Renault Grand Scenic met 105pk

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » ma 8 feb 2021 17:11

Dankjewel voor de suggesties thumbup.gif

Er zijn inderdaad heel wat mogelijkheden nu. Het is niet wat we oorspronkelijk dachten te kopen en ook niet ons type droomcaravan. Maar het is een begin :-) En wie weet veranderen we dan nog van gedacht over die "droomcaravan".

Heb ze nog niet allemaal bekeken, maar de buerstner premio 510tk is toch geen lichtgewicht? Dat is namelijk onze droomcaravan knipoog.gif (deze of dezelfde van LMC of Buerstner). Massa rijklaar is 1340kg.

Als ik het goed begrijp, moeten wij onze totale trekmassa beperken tot 1500kg...

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Daphne » ma 8 feb 2021 17:37

[re.gif]

Ja sorry, die is inderdaad wat aan de zware kant.

Maar er zijn echt wel mogelijkheden, met als voordeel dat bij een lichte caravan ook niet zo snel een E rijbewijs noodzakelijk is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Micky » ma 8 feb 2021 18:54

deusjevo schreef:
wo 3 feb 2021 20:47
[re.gif] [re.gif]

We hebben het ondertussen al 3 x gevraagd en het lijkt toch echt zo.

Onder mijn Citroën Dyane uit 1972 zit ook een trekhaak maar heb ook geen trekgewicht op m’n kenteken.
Gevalletje zelfbouw van de vorige eigenaar.
Officieel mag ik dus niets trekken.
Dat heeft eerder met de leeftijd van de auto te maken, op onze DS stond ook niets op het kenteken en op mijn verzoek hebben ze er toen 1250kg op gezet, omdat ik met een vergelijkbare auto (kenteken) aankwam.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18276
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door deusjevo » ma 8 feb 2021 19:49

Heb al contact gehad met de RDW inderdaad, paar voorbeelden van andere Dyane’s opsturen en klaar maar ga er toch niets serieus mee trekken.

Doet mij wel eraan denken dat ik dit voor de Range ook nog steeds moet regelen. thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » ma 8 feb 2021 21:20

Daphne schreef:
ma 8 feb 2021 17:37
[re.gif]

Ja sorry, die is inderdaad wat aan de zware kant.

Maar er zijn echt wel mogelijkheden, met als voordeel dat bij een lichte caravan ook niet zo snel een E rijbewijs noodzakelijk is.
Klopt ja... Alleen niet met 5 vaste slaapplaatsen. Maar daar leggen we ons dus bij neer knipoog.gif

RDDR
Berichten: 2787
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door RDDR » di 9 feb 2021 08:25

[re.gif]

Deze wellicht: https://weinsberg.com/nl-nl/caravans/ca ... n/500-fdk/
of deze https://weinsberg.com/nl-nl/caravans/ca ... n/480-qdk/

Leeg 1090kg / 1070 kg (480QDK). Let wel: wordt wat hoger als er wat opties bij komen, standaard erg kaal, maar moet beladen onder de 1500kg te houden zijn zonder al te veel moeite. Heb je in ieder geval al 4 vaste slaapplaatsen.

Zelf ben ik niet zo dol op de indeling met Frans bed (zoals de genoemde 500fdk) in verband met hoe ontzettend smal die bedden zijn, maar dat is persoonlijk. Wellicht voor jullie niet zo'n probleem. Wilde het wel even noemen, zodat jullie daar zelf een beeld over kunnen vormen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Daphne » di 9 feb 2021 08:48

KellyVG schreef:
ma 8 feb 2021 21:20


Klopt ja... Alleen niet met 5 vaste slaapplaatsen. Maar daar leggen we ons dus bij neer knipoog.gif
Niks mis mee om je er bij neer te leggen toch? Je bent een jong gezin die elke dag voor meer uitdagingen staat dan even een zithoekje ombouwen naar een slaapplek. Het lijkt wel of iedereen er tegenwoordig erg dramatisch over doet, maar vroeger deed men niet anders.


