschappen juweeltjes - en state-of-the-art. Ik zie het bij mijn zwager met het oudere 1.4. TSI blok: lekker koppel onderin, je merkt de cylinderuitschakeling niet, en best wel zuinig ondanks het feit dat hij nogal flink gas geeft.

De koppakking is nog steeds intact, ondanks dat mijn zwager met koude motor rustig gewoon stevig optrekt, en het olieverbruik van de motor met ongeveer 100k op de teller is hoger dan wat bij m'n Avensis met 280k op de klok het geval is.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wum
Berichten: 48
Lid geworden op: do 9 mar 2017 11:51

Re: Subaru Outback

Bericht door Wum » wo 6 jan 2021 13:39

Allereerst correctie: ik heb geen distributieketting, maar een distributieriem laten vervangen. Mijn instructieboekje schrijft qua onderhoudsintervallen voor: elke 15000km om en om een kleine, resp. grote beurt. Het verbruik ligt idd rond de 1:12/13. Omdat je heel relaxed rijdt in de Outback maakt de motor weinig toeren en is het verbruik daardoor alleszins redelijk.
Bijlagen
A313B83A-BA65-4CDC-999E-F12FCEA3E3BB.jpeg

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » wo 6 jan 2021 13:52

Thx. "Wij zijn al aan het sparen" hahaha!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Wum
Berichten: 48
Lid geworden op: do 9 mar 2017 11:51

Re: Subaru Outback

Bericht door Wum » wo 6 jan 2021 14:07

En dit is de huidige versie.
Bijlagen
IMG_3954.JPG

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Subaru Outback

Bericht door erichendri » wo 6 jan 2021 14:14

Diesel, heb het stukje gelezen en twijfel iets.
Miller is bijna hetzelfde als atkinson volgens AMT.
Ze verdraaien de inlaatnokkenas waardoor deze inlaatklep na het odp sluit.
Hierdoor minder pompverliezen.
Daardoor weer zuiniger.
Volgens mij heb jij bijna hetzelfde op jouw toyota.
Variabele klepbediening.
Heeft niks met je gasklep te maken.
Die heeft jouw auto ook nog namelijk.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Subaru Outback

Bericht door Wie-niets » wo 6 jan 2021 14:22

dieseltijger schreef:
wo 6 jan 2021 13:52
Thx. "Wij zijn al aan het sparen" hahaha!
Zolang het maar niet op uit sparen is/wordt, goed bezig. thumbup.gif

workel

Re: Subaru Outback

Bericht door workel » wo 6 jan 2021 14:28

dieseltijger schreef:
wo 6 jan 2021 12:34
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=117

Ik had mij gebaseerd op deze link. Deze motorblokken zijn qua eigenschappen juweeltjes - en state-of-the-art. Ik zie het bij mijn zwager met het oudere 1.4. TSI blok: lekker koppel onderin, je merkt de cylinderuitschakeling niet, en best wel zuinig ondanks het feit dat hij nogal flink gas geeft.

De koppakking is nog steeds intact, ondanks dat mijn zwager met koude motor rustig gewoon stevig optrekt, en het olieverbruik van de motor met ongeveer 100k op de teller is hoger dan wat bij m'n Avensis met 280k op de klok het geval is.
Geen idee welk bouwjaar je van dit 1.4 TSI blok zoek maar t/m 2014/2015 zijn er aardig wat problemen geweest met dit blok in alle VAG, Audi, Skoda en Seat modellen die dit blok leveren. Probleem zit hem in de distributie ketting, spanner werkt slecht en hiermee ontstaat rek op de ketting. Google maar eens kom je aardig wat drama tegen. Na 100.000 km komen dergelijke problemen voor. Zeker geen bangmakerij maar meer ter info. Je kunt beter de 1.4 vermijden en op zoek gaan naar een 1.5.

Tafkah
Berichten: 155
Lid geworden op: do 16 mar 2017 21:36

Re: Subaru Outback

Bericht door Tafkah » wo 6 jan 2021 23:29

Ik heb 3 Superbs gereden (1.4 (125pk), 1,6 diesel (sjoemelblok) en nu weer een 1.4 (150 pk).
Allen met een Kip (42 TLB zoals Micky heeft (zilvere beplating en wit van binnen) en nu met een 44 Shuttle net als Diesel).

