Tiguan
- Ronald Jan
- Berichten: 183
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
- Locatie: IJmond
- Contacteer:
Tiguan
Ik heb een aanbieding gekregen om mijn auto te laten voorzien van betere software en dan wordt er belooft dat hij 25 pk meer wordt kan dat of wordt ik in de maling genomen?
Standaard heeft uw Volkswagen Tiguan 1.4 TSI een vermogen van 125 pk en een koppel van 200 Nm. Dat kan beter. Na een software aanpassing bij Tuning Nederland® wordt het vermogen verhoogd naar 150 pk met een koppel van 250 Nm. Dit is een toename van:
+25 pk
Veilig en wel
+50 Nm
Veilig en wel
Standaard heeft uw Volkswagen Tiguan 1.4 TSI een vermogen van 125 pk en een koppel van 200 Nm. Dat kan beter. Na een software aanpassing bij Tuning Nederland® wordt het vermogen verhoogd naar 150 pk met een koppel van 250 Nm. Dit is een toename van:
+25 pk
Veilig en wel
+50 Nm
Veilig en wel
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Re: Tiguan
Jouw 1.4 TSi is blijkbaar een geknepen versie want normaal levert deze motor standaard 150 pk. Ik zou het dus zeker aandurven.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Tiguan
RE.gif RE.gif
Dat kan gewoon, echter zou ik wel naar een professionele club gaan, die op zijn minst een rollenbank hebben om het nieuwe vermogen aan te tonen en te vergelijken met het huidige, er is veel kaf onder het koren met motor in noodloop enz. als gevolg, je wilt echt een club die de software zelf schrijft en kan aanpassen naar wens, dus wil je veel kracht onderin de toeren of juist een later opkomend koppel enz.
overigens krijg je bij dit soort clubs meer dan 25 pk erbij, 25 pk lijkt me eerder een piggybag (een kastje wat er tussen gezet wordt).
2 goede voorbeelden hiervan zijn:
http://www.jdengineering.nl/
https://www.vagtechniek.nl/
voorbeeld van jouw motor vind je hier, je gaat naar 170pk en dat wordt dan aangetoond doordat je auto op een rollenbank wordt vastgezet en er wordt een krachtmeting gedaan: http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-125pk-mqb/
ik ben dit in het verleden meerdere keren zelf laten doen.
Dat kan gewoon, echter zou ik wel naar een professionele club gaan, die op zijn minst een rollenbank hebben om het nieuwe vermogen aan te tonen en te vergelijken met het huidige, er is veel kaf onder het koren met motor in noodloop enz. als gevolg, je wilt echt een club die de software zelf schrijft en kan aanpassen naar wens, dus wil je veel kracht onderin de toeren of juist een later opkomend koppel enz.
overigens krijg je bij dit soort clubs meer dan 25 pk erbij, 25 pk lijkt me eerder een piggybag (een kastje wat er tussen gezet wordt).
2 goede voorbeelden hiervan zijn:
http://www.jdengineering.nl/
https://www.vagtechniek.nl/
voorbeeld van jouw motor vind je hier, je gaat naar 170pk en dat wordt dan aangetoond doordat je auto op een rollenbank wordt vastgezet en er wordt een krachtmeting gedaan: http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-125pk-mqb/
ik ben dit in het verleden meerdere keren zelf laten doen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Tiguan
Is wel een iets andere motor, de 150 pk gaat namelijk naar 190 pk na tunen, dat zijn de COD/ ACT motoren (mijn schoonouders hebben die in de Q3)
De 125PK versie heeft mijn vrouw in de A3 Sportback
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Tiguan
Vrijwel elke turbo motor van elk merk valt te tunen.
Zoals boven al gezegd: ga naar een goede club die weten wat ze doen. Bij een rommelaar kan dit heel fout aflopen, bij een goede club zijn er over het algemeen weinig problemen. Hoever je veilig kan gaan in pk's ligt aan de totale aandrijflijn. En hou het bij een stage 1 tuning, ga niet verder dan wat de goede partijen als stage 1 aanbieden.