Als je naar caravans kijkt met een stapelbed met een zitje ernaast, dan heb je al slaapplek voor de 3 kinderen en overdag een leuke speelplek. Dan hoef je alleen nog maar de grote zithoek om te bouwen naar een 2 persoonsbed. Dat lijkt me nog steeds comfortabeler dan als ouders in een tent te gaan slapen en de kinderen in de caravan, zoals je eerder ergens schreef.


Kom ik weer op deze indeling uit: Eifelland 500 TK max 1350 kg.


https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
en ik geloof zelfs dat een forumlid deze caravan te koop heeft staan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

RDDR
Berichten: 2787
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door RDDR » di 9 feb 2021 10:20

Een Knaus Sport 500KD is overigens verkrijgbaar met 3 stapelbedden en daarmee 5 vaste slaapplaatsen zoals gewenst. En een leeggewicht van 1170kg en daarmee ook prima binnen de 1500 te houden als je een beetje oplet met wat je meeneemt en als opties kiest.

https://www.knaus.com/nl-nl/caravans/sp ... itrusting/

Eetgedeelte lijkt me met 5 personen ietwat krap, maar goed: je zal ergens consessies moeten doen met 5 personen en minder dan 1500kg MTM.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » di 9 feb 2021 10:43

Daphne schreef:
di 9 feb 2021 08:48
KellyVG schreef:
ma 8 feb 2021 21:20


Klopt ja... Alleen niet met 5 vaste slaapplaatsen. Maar daar leggen we ons dus bij neer knipoog.gif
Niks mis mee om je er bij neer te leggen toch? Je bent een jong gezin die elke dag voor meer uitdagingen staat dan even een zithoekje ombouwen naar een slaapplek. Het lijkt wel of iedereen er tegenwoordig erg dramatisch over doet, maar vroeger deed men niet anders.


Als je naar caravans kijkt met een stapelbed met een zitje ernaast, dan heb je al slaapplek voor de 3 kinderen en overdag een leuke speelplek. Dan hoef je alleen nog maar de grote zithoek om te bouwen naar een 2 persoonsbed. Dat lijkt me nog steeds comfortabeler dan als ouders in een tent te gaan slapen en de kinderen in de caravan, zoals je eerder ergens schreef.


Kom ik weer op deze indeling uit: Eifelland 500 TK max 1350 kg.


https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
en ik geloof zelfs dat een forumlid deze caravan te koop heeft staan.
Klopt, er zijn andere uitdagingen in een jong gezin dat zithoekje ombouwen :-) Of we dat liever doen dan in een tent slapen, zullen we moeten ervaren. Die indeling lijkt mij inderdaad heel interessant voor ons!

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » di 9 feb 2021 10:48

RDDR schreef:
di 9 feb 2021 10:20
Een Knaus Sport 500KD is overigens verkrijgbaar met 3 stapelbedden en daarmee 5 vaste slaapplaatsen zoals gewenst. En een leeggewicht van 1170kg en daarmee ook prima binnen de 1500 te houden als je een beetje oplet met wat je meeneemt en als opties kiest.

https://www.knaus.com/nl-nl/caravans/sp ... itrusting/

Eetgedeelte lijkt me met 5 personen ietwat krap, maar goed: je zal ergens consessies moeten doen met 5 personen en minder dan 1500kg MTM.
Dankjewel voor voorstel. Maar 3 stapelbedden is iets dat we liever niet hebben. Heel snel zullen kindjes niet meer kunnen recht zitten in hun eigen bedje. En dan is het bed enkel nog een slaapplek waar ze zich niet eens kunnen afzonderen om boekje te lezen ofzo. We zijn ook overtuigd dat ze op termijn in een tentje zullen willen. Willen ze nu al (maar mogen ze nog niet van ons :-))

En ja, die eetplaats vinden we dus wel belangrijk. Liever een grote eetplaats die we moeten ombouwen dan een kleine eetplaats maar wel 5 vaste bedden. De avonden en/of ochtenden zijn vaak wat kil (als je niet helemaal naar het zuiden trekt), waardoor het aangenaam is als je eens met z'n 5 binnen in de caravan kan zitten om ofwel te eten, gezelschapsspel te spelen, ..

