Maar het begint te kietelen, en volgens mij is een Subaru Outback een lekker hapje: genoeg bagageruimte, Aziatische betrouwbaarheid, onopvallend, niet te zwaar zodat de houderschapsbelasting binnen de grenzen blijft. En ik heb een zwak voor technisch buitenbeentjes: met de boxermotor en vierwielaandrijving lijk ik perfect bediend te worden.
Ik ben benieuwd:
- Ik had begrepen dat Subaru's nu niet bepaald zuinigheidswonders zijn, hoe zit dat met de outback uit (zeg) 2014-2016?
- Hoe staat het met het comfort (geluidsniveau) en rijgedrag?
- Zijn er mensen met "automaat ervaring": Hoe bevalt de lineatronic automaat? Is er sprake van getrapt schakelen of heb je ook een traploze modus?
- En...ik zie bij de onovertroffen ADAC tests dat de kilometerprijs relatief hoog is, ondanks de onderhoudsinterval van 30.000 kilometer (Toyota hanteert 15 duizend kilometer). Wat zijn de ervaringen qua onderhoud en reparaties: Zo'n boxermotor heeft als nadeel dat je lastig bij de cylinderkoppen kan komen, enz enz;
- En...als ik het goed heb...heeft Subaru nu de boxers uitgerust met de onderhoudsarme distributieketting, klopt dat?