Voor VAG zijn 2 zeer goede tuners in Nederland al genoemd door Mickey
Zoals boven al gezegd: ga naar een goede club die weten wat ze doen. Bij een rommelaar kan dit heel fout aflopen, bij een goede club zijn er over het algemeen weinig problemen. Hoever je veilig kan gaan in pk's ligt aan de totale aandrijflijn. En hou het bij een stage 1 tuning, ga niet verder dan wat de goede partijen als stage 1 aanbieden.
Voor VAG zijn 2 zeer goede tuners in Nederland al genoemd door Mickey
Laatst gewijzigd door RDDR op wo 16 sep 2020 09:10, 3 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tiguan
Paar honderd euro investeren en je hebt een hele andere auto. Meer vermogen en meer Nm. Dat laatste is ivm je caravan het meest interessante.
Ben van mening dat je auto rustiger gaat rijden en minder zal verbruiken.
Zoals al eerder aangegeven doe het bij een club die goed staat aangeschreven voorkom je een hoop ellende achteraf.
Ben van mening dat je auto rustiger gaat rijden en minder zal verbruiken.
Zoals al eerder aangegeven doe het bij een club die goed staat aangeschreven voorkom je een hoop ellende achteraf.
Re: Tiguan
En hoe zit het dan met de VAG garantie indien er iets mis gaat?
Re: Tiguan
Wel iets duurder als de gemiddelde tuner Maar JD is VW groep specialist daar zou ik zo heen gaan zonder bang te wezen.
Ik heb zelfs mijn DS5 bij b&r performance laten doen... aardige gasten, meten voor en na op de rollerbank, auto loopt een stuk mooier en de automaat schakelt vloeiender door het hogere koppel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb zelfs mijn DS5 bij b&r performance laten doen... aardige gasten, meten voor en na op de rollerbank, auto loopt een stuk mooier en de automaat schakelt vloeiender door het hogere koppel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Tiguan
Voorbeeld van JD engineering, dit is absoluut niet bedoelt als reclame voor dit bedrijf maar dit zijn gewoon de VAG specialisten in NL .... zie net dat je nog meer pk’s ook uit de motor peutert bij hun
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Tiguan
Niet belangrijk, dan moeten ze aantonen dat het defect is veroorzaakt door de tuning, om te beginnen moeten ze dan al weten dat je auto getuned is, dat kunnen zie niet zien, ze kunnen wel zien dat de ECU geflashed is, maar dat kan ook door de merkdealer gedaan zijn met een andere reden.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Tiguan
Tja, daar loop je bij elke tuner een risico.
Fabrieksgarantie blijft geldig voor de onderdelen die niet geraakt worden door tuning. Dus een dealer mag geen garantie weigeren op een elektrische raam-motor met als reden dat de auto gechipt is. Echter: als een bak / koppeling / blok eraan gaat heb je kans op veel gezeur en een hoge rekening.
Maar mijn BMW gaat wel naar de tuner toe, ondanks dat ik me bovenstaande realiseer.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tiguan
Volgens mij heeft jd ook een mogelijkheid tot een externer of extra(?) computer die je weg kan halen voor eventuele garantie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
- Ronald Jan
- Berichten: 183
- Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
- Locatie: IJmond
- Contacteer:
Re: Tiguan
Ik heb de aanbieding van dit bedrijf ik weet niet of dit bij jullie bekend is en of er wat over bekend is?
https://tuningnederland.nl/
https://tuningnederland.nl/
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Re: Tiguan
RE.gif
Ik ken ze niet, maar ik zou bij een VAG het advies van Micky volgen. Er zijn nog een paar goede universele tuners die ook kunnen (onder andere Rica, BR Performance), maar voor VAG zou ik naar 1 van de 2 VAG specialisten gaan.
Ik ken ze niet, maar ik zou bij een VAG het advies van Micky volgen. Er zijn nog een paar goede universele tuners die ook kunnen (onder andere Rica, BR Performance), maar voor VAG zou ik naar 1 van de 2 VAG specialisten gaan.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tiguan
Is dat dan misschien de reden,dat er bij verschillende bedrijven er bij staat:We kunnen ten alle tijden de tuning verwijderen.