Zoals je zegt: we moeten onze eigen keuzes maken. We zijn wel heel blij met al deze suggesties/ervaringen/... Geeft soms een andere kijk op de dingen, of zorgt net ervoor dat we een bepaald idee bevestigd zien.

workel

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door workel » di 9 feb 2021 10:54

[re.gif] [re.gif]
Deze bedoeld Daphne, wellicht iets voor jullie: https://link.marktplaats.nl/m1656994536

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » di 9 feb 2021 11:26

KellyVG schreef:
di 9 feb 2021 10:43

Kom ik weer op deze indeling uit: Eifelland 500 TK max 1350 kg.


https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
en ik geloof zelfs dat een forumlid deze caravan te koop heeft staan.
Die eifelland 500TK kan je blijkbaar niet meer nieuw kopen? Enkel tweedehands? Toevallig nog ander modellen die jullie kennen met deze indeling? Is eigenlijk quasi dezelfde indeling als we origineel wouden, maar dan zonder hefbed boven zitgedeelte.

RDDR
Berichten: 2787
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door RDDR » di 9 feb 2021 11:52

KellyVG schreef:
di 9 feb 2021 10:48
Dankjewel voor voorstel. Maar 3 stapelbedden is iets dat we liever niet hebben. Heel snel zullen kindjes niet meer kunnen recht zitten in hun eigen bedje. En dan is het bed enkel nog een slaapplek waar ze zich niet eens kunnen afzonderen om boekje te lezen ofzo. We zijn ook overtuigd dat ze op termijn in een tentje zullen willen. Willen ze nu al (maar mogen ze nog niet van ons :-))

En ja, die eetplaats vinden we dus wel belangrijk. Liever een grote eetplaats die we moeten ombouwen dan een kleine eetplaats maar wel 5 vaste bedden.
Helder! En begrijpelijke keuze. Goed dat je er zo over nadenkt. De door mij genoemde Weinsberg en Knaus passen dan inderdaad niet.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » wo 10 feb 2021 21:53

Daphne schreef:
di 9 feb 2021 08:48

Kom ik weer op deze indeling uit: Eifelland 500 TK max 1350 kg.


https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr
en ik geloof zelfs dat een forumlid deze caravan te koop heeft staan.

Ik heb naar deze caravan geïnformeerd. Leek perfect voor ons. Helaas weegt hij wel al 1190kg. Dan blijft er slechts 160kg over om te laden. Dat zal wat weinig zijn :(

RDDR
Berichten: 2787
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door RDDR » do 11 feb 2021 09:02

[re.gif]

Let ook even op nog dat leeggewicht op papier en in werkelijkheid behoorlijk kan afwijken.
Het is niet ongebruikelijk dat de caravan zelf al een 50kg zwaarder is, maar werkelijk elke optie komt erbij. Denk aan voor de hand liggende zaken (mover, TV, TV steun), maar de vaak minder zichtbare zaken, zoals luxere matrassen, douche uitrusting, boiler komen bij het gewicht als deze optioneel waren / zijn.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » do 11 feb 2021 09:36

RDDR schreef:
do 11 feb 2021 09:02
[re.gif]

Let ook even op nog dat leeggewicht op papier en in werkelijkheid behoorlijk kan afwijken.
Het is niet ongebruikelijk dat de caravan zelf al een 50kg zwaarder is, maar werkelijk elke optie komt erbij. Denk aan voor de hand liggende zaken (mover, TV, TV steun), maar de vaak minder zichtbare zaken, zoals luxere matrassen, douche uitrusting, boiler komen bij het gewicht als deze optioneel waren / zijn.
Ja inderdaad. Dan zal het toch moeilijk worden vrees ik om voor zo'n uitvoering te gaan. 160kg laden in de caravan met 3 kleine kinderen die ook wel wat spullen mee willen, lijkt mij niet simpel.

