Renault Grand Scenic met 105pk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Chris » do 25 feb 2021 16:54

[re.gif]
Wij hebben deze indeling ook, maar dan in de Knaus 500EU versie.
En wij hebben 1 dochter mee.
Die slaapt doorgaans in haar eigen popup tent, maar onderweg ook op de omgebouwde zitgroep.
En daar wringt een schoennetje... want die zitgroep heeft Zit-kussens.
En dat is een ander SG dan LIG-kussens.
Ze mekkerde dat het keihard was.... we hebben er dus een lekker topper bijgekocht en nu is dat ook weer opgelost.

Waarmee ik wil zeggen...
Als je naar de Weinsberg gaat kijken, ga er ook in zitten maar ga er vooral ook even in liggen.
De omgebouwde zithoek zal je vermoedelijk wel met een lekkere topper willen bedekken,,,, dat voel je dan gelijk..
( Ikea... prima betaalbare toppers)
Nachtrust is erg belangrijk voor een goede ochtendstart..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

workel

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door workel » do 25 feb 2021 18:13

[re.gif]
Kijken is altijd verstandig heb je een gevoel van of deze indeling past bij jullie gezin en wensen. En als je dan toch bij de dealer bent, kijk ook eens naar de 480QDK wellicht past dit beter bij jullie gezin situatie.
Wij hebben een Knaus 500 eu en junior slaapt tijdens de reis om een matras welke wij op de kussen leggen, op de camping gaat het matras in zijn eigen karsten tent, gezien zijn leeftijd 17 prima.

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » do 25 feb 2021 18:57

Chris schreef:
do 25 feb 2021 16:54
[re.gif]
Als je naar de Weinsberg gaat kijken, ga er ook in zitten maar ga er vooral ook even in liggen.
De omgebouwde zithoek zal je vermoedelijk wel met een lekkere topper willen bedekken,,,, dat voel je dan gelijk..
( Ikea... prima betaalbare toppers)
Nachtrust is erg belangrijk voor een goede ochtendstart..
Klopt. Als de indeling ons bevalt, zal dat wel een twijfelpunt blijven. Want de topper erop kunnen we natuurlijk niet vooraf proberen... Dus dat is wat gokken weenie.gif scratch.gif

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » do 25 feb 2021 18:59

workel schreef:
do 25 feb 2021 18:13
[re.gif]
Kijken is altijd verstandig heb je een gevoel van of deze indeling past bij jullie gezin en wensen. En als je dan toch bij de dealer bent, kijk ook eens naar de 480QDK wellicht past dit beter bij jullie gezin situatie.
Wij hebben een Knaus 500 eu en junior slaapt tijdens de reis om een matras welke wij op de kussen leggen, op de camping gaat het matras in zijn eigen karsten tent, gezien zijn leeftijd 17 prima.
Ja, wij dachten ook steeds dat een stapelbed ideaal was met onze 3 kids. Maar hier net een stapelbed gekocht (want dat wouden ze toch zoooo graag)... wil er niemand bovenaan slapen weenie.gif Hebben nogal bange en aanhankelijke kinderen. Slapen graag naast of toch in het zicht van iemand mrgreen.gif

workel

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door workel » do 25 feb 2021 20:22

[re.gif]
Nooit aan gedacht, kan natuurlijk ook, dan naast elkaar slapen, is dat ook uit de wereld. Veel kijk plezier bij de dealer.

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » vr 26 feb 2021 19:35

Nog een last-minute vraagje. Ben beetje in de war. Ik had vandaag contact met de dealer waar we morgen naartoe gaan. De Cara-One 480EU is daar niet te bezichtigen en blijkbaar niet meer leverbaar dit jaar. Wel de Cara-One 480EU HOT editie. Qua afmetingen exact hetzelfde. Maar door de vlakke beplating (als ik het goed begrepen heb), wel wat zwaarder. Namelijk 1164kg leeg ipv 1070. Misschien ook door aantal opties die erop zitten die bij de gewone Cara-One er niet op zitten.

Nu zei de dealer dat zijn ervaring met Weinsberg is dat die nogal voorzichtig zijn met die gewichten. En ze vaak minder wegen dan het officiële gewicht. Hij heeft daarom vandaag deze caravan eens gewogen (digitaal). En die zou slechts 1115kg wegen. Kan dat dan? Ik dacht dat ze altijd meer wogen dan hetgeen vermeld staat? Nog iemand zo'n ervaring? Is dat dan echt enkel bij Weinsberg? Of is dat bij alle merken mogelijk? Lijkt misschien weinig verschil voor degenen die kunnen trekken zoveel ze willen. Maar voor ons is 40kg wel veel :-)

workel

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door workel » vr 26 feb 2021 19:48

[re.gif]
De dealer kan hem zelf wel wegen en op een lager gewicht komen, maar wat komt er op het kenteken te staan dat is wel heel erg belangrijk. Onze Knaus weegt volgens folder 1170 kg en op kenteken 1220 kg en dat moet hij nog op de weegbrug om het exacte gewicht te weten.
Het zou zo kunnen zijn dat de dealer waar jullie gaan kijken geen 480EU meer krijgt maar er zijn meer dealers, eens een rondje bellen hoe het daar staat met een 480EU.