Met vriendelijke groet.
Met vriendelijke groet.
Re: Tiguan
RE.gif
En bij verkoop.... veel mensen kopen niet graag een gechipte auto. Geeft, zeker bij merken als BMW, de indruk dat er zeer stevig mee gereden is. Wat niet waar hoeft te zijn. Dus velen laten hem terug naar standaard zetten voordat ze hem inruilen.
En bij verkoop.... veel mensen kopen niet graag een gechipte auto. Geeft, zeker bij merken als BMW, de indruk dat er zeer stevig mee gereden is. Wat niet waar hoeft te zijn. Dus velen laten hem terug naar standaard zetten voordat ze hem inruilen.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tiguan
Ik had die website al bekeken nav je eerste post, het is heel simpel, geen enkele tuner neem je serieus als hij geen rollenbank heeft om aan te tonen wat je winst is, een rapportje uitdraaien met theoretische waarden kan iedereen, je auto moet op een vermogenstestbank en dan een vergelijk tussen voor en na de tuning, dan pas heb je waar voor je geld.Ronald Jan schreef: ↑wo 16 sep 2020 13:16Ik heb de aanbieding van dit bedrijf ik weet niet of dit bij jullie bekend is en of er wat over bekend is?
https://tuningnederland.nl/
Klopt, die heb ik ook gehad van hun, raad ik toch niet aan, helpt echt wel hoor, maar niet zoals echt chippen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Tiguan
Paar knaken meer uitgeven en inderdaad naar JD of VAG, laat die piggybacks lekker links liggen.Micky schreef: ↑wo 16 sep 2020 08:23RE.gif RE.gif
Dat kan gewoon, echter zou ik wel naar een professionele club gaan, die op zijn minst een rollenbank hebben om het nieuwe vermogen aan te tonen en te vergelijken met het huidige, er is veel kaf onder het koren met motor in noodloop enz. als gevolg, je wilt echt een club die de software zelf schrijft en kan aanpassen naar wens, dus wil je veel kracht onderin de toeren of juist een later opkomend koppel enz.
overigens krijg je bij dit soort clubs meer dan 25 pk erbij, 25 pk lijkt me eerder een piggybag (een kastje wat er tussen gezet wordt).
2 goede voorbeelden hiervan zijn:
http://www.jdengineering.nl/
https://www.vagtechniek.nl/
voorbeeld van jouw motor vind je hier, je gaat naar 170pk en dat wordt dan aangetoond doordat je auto op een rollenbank wordt vastgezet en er wordt een krachtmeting gedaan: http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-125pk-mqb/
ik ben dit in het verleden meerdere keren zelf laten doen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Tiguan
Ik vind ook als je het laat doen dan ook in een keer goed.Micky schreef:Ik had die website al bekeken nav je eerste post, het is heel simpel, geen enkele tuner neem je serieus als hij geen rollenbank heeft om aan te tonen wat je winst is, een rapportje uitdraaien met theoretische waarden kan iedereen, je auto moet op een vermogenstestbank en dan een vergelijk tussen voor en na de tuning, dan pas heb je waar voor je geld.Ronald Jan schreef: ↑wo 16 sep 2020 13:16Ik heb de aanbieding van dit bedrijf ik weet niet of dit bij jullie bekend is en of er wat over bekend is?
https://tuningnederland.nl/
Klopt, die heb ik ook gehad van hun, raad ik toch niet aan, helpt echt wel hoor, maar niet zoals echt chippen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Home-car racer 48
Re: Tiguan
Het is al geschreven maar ik zou in jou geval naar VAGtechniek of JD gaan en andere tuners die hetzelfde (wellicht goedkoper) kunnen toch links laten liggen.
JD en VAGtechniek zijn echte VAG specialisten en kennen deze auto`s door en door.