RDDR
Berichten: 2787
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door RDDR » do 11 feb 2021 09:50

Dan begint het best lastig te worden. Wellicht een Dethleffs C'Joy 480 QLK? Is maar een suggestie, je mag het best eerlijk zeggen als je het helemaal niets vind.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Daphne » do 11 feb 2021 11:24

KellyVG schreef:
wo 10 feb 2021 21:53


Ik heb naar deze caravan geïnformeerd. Leek perfect voor ons. Helaas weegt hij wel al 1190kg. Dan blijft er slechts 160kg over om te laden. Dat zal wat weinig zijn :(
Vraag even of dit het gewogen leeggewicht is met de fietsdrager en zo. Kan me namelijk niet voorstellen dat er 1190 kg aan leeggewicht op het kenteken staat. Eifelland van deze periode staan er om bekend dat ze een lager leeggewicht hadden.

Daarnaast mag je het gewicht op de kogel bij de belading van de auto optellen, Als dat 75 kg is, kom je al op 160 kg + 75 = 235 kg wat je bij mag laden. I.c.m. met wat je nog in de auto mag laden moet je toch een heel eind komen met je spulletjes.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » do 11 feb 2021 12:36

Daphne schreef:
do 11 feb 2021 11:24
KellyVG schreef:
wo 10 feb 2021 21:53


Ik heb naar deze caravan geïnformeerd. Leek perfect voor ons. Helaas weegt hij wel al 1190kg. Dan blijft er slechts 160kg over om te laden. Dat zal wat weinig zijn :(
Vraag even of dit het gewogen leeggewicht is met de fietsdrager en zo. Kan me namelijk niet voorstellen dat er 1190 kg aan leeggewicht op het kenteken staat. Eifelland van deze periode staan er om bekend dat ze een lager leeggewicht hadden.

Daarnaast mag je het gewicht op de kogel bij de belading van de auto optellen, Als dat 75 kg is, kom je al op 160 kg + 75 = 235 kg wat je bij mag laden. I.c.m. met wat je nog in de auto mag laden moet je toch een heel eind komen met je spulletjes.
Sorry, ik ben helemaal niet duidelijk geweest. Is inderdaad het gewicht incl. alle opties (bijv. ook voortent van 80-90kg). Als we voortent vervangen door luifel, geeft dit natuurlijk al groot verschil. Ik denk inderdaad toch minstens 200kg nodig te hebben om ietwat comfortabel te kunnen reizen. Interessant dus. Nu nog zien of ik mijn man overtuigd krijg van zo'n oude caravan scratch.gif En ook, of hij er zo ver wil voor rijden weenie.gif Om één of andere reden vind ik deze modellen alleen in Nederland en niet in België...

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door hoboken » do 11 feb 2021 13:39

@ Kelly,
Wanneer je een caravan uit NL overweegd te kopen zorg dan dat alle documenten er bij zijn vooral het COC.
Dit is een document wat je dwingend nodig hebt om de caravan in Belgie in te voeren maar wat in NL niet verplicht is, dus vaak niet bij de caravan aanwezig is.
viewtopic.php?t=5362 hier vind je veel informatie.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Hermanus
Berichten: 816
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Hermanus » do 11 feb 2021 16:18

Tja, het COC is in Nederland iets héél anders.

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » do 25 feb 2021 14:06

Even een update: ik heb mijn man niet kunnen overtuigen van zo'n heel oude caravan te kopen :-) Dus zijn we onze oefening nog eens van nul begonnen... Ik ga niet onze hele redenering van de afgelopen weken hier neerschrijven. Maar resultaat is dat we zaterdag eens naar een Weinsberg Cara-One 480EU zouden gaan kijken. Iemand ervaring met deze caravan? Of met dit merk? Is blijkbaar een merk dat vrij bekend staat voor zijn lichtgewicht. 1070kg leeg is deze. Daarmee moet het wel lukken. In andere merken is deze indeling steeds zwaarder (of moet zijn dat er toch nog "lichtere" merken zijn die ik niet ken). Of moet ik deze vraag ergens anders stellen? Wil graag weten of we op bepaalde dingen moeten letten als we deze gaan bekijken.