Je kunt altijd gaan kijken wat er in Dld staat, veel groten markt en daar staan er een stuk op 54 te koop, allemaal nieuw.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36118
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Chris » vr 26 feb 2021 20:47

@ KellyVG.

De eerste keer dat ik hoor dat gladde beplating zwaarder is.. ( zelf ook gladde beplating trouwens)
Evengoed.. wat ik wilde aanhalen...
Als je nu nog een caravan wilt bestellen is de kans dat hij dit jaar voor de vakantie nog gemaakt kan worden niet heel groot meer.
Voorraad caravans is een ander verhaal, die zijn er al.... veel meer kans dus.
Maar nieuw en jou gewenste optie's... oei.. dat kan wel eens krap worden.
Ook hier blijkt dat niet alle dealers alle modellen op voorraad kunnen hebben, en dat is eigenlijk niet gek toch?
Nederland heeft meerdere dealers.... bellen kan je altijd..
En wat Workel ook al zegt... kijk eens in DL... nog veel meer dealers.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » vr 26 feb 2021 20:58

workel schreef:
vr 26 feb 2021 19:48
[re.gif]
De dealer kan hem zelf wel wegen en op een lager gewicht komen, maar wat komt er op het kenteken te staan dat is wel heel erg belangrijk. Onze Knaus weegt volgens folder 1170 kg en op kenteken 1220 kg en dat moet hij nog op de weegbrug om het exacte gewicht te weten.
Het zou zo kunnen zijn dat de dealer waar jullie gaan kijken geen 480EU meer krijgt maar er zijn meer dealers, eens een rondje bellen hoe het daar staat met een 480EU.

Je kunt altijd gaan kijken wat er in Dld staat, veel groten markt en daar staan er een stuk op 54 te koop, allemaal nieuw.
Begrijp ik niet goed vrees ik? Waarom is het zo belangrijk wel gewicht op het kenteken staat? Wij willen zo licht mogelijk omdat we niet zo veel willen trekken voor de veiligheid (omdat we geen ideale auto hebben).

Heb het even gecheckt. De 480 EU HOT editie bevat eigenlijk aantal opties die we anders ook zouden kiezen. Die zullen ook wel het extra gewicht verklaren.

Gebruikersavatar
Bart-P
Berichten: 405
Lid geworden op: di 24 feb 2009 01:29
Locatie: Rijnmond

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Bart-P » vr 26 feb 2021 23:44

KellyVG schreef:Heb het even gecheckt. De 480 EU HOT editie bevat eigenlijk aantal opties die we anders ook zouden kiezen. Die zullen ook wel het extra gewicht verklaren.
Ik denk inderdaad ook dat daar het extra gewicht vandaan komt. En niet van de beplating. Eventueel beiden.
In bezit van een Peugeot 308SW 1.6 bluehdi (2015) met daarachter een Beyerland Vitesse 400-DV (2001). Voorheen een Beyerland Sprinter 350-DD (1996). Daarvoor een Paradiso (1989)

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7986
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Ron » vr 26 feb 2021 23:47

De Hot edition heeft zoals gezegd luxere opties , die je waarschijnlijk zelf ook zou kiezen.
Het gewichtverschil wat de dealer weegt en wat op papier staat komt door het water.
Rijklaar betekend.
Leeg gewicht + volle watertanks+kabelhaspel+gasfles vol.
En als er een 40 liter tank in zit en een 5 liter boiler scheelt dat dus 45 kg.
En meestal vertrek je met hooguit 5 liter water , tenminste ik wel.
Maar ook een grote gasfles met 11 kg inhoud en ik heb voor in de zomer meer dan voldoende aan een 5kg fles.
Dat scheelt in totaal ook een 8 kg (fles en inhoud kleiner)
Wat er op het kenteken staat is niet belangrijk zolang het papieren gewicht +auto niet boven 3500 kg uitkomt.

Daaronder is het werkelijk gewicht belangrijk.

Ik denk trouwens dat je de caraone 480 alleen maar als hot edition tegenkomt.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » za 27 feb 2021 09:05

Allen terug bedankt voor reacties!
ronk schreef:
vr 26 feb 2021 23:47
Het gewichtverschil wat de dealer weegt en wat op papier staat komt door het water.
Rijklaar betekend.
Leeg gewicht + volle watertanks+kabelhaspel+gasfles vol.
En als er een 40 liter tank in zit en een 5 liter boiler scheelt dat dus 45 kg.
En meestal vertrek je met hooguit 5 liter water , tenminste ik wel.
Maar ook een grote gasfles met 11 kg inhoud en ik heb voor in de zomer meer dan voldoende aan een 5kg fles.
Dat scheelt in totaal ook een 8 kg (fles en inhoud kleiner)
Wat er op het kenteken staat is niet belangrijk zolang het papieren gewicht +auto niet boven 3500 kg uitkomt.