Alleen de eerste S hebben ze de distributie ketting vervangen, maar de latere geen problemen mee.

Liever de TSI dan de diesel. TSI is vooral onderin krachtig. De Diesel moest je echt wachten tot de turbo in kwam.
Met 1300 kg perfect! En prima 110 op de snelweg, inclusief 2 fietsen en een tandem op het dak.

Ben overigens wel gecharmeerd van de Outback en als de lease contract ophoud zou ik die zeker meenemen in mijn overweging. Vind alleen de prijs aan de hoge kant...

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » do 7 jan 2021 00:35

erichendri schreef:
wo 6 jan 2021 14:14
Diesel, heb het stukje gelezen en twijfel iets.
Miller is bijna hetzelfde als atkinson volgens AMT.
Ze verdraaien de inlaatnokkenas waardoor deze inlaatklep na het odp sluit.
Hierdoor minder pompverliezen.
Daardoor weer zuiniger.
Volgens mij heb jij bijna hetzelfde op jouw toyota.
Variabele klepbediening.
Heeft niks met je gasklep te maken.
Die heeft jouw auto ook nog namelijk.

Eric
Bij de Atkinson cyclus wordt in de expansiefase meer energie aan het hete gas onttrokken doordat de compressie verhouding hoog is, in combinatie met het relatief laat sluiten van de inlaatkleppen.

Mijn 1.8 valvematic heeft een variabele klepopening. Met een zijdezachte rechtervoet haal ik op de snelweg 1:19 maar gemiddeld rij ik 1:15,5. Volgens mij haalt de 1.5 TSI motor dat met twee vingers in de neus. Ook het onderhoud valt mee, al rept de ANWB van wat kleine euveltjes. Het spetterende gooi en smijtwerk van de beschadigde cylinderwandcoatings, en uitgelubberde distributiekettingen lijkt voorbij. Ook gok ik dat VW haar lesje geleerd heeft tav de te smalle olieschraapveren - waardoor de kleinere gaatjes te snel verstopten, en het olieverbruik opliep.

Mijn gevoel zegt: Subaru, ondanks het feit dat we nauwelijks sneeuw hier hebben en de meest steile helling een verkeersdrempel betreft. Lekker Japans, lekker puur, en compromisloos 4x4. De kaalste uitvoering aub: als er een cruisecontrol en een airco in zit ben ik happy.

Ik zal 'm vast wel kunnen leasen bij m'n huidige werkgever - maar de kosten staan me tegen en de onafhankelijkheid die ik nu heb bevalt prima. Dus nu even sparen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » do 7 jan 2021 00:45

@tafkah: die Skoda's zijn juweeltjes. Goed afgewerkt, mooi materiaalgebruik, en comfortabel.

Maar ik vind een Subaru wel apart. Maar volgens mij kosten ze een godsvermogen in de lease en ik heb nu net de hiep afgelost, en zit niet te wachten op weer extra maandlasten die door het putje gaan.

Eerst even sparen, en als het spreekwoordelijke bloed door de straten stroomt in economische zin dan gaan we in Duitsland even een slag slaan voor een 7 jaar oud exemplaar.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » do 7 jan 2021 08:09

Lucas schreef:
di 5 jan 2021 23:34
doubleyou schreef:
wo 23 dec 2020 23:49
Reactieopvoorgaandebericht

Was het verbruik van jouw 2004 Outback 3.0 R met caravan nog een beetje te doen?
<knip>
Zie nu pas deze reactie en vraag. Ik heb eigenlijk geen idee wat het verbruik was. Ben daar nooit zo mee bezig, vind rijplezier en veiligheid belangrijker en dat zat goed bij deze. De Outback liep solo vrij makkelijk 1:10, weet ik wel nog. Dat vond ik voor een 3.0 uit 2004 best een aardige score, zeker voor een permanent vierwielaangedreven auto.
<knip>
Ik heb er toevallig eentje aangetroffen op mobile.de, bij een autobedrijf in - naar ik meen - Letland.