RDDR
Berichten: 2787
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door RDDR » do 25 feb 2021 14:27

Weinsberg behoort tot de Knaus - Tabbert groep.
Weinsberg is hun instapmerk, daarna volgt Knaus als de gangbare middenklasser en dan Tabbert in de hogere klasse. En van Knaus heb je dan weer de Sport en de luxere Sudwind.

De indeling van de Weinsberg 480EU is dan ook vrijwel identiek aan de Knaus 460EU / 500EU indelingen. Zitje aan de achterkant, keuken en badkamer tegenover elkaar in het midden en 2 enkele bedden aan de voorkant. Wij hebben zelf de Knaus Sport 460EU, die net iets kleiner is dan de Weinsberg. De Weinsberg is een prima caravan voor zover ik weet. Let alleen op dat deze zeer kaal is nieuw. Je moet dus veel erbij kopen, waardoor de prijs heel dicht bij die van de Knaus Sport in de buurt komt. En dan is het een kwestie van smaak welke je mooier vind.

Om eerlijk te zijn begrijp ik alleen deze indeling niet zo goed in jullie situatie. Dit is juist een indeling die veel door stellen gekocht wordt. Ik zie dit zelf toch ook echt meer als een 2 persoons ruime caravan. Zie dit nog niet voor me met 3 kinderen erbij.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Wie-niets » do 25 feb 2021 15:19

Kelly,
Met die Weinsberg Caravan-On is niets mis mee. Ja, wat minder bling bling maar komt de prijs ten goede.
Zo als RDDR beschreef is dit niet wat onpraktisch met 3 kinderen?
Maar , je moet het willen. Durf de 8 jarige al in een tentje? Of is er een mogelijkheid voor een slaap uitbouw aan de voortent?
En binnen wat aanpassen ( vroeger deden we niet anders) en het kost dan wat moeite de rondzit dan maar 's avonds eventueel om te bouwen? En bij mooi weer of gewoon zomaar eventueel af en toe te laten liggen.

Een ding is zeker mocht je of je man het toch niets vinden dan is het een gewilde uitvoering en ben je als die prijzen zo gespannen blijven op de markt de caravan zo kwijt.
Maar de keuze is aan jullie uiteraard. knipoog.gif

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » do 25 feb 2021 16:39

Hehe... ja, het is geen luxe ruime caravan. Maar we gingen deze zomer op vakantie met een mobilhome. En dat is ook heel krap. Ook gewoon geen leefuimte binnenin. Alleen heb je hier wel de ruime rondzit waar we samen kunnen ontbijten mocht het eens te koud zijn om buiten te zitten. Onze 3 kids kunnen perfect in het grote tweepersoonbed dat je maakt uit de twee eenpersoonsbedden. Deden we deze zomer ook met de mobilhome. En vonden ze fantastisch. Bij slechte dromen ofzo, ging ik er zelfs nog tussen liggen. Maar dan werd het wel krap en durfde de oudste eens te verhuizen bij de papa :-) Zelf zouden we inderdaad slapen op de rondzit. Ik had al begrepen dat dat niet comfortabel ligt. Maar zou schijnt wel veel gemakkelijker zijn als je er een topdekmatras op legt. En inderdaad, eenmaal je ergens wat langer blijft staan op een camping, kan je de bedombouw zo laten. In principe zit je dan wel in het mooi weer en kan je dan wel steeds buiten eten/zitten.

Een tentje voor de kids zien we nog niet zitten. Daar ben ik nog niet klaar voor :oops: Maar we hebben zelfs al gedacht nog kleiner te gaan qua caravan. Enkel plaats voor de kids om te slapen en een (snel?) opzetbare voortent (opblaasbaar?) te voorzien waar wij dan zouden onder slapen. Maar denk dat een luchtmatras nog minder gemakkelijk slaapt dan een omgebouwde zitgroep...

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”