Daaronder is het werkelijk gewicht belangrijk.

Ik denk trouwens dat je de caraone 480 alleen maar als hot edition tegenkomt.
Dat van dat gewicht klopt denk ik niet. De 480EU HOT editie heeft leeggewicht van 1164 op papier, rijklaar gewicht van 1204kg. Leeggewicht door dealer gewogen is 1115kg. Dus het is wel effectief een verschil in leeggewicht. Als ik alles goed begrijp :-)

Wie-niets
Berichten: 3113
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Wie-niets » za 27 feb 2021 09:18

Kelly,
De vraag blijft natuurlijk ook nog over met welke digitale apparatuur heeft de Dealer gewogen? Indien met een Reich ( daar is al veel over geschreven op Caravanfora ) dan kan daar nog wel eens verschil in zitten met geijkte apparatuur. M.a.w. hoe betrouwbaar is die weging van de dealer. En b.v. 20 tot 40 kilo is voor de de meeste geen punt, maar je schrijft het zelf al voor jullie wel belangrijk.

Maar laat dit je niet weerhouden een klein beetje marge plus wordt vaak bij een controle niet moeilijk over gedaan. Maar het is in iedergeval goed dat je dit alles wel meeneemt in je overweging.
Veel succes in iedere geval. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7986
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Ron » za 27 feb 2021 09:32

KellyVG schreef:
za 27 feb 2021 09:05
Allen terug bedankt voor reacties!
Dat van dat gewicht klopt denk ik niet. De 480EU HOT editie heeft leeggewicht van 1164 op papier, rijklaar gewicht van 1204kg. Leeggewicht door dealer gewogen is 1115kg. Dus het is wel effectief een verschil in leeggewicht. Als ik alles goed begrijp :-)
Mijn verhaal klopt nog steeds .
De fabrikanten geven ook op +/- 5% En dan heb jij dus geluk met deze caravan dat het -5% is.

Als de caravan je bevalt , gewoon kopen.
Eerste jaren opletten wat je allemaal mee neemt, en hoe je inpakt.
Ik doe bijvoorbeeld het reservewiel van de caravan in de auto (op de plek die voor een reserve wiel is bestemd).
Scheelt ook weer 20 kg,maar 5 liter water, geen fietsen , geen mover .
Kortom zo weinig mogelijk meenemen.
Wanneer je over een paar jaar aan een nieuwe auto toe bent.
Dan een zwaardere kopen.

Veel kijkplezier vandaag.
En hopen dat hij je bevalt .
(weinsberg is een prima caravan)
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » za 27 feb 2021 16:46

Hij beviel zeker wel knipoog.gif En de kinderen ook zeker. Goed dat we ze eens meehadden, want inderdaad: een stapelbed willen ze absoluut niet. Geen enkele die op het hoogste bed wil en geen enkele die op de zitgroep wil slapen. En daarin zijn wij softies: kids moeten blij zijn in hun nestje. Kids niet blij, wij ook niet blij :oops:

Maar goed... Dan zagen we daar ook een weinsberg 540EUH met hefbed. Dat is met een grotere zitgroep ook. Maar die weegt dus 1230kg leeg. Te veel dus. Al wou de dealer ons wat referenties bezorgen van klanten met dezelfde wagen als ons die met gemak 1500kg zouden trekken... Heb gezegd "graag". En dan horen we het wel knipoog.gif

Vinden wij echt een zalige indeling voor ons. Vragen we ons af: moeten we toch niet gewoon paar jaar wachten? Maar eigenlijk willen we niet meer wachten. Moeilijk moeilijk moeilijk scratch.gif scratch.gif

Gebruikersavatar
Jeroent83
Berichten: 695
Lid geworden op: di 6 jan 2015 08:14
Locatie: Venray

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door Jeroent83 » za 27 feb 2021 16:59

Als je gewoon binnen de kaders van de maximale gewichten blijft, en het niet erg vind om met vrachtwagen snelheid richtig het zuiden te rijden zou ik gewoon de caravan kiezen die het beste bij je past.

Ik zie onderweg genoeg combies rijden die maar net aan zijn, en meestal rijden die ook een stuk langzamer.
BMW 530i Touring + Adria Adora 613 UT

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: Renault Grand Scenic met 105pk

Bericht door KellyVG » za 27 feb 2021 17:09

Jeroent83 schreef:
za 27 feb 2021 16:59
Als je gewoon binnen de kaders van de maximale gewichten blijft, en het niet erg vind om met vrachtwagen snelheid richtig het zuiden te rijden zou ik gewoon de caravan kiezen die het beste bij je past.

Ik zie onderweg genoeg combies rijden die maar net aan zijn, en meestal rijden die ook een stuk langzamer.
Ja, dat is wel waar. Is ook zo dat wij niet persé naar het zuiden moeten. Wij blijven ook graag dichtbij als de temperaturen dat toelaten. En dat is de laatste jaren wel meestal het geval... Maar we willen natuurlijk geen gevaar op de baan zijn. Niet voor onszelf en niet voor andere weggebruikers.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”