Euhhh.... Ik ken mezelf een beetje, en ik weet dat ik slappe knieën krijg, en de ruggengraat van een weekdier als ik de sonore zoem van een 6 cylinder hoor. Het wordt mij gewoon te kostbaar met dat verbruik. Aan de andere kant: ik ga nog eens kijken hoe eea zich verhoudt met een G3 LPG installatie. Thx!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Subaru Outback

Bericht door erichendri » do 7 jan 2021 11:15

Ik zou zelf persoonlijk in NL blijven zoeken, van Letland en Polen en andere oostbloklanden krijg ik de kriebels op mijn rug.
Die gasten zijn gek op schadeauto's.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » do 7 jan 2021 11:26

Klopt. Eén keer heeft mijn dochter een auto gekocht bij een handelaar in Apeldoorn (.....) Daar waren maar twee onderdeeltjes stuk: De motor (zoop olie) en de koppeling. Laat ik het zo zeggen: ik heb er wat aandacht en overredingskracht aan besteed om de koop ongedaan te maken.

En mijn huidige Avensis had ik bij een Toyota dealer met 1 jaar garantie gekocht (toen 8 jaar oud). Prima bevallen. De BPM bij de outbacks is alleen killing. Maar we hebben nu toch de centen niet, ik leen per definitie niet voor auto's, en de occasionmarkt is op haar toppunt, dus we nemen de tijd. Als ik in Duitsland ga kopen selecteer ik bij mobile.de op aanbod gedaan door een handelaar, met een goede bewertung (4 of 5 sterren) en garantie. En dan het liefst in NordRhein Westfalen. Want om nou voor een kraakje helemaal naar Leipzig te rijden....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

workel

Re: Subaru Outback

Bericht door workel » do 7 jan 2021 12:13

[re.gif]
Alle handelaren in Apeldoorn met een boog omheen lopen en helemaal als ze aan de Sleutelbloemstraat zitten, brrrr.

Zoals ik al eerder schreef, BPM regelen via tegentaxatie, kan aanmerkelijk minder worden, kan ik uit ervaring zeggen.

Denk dat je je niet blind moet staren op alleen NordRhein Westfalen maar heel Dld, na uitvoerig proefrijden heb je toch aardig een beeld van de auto. Als onderhoud historie aanwezig is heb je goed beeld van wat er aan gedaan is.
Garantie is in mijn beleving veel meer dan een probleem met een kraakje en uit ervaring weet ik dat er met de verkopende dealer best afspraken te maken zijn over garantie en dan werkzaamheden uitvoeren in NL.

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Subaru Outback

Bericht door RDDR » do 7 jan 2021 12:14

[re.gif] [re.gif]

Apeldoorn is ook wel heel berucht. Overigens zal ik je per PB wel een adres sturen voor een zeer goede Subaru specialist in de buurt van Eindhoven die ook auto's uit Duitsland kan halen voor je. Maar dan wel alleen van betrouwbare adressen en met garantie via hem.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Subaru Outback

Bericht door Wie-niets » do 7 jan 2021 13:21

Ook hier aan de grens zitten betrouwbare autodealers die werken zoals RDDR op wijst.
Volgens mij heb ik daar eens bij een punt C die werd genoemd in je afwegingen hier op dit Forum, op gewezen. knipoog.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Subaru Outback

Bericht door dieseltijger » do 7 jan 2021 14:17

workel schreef:
do 7 jan 2021 12:13
[re.gif]
Alle handelaren in Apeldoorn met een boog omheen lopen en helemaal als ze aan de Sleutelbloemstraat zitten, brrrr.

<knipperdeknip>
Thx allemaal voor alle adviezen en PB's - ik zou er zelf niet op gekomen zijn. Echt niet.

O ja @Workel: Voeg ook de Molenmakershoek maar toe aan de lijst met "no-go area's" vwb de aanschaf van auto's betreft. Dochterlief heeft haar lesje geleerd - da's dan wel weer positief. Man man....onder het rijden merkte je de slippende koppeling, en er kwam een blauwe walm uit de uitlaat en het katalysatorlampje brandde (moest waarschijnlijk eerst de half verbrande olie uitgegoten worden).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”