Zolang je normaal met het materiaal omgaat kan een chiptuning weinig kwaad, natuurlijk zijn er genoeg slechte verhalen bekend maar daarvan is meestal de berijder van de auto de oorzaak.
Ik heb de afgelopen 15 jaar de 4 lease auto`s die ik heb gereden allemaal laten chippen en allemaal probleemloos naar een einde-contract-kilometerstand van ongeveer 150.000 km gereden. (van auto 2 en 3 weet ik dat deze nog steeds probleemloos rondrijden, auto 4 rij ik nu nog in)
De motor en DSG van mijn huidige auto (Seat Leon) zijn in november 2019 door VAGtechniek onder handen genomen en ik heb daar nog elke dag heel veel plezier van.
JD en VAGtechniek zijn echte VAG specialisten en kennen deze auto`s door en door.
Zolang je normaal met het materiaal omgaat kan een chiptuning weinig kwaad, natuurlijk zijn er genoeg slechte verhalen bekend maar daarvan is meestal de berijder van de auto de oorzaak.
Ik heb de afgelopen 15 jaar de 4 lease auto`s die ik heb gereden allemaal laten chippen en allemaal probleemloos naar een einde-contract-kilometerstand van ongeveer 150.000 km gereden. (van auto 2 en 3 weet ik dat deze nog steeds probleemloos rondrijden, auto 4 rij ik nu nog in)
De motor en DSG van mijn huidige auto (Seat Leon) zijn in november 2019 door VAGtechniek onder handen genomen en ik heb daar nog elke dag heel veel plezier van.
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019
Re: Tiguan
Dus de VAG haalt niet het onderste uit de kan om problemen te voorkomen en ergens anders doet men dit wel?
Met vriendelijke groet.
Met vriendelijke groet.
Re: Tiguan
RE.gif
Waarom plaats je heel de tijd van dit soort suggestieve reacties draag anders even wat bij, wellicht ook in het "andere" draadje
het is makkelijk om heel de tijd dit soort vage reacties het forum op te gooien, maar het draagt 0,0 bij
Waarom plaats je heel de tijd van dit soort suggestieve reacties draag anders even wat bij, wellicht ook in het "andere" draadje
het is makkelijk om heel de tijd dit soort vage reacties het forum op te gooien, maar het draagt 0,0 bij
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Tiguan
RE.gif
Vino is in 10 jaar tijd niet heel erg actief geweest te zien aan het aantal reacties.
De laatste tijd probeert hij wat meer te reageren maar de kwaliteit van die reacties laat nog wat te wensen over wat mij betreft.
Veel kritiek en opmerkingen maar geen tips waar iemand wat mee kan.
Vino is in 10 jaar tijd niet heel erg actief geweest te zien aan het aantal reacties.
De laatste tijd probeert hij wat meer te reageren maar de kwaliteit van die reacties laat nog wat te wensen over wat mij betreft.
Veel kritiek en opmerkingen maar geen tips waar iemand wat mee kan.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Tiguan
Door welke opmerking kom je eigenlijk bij deze wijsheid?
Mijn BMW 120i gaat bij Stage 1 van 184 naar 260pk. Dat verschil is nog groter dan bij de meeste VAG modellen (omdat de 30i versie van dit blok grotendeels identiek is).
Dit is slechts 1 voorbeeld, kijk eens op de site van bijvoorbeeld Rica tuning. Je zal zien dat bij bij veel merken de motoren met turbo een aardig stukje vooruit kunnen in vermogen en koppel. Er zijn ook wat uitzonderingen. Bijvoorbeeld de 85 pk versie van de Fiat TwinAir motor, die met stage 1 slechts naar 93 pk gaat (zie squadra tuning, die Fiat / Alfa specialist).
EDIT: na nog eens lezen, denk ik dat je het anders bedoelt en wil aangeven dat je denkt dat chiptuning erg slecht is...... in dat geval => onderbouwing?
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Re: Tiguan
In het noorden zit JB auto tuning, specifiek VAG
Werkt met JD enginering producten.
Werkt met JD enginering producten.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.